Developing technologies and industrialization have triggered the rapid reduction of natural resources, and have changed the consumption behavior of consumers. Thanks to the awareness of this retrogression with the aid of scientific illumination, a conscious consumption concept ‘green consumption’ has been formed and currently an environmentalist movement is dominating the market forcing all parties take necessary steps for environmentally friendly production/consumption.
In this paper, a survey is conducted and its consequences are interpreted in terms of awareness and sensitivity of consumers about the concept green product. Specifically, the effects of gender, education level and income status of consumers on their preferences are analyzed. It is concluded that education level and income status of participants makes differences on their preferences and when the income or education level is higher the participants feel free to purchase green products. The gender of participants does not make a difference on preferences caused by only gender.
Gelişen teknolojiler ve endüstrileşme doğal kaynakların hızlı azalmasını tetiklemiştir ve müşterilerin tüketim davranışlarını değiştirmiştir. Bilinçli bir konsept olan yeşil tüketim kavramı bilimsel yaklaşımlar ve farkındalıklar sayesinde oluşmuş ve halen çevrecilik hareketinin domine ettiği marketteki tüm partiler çevreye duyarlı ürün üretimi ve tüketimi konularında gerekli adımları atmıştır.
Bu çalışmada, bir Araştırma yapılmış ve çalışma sonuçları yeşil ürün farkındalığı ve müşterilerin hassasiyeti açılarından değerlendirilmiştir. Spesifik olarak, cinsiyet, eğitim seviyesi ve gelir düzeyinin müşteri tercihleri üzerindeki etkileri analiz edilmiştir. Çalışmada katılımcıların eğitim seviyesi ve gelir düzeyinin müşteri tercihleri üzerindeki etkili olduğu ve eğitim düzeyi veya geliri yüksek kişilerin yeşil ürün almada kendilerini özgür hissettikleri sonucuna varılmıştır. Katılımcıların cinsiyetinin tercihler üzerinde bir etkisinin olmadığı tespit edilmiştir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Finans |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Ekim 2020 |
Kabul Tarihi | 10 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 41 |