Taklit ürünler hakkında yapılan araştırmalar, çoğu zaman taklit ürün pazarının arz yönüne odaklanmaktadır. Oysaki pazarın talep yönünü oluşturan tüketicilerin pek çoğu sahte olduğunu bilmelerine rağmen çeşitli sebeplerle bu ürünleri tercih etmektedirler. Taklit ürün pazarının hem arz hem de talep yönü için geçerli olan etik dışı uygulamalar konusunda çoğu zaman tüketici aktörünün etik yargılarının incelenmesinin göz ardı edildiği görülmektedir. Bu çalışmada, tüketicilerin taklit ürün satın alırken, etik kaygılar taşıyıp taşımadıkları ve genel olarak bu tür ürünleri tercih etme nedenleri, demografik faktörler göz önüne alınarak incelenmiştir. Bu kapsamda araştırmanın evreni, üniversite öğrencileri olarak belirlenmiştir ve 250 katılımcıdan anket yöntemiyle elde edilen veriler nicel tekniklerle analiz edilmiştir. Buna göre katılımcıların yarısından fazlasının açık parfüm satın aldığı, açık parfüm satın alma eğiliminin kadınlarda ve devlet üniversitesindeki öğrencilerde daha yüksek olduğu, katılımcıların satın alma kararları üzerinde en etkili faktörün arkadaşları olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, katılımcıların açık parfüm satın alma veya satın almama kararlarında etik kaygıların son sıralarda yer aldığı bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Temmuz 2018 |
Kabul Tarihi | 30 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 32 |