Öz
Bireyin doğduğu tarihteki ekonomik, teknolojik ve çevresel şartlar her dönem birbirinden farklı olacağından kişiliğini de etkileyeceği düşünülmektedir. Bu düşünceden hareketle doğum tarihi baz alınarak kuşaklar sınıflandırması yapılmaktadır. Bu sınıflandırmanın en genç tabakası olan Z kuşağı teknoloji merkezli ve çok odaklı bir yaşam tarzı benimsemektedir. Bireylerin doğum tarihlerine göre sahip oldukları bakış açısı farklılıkları, geleceğe yönelik tutumlarını da değiştirmektedir. Bu noktadan hareketle çalışmanın amacı Z Kuşağının kariyer tercihlerini, gelecek beklentisini ve iş hayatında önemsediği değerleri belirlemektir. Bu amaca yönelik olarak masa başı bir iş sahibi olmaya karşılık kendi girişiminin patronu olma eğilimleri ölçülen 102 Turizm bölümü öğrencisinin iş hayatına yönelik saygın bir iş sahibi olma, yeteneklerini gösterme ve işten zevk alma gibi değerlere önem verdiği tespit edilmiştir. Çalışma, henüz kararsız olan Z Kuşağının doğru bir yönlendirme ve nitelikli eğitimle ekonomik gelişime katkıda bulunacak girişimciler olabileceğini göstermesi açısından önem taşımaktadır.