Electronic government (e-government) practices are increasing daily to provide citizens efficient, transparent, and fast and quality services. The use of e-government practices which have a variety of benefits for public administration shows regional differences. In this study, the use of e-government practices in two capital cities, Ankara and Nicosia, compared to find out the advantages and disadvantages of the e-government systems and practices used. The research aims to answer the following question: 'What is the evaluation of e-government practices by the citizens in De Jure (Ankara) and De Facto (Nicosia) countries?’. 300 Turkish citizens from Ankara and 299 Turkish Cypriot citizens from Nicosia answered 46 survey questions. The collected data analysed with T, Anova and correlation tests via SPSS programme. This study reveals the citizen expectancy and satisfaction. The research findings indicate that the users in Ankara are more satisfied with e-government practices than Nicosia. Also, the users who use e-government practices are more positive towards the services than non-users. Furthermore, findings indicate that there are differences via performance expectancy as the income level increases. The users with higher computer and internet use have a more positive attitude towards e-government practices. Recommendations provided for the continuation of e-government practices in a user satisfied concept. Periodic repetition of this study will allow having more accurate observation of the differences and changes within the regional uses.
E-Government Turkey Turkish Republic of Northern Cyprus ICT UTAUT
Elektronik Devlet (e-devlet) sistemleri, vatandaşlara etkin, şeffaf, hızlı ve kaliteli hizmet sunma amacı ile her geçen gün uygulama alanını artırmaktadır. Kamu yönetiminde çeşitli faydaları bulunan e-devlet uygulamalarının kullanımı bölgesel farklılıklar göstermektedir. Bu araştırma çalışması vatandaş gözünden e-devlet hizmetlerinin ihtiyaçlara hangi oranda cevap verildiği, hangi ölçüde etkin kullanıldığı ve olumlu ya da olumsuz hangi yönlerinin bulunduğu tespit edilmesi amacıyla; Türkiye Cumhuriyeti başkenti Ankara ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti başkenti Lefkoşa’da karşılaştırmalı olarak yapılmıştır. Araştırma kapsamında “De Jure ve De Facto ifadeyle Ankara ve Lefkoşa’da bulunan vatandaşların e-devlet sistemlerine bakış açıları hangi düzeyde?” sorusu araştırmanın temelini oluşturmaktadır. Bu bağlamda 300 Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı ve 299 Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti vatandaşına kendi ülkelerinin elektronik devlet sistemleri hakkında 46 anket sorusu hazırlanmış ve yöneltilmiştir. Toplanan veriler SPSS programında T, Anova ve Korelasyon testleri ile analiz edilmiş olup, araştırma kapsamında vatandaşların beklentileri ve memnuniyetleri ortaya çıkarılmıştır. Araştırma bulgularında Ankara’da bulunan vatandaşların, Lefkoşa’da bulunan vatandaşlara oranla elektronik devlet hizmetlerine daha olumlu yaklaştığı gözlemlenmiştir. Ayrıca, e-devlet sistemini kullanan bireylerin e-devlet kullanmayanlara göre, e-devlet uygulamalarına daha olumlu yaklaştıkları, gelir düzeyi arttıkça performans beklentilerinde farklılaşma olduğu ortaya çıkmaktadır. Bilgisayar ve internet kullanımının daha fazla olan bireyler arasında e-devlet sistemlerine bakış açısının daha olumlu olduğu ortaya çıkmıştır. Çalışma sonunda e-devlet uygulamalarının devamının sağlanması ve e-devlet kullanımının vatandaş memnuniyetini artıracak şekilde tasarlanması için öneriler yapılmıştır. Çalışmanın periyodik olarak yapılması bölgesel kıyaslamalardaki farkın değişimi ile ilgili daha net sonuçlar sağlayacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kamu Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Eylül 2021 |
Kabul Tarihi | 27 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 46 |