Bu çalışmada çocuk emeği ile çıraklık eğitimi
arasındaki ilişki yapısal işlevselci bakış açısıyla irdelenmektedir. Bu
araştırmanın genel amacı, yasal olarak çırak statüsünde çalışan çocukların,
toplumsal özelliklerini, çalışma yaşamından kaynaklanan sorunlarını ve bu
noktada çıraklık eğitiminin niteliğini ortaya koymaktır. Araştırmada nicel ve
nitel tekniklerden yararlanılmaktadır. Araştırma kapsamında Vali Necati Bilican
Mesleki Eğitim Merkezi’ne devam eden 14-18 yaş grubundaki çıraklar yer
almaktadır. Bu merkezde eğitim alan 348 çırağa anket uygulanmış, 40 çırakla da
derinlemesine görüşme yapılmıştır. Çırakların çalışma nedenleri ve kendi
statülerini algılayış biçimleri, bir dizi değişkenle ilişkisi bağlamında analiz
edilecektir. Bu çalışmayla çıraklık eğitiminin sürdürülebilirliği konusunda
ipuçlarına ulaşılmaya çalışılacaktır. Çocuk emeği ile mücadelede çıraklık
eğitiminin işlevselliği tartışılacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2018 |
Kabul Tarihi | 3 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 33 |