The aim of this study is to investigate the effect of heat and
temperature teaching based on the conceptual change approach on the conceptual
understandings of the fifth grade students. This study involves the application
of the conceptual change approach to the heat and temperature topic based on
the 5E learning model. The study was carried out with 23 students studying in
one of the fifth grade classes in a middle school located in the Altıeylül
district of Balıkesir province. In the study, the conceptual understanding
test, which was prepared to determine the misconceptions related to the heat
temperature text and the heat and temperature text prepared for the daily use
of heat temperature concepts, was used as data collection tools. Heat temperature text and conceptual understanding
test were applied to the students as pre-test and post-test and the scores
obtained from the tests were analyzed with the SPSS 20.0 package program. It
was found that there was a statistically significant difference between both
students' pre-test and post-test scores for heat and temperature text and
conceptual understanding test.
Bu çalışmanın amacı kavramsal değişim yaklaşımına dayalı
ısı sıcaklık konusu öğretiminin beşinci sınıf öğrencilerinin kavramsal
anlamalarına etkisi incelemektir. Bu çalışma kavramsal değişim yaklaşımının 5E
öğrenme modeline dayalı olarak ısı sıcaklık konusu için uygulamasını içermektedir.
Çalışma Balıkesir ili Altıeylül ilçesinde bulunan orta düzeyde bir ortaokulun
5. sınıflarından birinde öğrenim gören 23 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmada ısı sıcaklık kavramlarının günlük
hayatta kullanımı ile ilgili hazırlanan ısı sıcaklık metni ve ısı sıcaklık
konusu ile ilgili yanlış kavramları tespit etmek için kavramsal anlama testi
kullanılmıştır. Isı sıcaklık metni ve kavramsal anlama testi öğretim öncesinde
ön test ve sonrasında son test olarak öğrencilere uygulanmış ve testlerden
alınan puanlar SPSS 20.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Öğrencilerin ısı
sıcaklık metni ve kavramsal anlama testi ön test ve son test puanları arasında
anlamlı bir fark bulunduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Nisan 2019 |
Kabul Tarihi | 30 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 35 |