Novel creates its own reality as a fictional text. Its characters are also fictional like the evets of the world
that it creates. They are its strongest feature. Pınar Kür’s novel Küçük Oyuncu has many theatrical
features. This novel focuses on the structure of theatre and the individual-social lives of players. In
addition, the issue whether theatre is an artistic activity or a genre which has social responsibility has
been discussed. That the players have to perform every emotion on stage which a human can experience
in real life is not easy. There are also various difficulties a player faces outside of the stage. These
difficulties differentiate according to the genders, too. The gendered attitudes arising from masculine
management in theatre have been presented as an expression of generally accepted understanding
rather than reflecting an individual weakness.
Roman, kurmaca bir metin olarak kendine ait bir gerçeklik var eder. Var ettiği dünyanın vakaları gibi
kişileri de kurmacadır. Bu kurmaca karakter, onun en güçlü özelliğidir. Pınar Kür’ün Küçük Oyuncu romanı,
tiyatro türüne ait birçok unsuru bünyesinde toplamış bir eserdir. Tiyatronun yapısı ve tiyatro
oyuncularının bireysel ve toplumsal yaşamları bu romanın odağında yer alır. Ayrıca tiyatronun sanatsal
bir faaliyet mi yoksa toplumsal sorumlulukları olan bir tür mü olduğu gibi konular tartışılmıştır. İnsanların
yaşadığı her duyguyu, sahnede yaşayarak yansıtması gereken oyuncunun yaptığı iş, hiç de kolay değildir.
Oyuncunun sahne dışında da karşılaştığı çeşitli zorluklar söz konusudur. Bu zorluklar, cinsiyetlere göre de
farklılık göstermektedir. Tiyatronun eril bir yönetim yapısına sahip olmasının neden olduğu cinsiyetçi
tutumlar, bireysel bir zaafın yansıtılmasından ziyade genel kabul görülmüş bir anlayışın ifadesi olarak
sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sanat ve Edebiyat |
Diğer ID | JA44YZ88MN |
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 26 |