Gelişen internet ve bilgi teknolojileri ile sosyal medyanın önemi artmakta ve sosyal medya insanların yaşamlarının önemli bir parçası haline gelmektedir. Kullanıcılarına önemli avantajlar sunan sosyal medya, hem tüketicilerin hem de işletmelerin dikkatini çekmektedir. İnternet teknolojilerinin gelişmesi ve sosyal medya kullanımının yaygınlaşması ile geleneksel pazarlama anlayışı değişerek internet ve sosyal medya temelli pazarlama anlayışına kaymaktadır. Kıtlık mesajlarının da verildiği Facebook, Instagram ve Youtube gibi sosyal ağlar, işletmeler için reklam kaynağı olarak impulsif (plansız) satın almayı etkilemektedir. Bu araştırmanın amacı, sosyal medya kullanımının, sosyal medyada reklamlarının ve sosyal medya kıtlık mesajlarının kullanıcıların impulsif satın almaları üzerinde etkisinin olup olmadığını ortaya çıkarmaktır. Çalışma sosyal medya kullanan bireyler üzerinde yürütülmüştür. Araştırmaya yönelik veri seti oluşturmak için 404 birey üzerinde anket uygulanmıştır. Verilerin analizi için Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, Güvenilirlik Analizi, Faktör Analizi ve Regresyon Analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, sosyal medya kullanımının impulsif satın alma üzerinde etkisi olduğu sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Finans |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2020 |
Kabul Tarihi | 20 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 40 |