Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

HİZMET PAZARLAMASINDA PAZARLAMA 4.0 YAKLAŞIMI VE DİJİTAL PAZARLAMA: BELEDİYELERİN YAPTIKLARI HİZMETLERİ PAZARLAMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2022, Sayı: 53, 251 - 268, 28.10.2022
https://doi.org/10.30794/pausbed.1088487

Öz

Pazarlama faaliyetleri her ne kadar özel sektörde ortaya çıkıp şekillense de günümüzde kamu sektörü de pazarlama faaliyetlerine yönelmektedir. Bu kurumlardan birisi belediyelerdir. Çalışma kapsamında Türkiye’de faaliyet gösteren büyükşehir belediyelerinin resmi / kurumsal internet sitelerinde ne tür hizmetlerini tanıtma, tutundurma, pazarlama faaliyeti içinde bulundukları araştırılmıştır. Ayrıca belediyelerin Pazarlama 4.0 anlayışı uyarınca hizmetlerini üretirken vatandaşlarla birlikte hizmet geliştirme yapıp yapmadıkları da araştırılmıştır. Örneklem olarak 30 büyükşehir belediyesinin internet sitesi belgesel tarama yöntemi ile incelenmiştir. Yapılan araştırmada belediyelerin internet sitelerinde tanıtma ve tutundurma amaçlı sosyal ve kültürel hizmetlerini duyurdukları dikkat çekmektedir. Fakat alt ve üst yapı yatırım hizmetleri başta olmak üzere, sosyal ve kültürel hizmetlerini ortaya koyarken vatandaşların hizmetlerin üretilmesine ve geliştirilmesine etki etmelerini sağlayacak bir uygulamanın mevcut olmadığı görülmektedir.

Kaynakça

  • 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu, Resmi Gazete, Sayı: 25531, Tarih: 23.7.2004, Madde: 7, 8, 9.
  • 5393 sayılı Belediye Kanunu, Resmi Gazete, Sayı: 25874, Tarih: 13.7.2005, Madde: 14.
  • Başyazıcıoğlu, H. N. ve Karamustafa, K. (2018). “Marketing 4.0: Impacts of Technological Developments on Marketing Activities”, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 621-640.
  • Bhatia, P. S. (2017). Fundamentals of Digital Marketing, Pearson Yayınları.
  • Brown, I. R. (2005). Marketing Your Service Business, Londra: Thorogood Yayınları.
  • Charlesworth, A. (2018). Digital Marketing: a Pratctical Approach, New York: Routledge Yayınevi.
  • Ertuğrul, İ. ve Deniz, G. (2018). “4.0 Dünyası: Pazarlama 4.0 ve Endüstri 4.0”, Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 158-170.
  • Fidan, K. ve Yıldırım, F. (2020). “Dijital Pazarlama Stratejileri Üzerine Nitel Bir Araştırma”, İstanbul Ticaret Üniversitesi Girişimcilik Dergisi, 4(8), 137-150.
  • Güler, Y. B. ve Gürer, A. (2014). “Yerel Katılımın Belediyelerde Hizmet Pazarlamasına Etkisi: Kırıkkale İli Örneği”, AKÜ İİBF Dergisi, 16(1), 125-142.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kotler, P. (2001). Marketing Management, Pearson Custom Yayınları: New Jersey, 2001.
  • Kotler, P., K, Hermawan ve Setiawan, I. (2014). Marketing 4.0: Moving From Traditional to Digital, Wiley Yayınları.
  • Lovelock, C. ve Wright, L. (1999). Principles of Service Marketing and Management, Prentice Gall College.
  • Obednikovska, S., Sotiroski, K. ve Mateska, E. (2019). “Web Site: Basic Internet Marketing Strategy Tool of Digital Companies”, Academica Brancuşi, 3, 82-91. Özel, M. ve Polat, C. (2013). “Yerel Yönetimlerde Değişim ve Yerel Yönetim Hizmetlerinde “Müşteri Odaklı Pazarlama” Yaklaşımı”, Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(5), 41-78.
  • Rızaoğlu, B. (1994). “Hizmet Pazarlamasında Karşılaşılan Sorunlar”, Anatolia, 5(1), 28-32.
  • Sağır, G. (2016). “Yavaş Şehir Belediye Hizmetlerinde Pazarlama Stratejileri”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(46), 770-778.
  • Tarabsz, A. (2013). “The Reevaluation of Communication in Customer Approach: Towards Marketing”, International Journal of Contemporary Management, 12(4), 124-134.
  • Torlak, Ö. (1999). “Belediye Hizmetlerinde Pazarlama”, Çağdaş Yerel Yönetimler, 8(1), 96-114.
  • Yücel, N. ve Sayıner, N. (2018). “Hizmet Pazarlamasında İç Müşteri Tatmini: Banka Çalışanları Örneği”, Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi, 5(1), 103-127.
  • Zeren, D. ve Kaya, N. “Dijital Pazarlama: Ulusal Yazının Bibliyometrik Analizi”, Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1), 35-52.
  • Adana Büyükşehir Belediyesi. (1.3.2022). https://www.adana.bel.tr/tr,
  • Ankara Büyükşehir Belediyesi. (1.3.2022). https://www.ankara.bel.tr/,
  • Antalya Büyükşehir Belediyesi. (1.3.2022). https://www.antalya.bel.tr/,
  • Aydın Büyükşehir Belediyesi. (1.3.2022). https://aydin.bel.tr/,
  • Balıkesir Büyükşehir Belediyesi. (1.3.2022). https://www.balikesir.bel.tr/,
  • Bursa Büyükşehir Belediyesi. (2.3.2022). https://www.bursa.bel.tr/,
  • Denizli Büyükşehir Belediyesi. (2.3.2022). https://www.denizli.bel.tr/,
  • Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi. (2.3.2022). https://www.diyarbakir.bel.tr/,
  • Erzurum Büyükşehir Belediyesi. (3.3.2022). https://www.erzurum.bel.tr/,
  • Eskişehir Büyükşehir Belediyesi. (3.3.2022). https://www.eskisehir.bel.tr/,
  • Gaziantep Büyükşehir Belediyesi. (3.3.2022). https://www.gaziantep.bel.tr/tr,
  • Hatay Büyükşehir Belediyesi. (3.3.2022). https://hatay.bel.tr/,
  • İstanbul Büyükşehir Belediyesi. (3.3.2022). https://www.ibb.istanbul/,
  • İzmir Büyükşehir Belediyesi. (3.3.2022). https://www.izmir.bel.tr/,
  • Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi. (3.3.2022). https://kahramanmaras.bel.tr/,
  • Kayseri Büyükşehir Belediyesi. (3.3.2022). https://www.kayseri.bel.tr/,
  • Kocaeli Büyükşehir Belediyesi. (4.3.2022). https://www.kocaeli.bel.tr/tr/,
  • Konya Büyükşehir Belediyesi. (4.3.2022). https://www.konya.bel.tr/,
  • Malatya Büyükşehir Belediyesi. (4.3.2022). https://www.malatya.bel.tr,
  • Manisa Büyükşehir Belediyesi. (4.3.2022). https://www.manisa.bel.tr/,
  • Mardin Büyükşehir Belediyesi. (4.3.2022). http://www.mardin.bel.tr/,
  • Mersin Büyükşehir Belediyesi. (4.3.2022). https://www.mersin.bel.tr/,
  • Muğla Büyükşehir Belediyesi. (4.3.2022). https://www.mugla.bel.tr/,
  • Ordu Büyükşehir Belediyesi. (5.3.2022). https://www.ordu.bel.tr/,
  • Sakarya Büyükşehir Belediyesi. (5.3.2022). https://www.sakarya.bel.tr/,
  • Samsun Büyükşehir Belediyesi. (5.3.2022). https://www.samsun.bel.tr/,
  • Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi. (5.3.2022). https://www.sanliurfa.bel.tr/,
  • Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi. (5.3.2022). https://www.tekirdag.bel.tr/,
  • Trabzon Büyükşehir Belediyesi. (5.3.2022). https://www.trabzon.bel.tr/,
  • Van Büyükşehir Belediyesi. (5.3.2022). https://van.bel.tr/,

MARKETING 4.0 APPROACH AND DIGITAL MARKETING IN SERVICE MARKETING: a RESEARCH on the MARKETING of the SERVICES OF MUNICIPALITIES

Yıl 2022, Sayı: 53, 251 - 268, 28.10.2022
https://doi.org/10.30794/pausbed.1088487

Öz

Although marketing activities have emerged and shaped in the private sector, today the public sector also tends to marketing activities. One of these institutions is municipalities. Within the scope of the study, it has been researched what kind of services the metropolitan municipalities operating in Turkey are involved in promoting and marketing on their official / corporate websites. In addition, it has also been investigated whether the municipalities develop their services together with the citizens while producing their services in accordance with the Marketing 4.0 understanding. In addition, it has also been investigated in accordance with the Marketing 4.0 approach whether the municipalities develop their services together with the citizens or not while producing their services. As a sample, the websites of 30 metropolitan municipalities were examined by documentary scanning method. In the research, it is noteworthy that municipalities announce their social and cultural services for promotion on their websites. However, it is seen that there is no application that will enable citizens to influence the production and development of services while presenting social and cultural services, especially infrastructure and superstructure investment services.

Kaynakça

  • 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu, Resmi Gazete, Sayı: 25531, Tarih: 23.7.2004, Madde: 7, 8, 9.
  • 5393 sayılı Belediye Kanunu, Resmi Gazete, Sayı: 25874, Tarih: 13.7.2005, Madde: 14.
  • Başyazıcıoğlu, H. N. ve Karamustafa, K. (2018). “Marketing 4.0: Impacts of Technological Developments on Marketing Activities”, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 621-640.
  • Bhatia, P. S. (2017). Fundamentals of Digital Marketing, Pearson Yayınları.
  • Brown, I. R. (2005). Marketing Your Service Business, Londra: Thorogood Yayınları.
  • Charlesworth, A. (2018). Digital Marketing: a Pratctical Approach, New York: Routledge Yayınevi.
  • Ertuğrul, İ. ve Deniz, G. (2018). “4.0 Dünyası: Pazarlama 4.0 ve Endüstri 4.0”, Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 158-170.
  • Fidan, K. ve Yıldırım, F. (2020). “Dijital Pazarlama Stratejileri Üzerine Nitel Bir Araştırma”, İstanbul Ticaret Üniversitesi Girişimcilik Dergisi, 4(8), 137-150.
  • Güler, Y. B. ve Gürer, A. (2014). “Yerel Katılımın Belediyelerde Hizmet Pazarlamasına Etkisi: Kırıkkale İli Örneği”, AKÜ İİBF Dergisi, 16(1), 125-142.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kotler, P. (2001). Marketing Management, Pearson Custom Yayınları: New Jersey, 2001.
  • Kotler, P., K, Hermawan ve Setiawan, I. (2014). Marketing 4.0: Moving From Traditional to Digital, Wiley Yayınları.
  • Lovelock, C. ve Wright, L. (1999). Principles of Service Marketing and Management, Prentice Gall College.
  • Obednikovska, S., Sotiroski, K. ve Mateska, E. (2019). “Web Site: Basic Internet Marketing Strategy Tool of Digital Companies”, Academica Brancuşi, 3, 82-91. Özel, M. ve Polat, C. (2013). “Yerel Yönetimlerde Değişim ve Yerel Yönetim Hizmetlerinde “Müşteri Odaklı Pazarlama” Yaklaşımı”, Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(5), 41-78.
  • Rızaoğlu, B. (1994). “Hizmet Pazarlamasında Karşılaşılan Sorunlar”, Anatolia, 5(1), 28-32.
  • Sağır, G. (2016). “Yavaş Şehir Belediye Hizmetlerinde Pazarlama Stratejileri”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(46), 770-778.
  • Tarabsz, A. (2013). “The Reevaluation of Communication in Customer Approach: Towards Marketing”, International Journal of Contemporary Management, 12(4), 124-134.
  • Torlak, Ö. (1999). “Belediye Hizmetlerinde Pazarlama”, Çağdaş Yerel Yönetimler, 8(1), 96-114.
  • Yücel, N. ve Sayıner, N. (2018). “Hizmet Pazarlamasında İç Müşteri Tatmini: Banka Çalışanları Örneği”, Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi, 5(1), 103-127.
  • Zeren, D. ve Kaya, N. “Dijital Pazarlama: Ulusal Yazının Bibliyometrik Analizi”, Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1), 35-52.
  • Adana Büyükşehir Belediyesi. (1.3.2022). https://www.adana.bel.tr/tr,
  • Ankara Büyükşehir Belediyesi. (1.3.2022). https://www.ankara.bel.tr/,
  • Antalya Büyükşehir Belediyesi. (1.3.2022). https://www.antalya.bel.tr/,
  • Aydın Büyükşehir Belediyesi. (1.3.2022). https://aydin.bel.tr/,
  • Balıkesir Büyükşehir Belediyesi. (1.3.2022). https://www.balikesir.bel.tr/,
  • Bursa Büyükşehir Belediyesi. (2.3.2022). https://www.bursa.bel.tr/,
  • Denizli Büyükşehir Belediyesi. (2.3.2022). https://www.denizli.bel.tr/,
  • Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi. (2.3.2022). https://www.diyarbakir.bel.tr/,
  • Erzurum Büyükşehir Belediyesi. (3.3.2022). https://www.erzurum.bel.tr/,
  • Eskişehir Büyükşehir Belediyesi. (3.3.2022). https://www.eskisehir.bel.tr/,
  • Gaziantep Büyükşehir Belediyesi. (3.3.2022). https://www.gaziantep.bel.tr/tr,
  • Hatay Büyükşehir Belediyesi. (3.3.2022). https://hatay.bel.tr/,
  • İstanbul Büyükşehir Belediyesi. (3.3.2022). https://www.ibb.istanbul/,
  • İzmir Büyükşehir Belediyesi. (3.3.2022). https://www.izmir.bel.tr/,
  • Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi. (3.3.2022). https://kahramanmaras.bel.tr/,
  • Kayseri Büyükşehir Belediyesi. (3.3.2022). https://www.kayseri.bel.tr/,
  • Kocaeli Büyükşehir Belediyesi. (4.3.2022). https://www.kocaeli.bel.tr/tr/,
  • Konya Büyükşehir Belediyesi. (4.3.2022). https://www.konya.bel.tr/,
  • Malatya Büyükşehir Belediyesi. (4.3.2022). https://www.malatya.bel.tr,
  • Manisa Büyükşehir Belediyesi. (4.3.2022). https://www.manisa.bel.tr/,
  • Mardin Büyükşehir Belediyesi. (4.3.2022). http://www.mardin.bel.tr/,
  • Mersin Büyükşehir Belediyesi. (4.3.2022). https://www.mersin.bel.tr/,
  • Muğla Büyükşehir Belediyesi. (4.3.2022). https://www.mugla.bel.tr/,
  • Ordu Büyükşehir Belediyesi. (5.3.2022). https://www.ordu.bel.tr/,
  • Sakarya Büyükşehir Belediyesi. (5.3.2022). https://www.sakarya.bel.tr/,
  • Samsun Büyükşehir Belediyesi. (5.3.2022). https://www.samsun.bel.tr/,
  • Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi. (5.3.2022). https://www.sanliurfa.bel.tr/,
  • Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi. (5.3.2022). https://www.tekirdag.bel.tr/,
  • Trabzon Büyükşehir Belediyesi. (5.3.2022). https://www.trabzon.bel.tr/,
  • Van Büyükşehir Belediyesi. (5.3.2022). https://van.bel.tr/,
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kamu Yönetimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Onur Kemal Yılmaz 0000-0003-2371-683X

Erken Görünüm Tarihi 10 Kasım 2022
Yayımlanma Tarihi 28 Ekim 2022
Kabul Tarihi 9 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 53

Kaynak Göster

APA Yılmaz, O. K. (2022). HİZMET PAZARLAMASINDA PAZARLAMA 4.0 YAKLAŞIMI VE DİJİTAL PAZARLAMA: BELEDİYELERİN YAPTIKLARI HİZMETLERİ PAZARLAMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(53), 251-268. https://doi.org/10.30794/pausbed.1088487
AMA Yılmaz OK. HİZMET PAZARLAMASINDA PAZARLAMA 4.0 YAKLAŞIMI VE DİJİTAL PAZARLAMA: BELEDİYELERİN YAPTIKLARI HİZMETLERİ PAZARLAMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. PAUSBED. Ekim 2022;(53):251-268. doi:10.30794/pausbed.1088487
Chicago Yılmaz, Onur Kemal. “HİZMET PAZARLAMASINDA PAZARLAMA 4.0 YAKLAŞIMI VE DİJİTAL PAZARLAMA: BELEDİYELERİN YAPTIKLARI HİZMETLERİ PAZARLAMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 53 (Ekim 2022): 251-68. https://doi.org/10.30794/pausbed.1088487.
EndNote Yılmaz OK (01 Ekim 2022) HİZMET PAZARLAMASINDA PAZARLAMA 4.0 YAKLAŞIMI VE DİJİTAL PAZARLAMA: BELEDİYELERİN YAPTIKLARI HİZMETLERİ PAZARLAMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 53 251–268.
IEEE O. K. Yılmaz, “HİZMET PAZARLAMASINDA PAZARLAMA 4.0 YAKLAŞIMI VE DİJİTAL PAZARLAMA: BELEDİYELERİN YAPTIKLARI HİZMETLERİ PAZARLAMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, PAUSBED, sy. 53, ss. 251–268, Ekim 2022, doi: 10.30794/pausbed.1088487.
ISNAD Yılmaz, Onur Kemal. “HİZMET PAZARLAMASINDA PAZARLAMA 4.0 YAKLAŞIMI VE DİJİTAL PAZARLAMA: BELEDİYELERİN YAPTIKLARI HİZMETLERİ PAZARLAMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 53 (Ekim 2022), 251-268. https://doi.org/10.30794/pausbed.1088487.
JAMA Yılmaz OK. HİZMET PAZARLAMASINDA PAZARLAMA 4.0 YAKLAŞIMI VE DİJİTAL PAZARLAMA: BELEDİYELERİN YAPTIKLARI HİZMETLERİ PAZARLAMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. PAUSBED. 2022;:251–268.
MLA Yılmaz, Onur Kemal. “HİZMET PAZARLAMASINDA PAZARLAMA 4.0 YAKLAŞIMI VE DİJİTAL PAZARLAMA: BELEDİYELERİN YAPTIKLARI HİZMETLERİ PAZARLAMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 53, 2022, ss. 251-68, doi:10.30794/pausbed.1088487.
Vancouver Yılmaz OK. HİZMET PAZARLAMASINDA PAZARLAMA 4.0 YAKLAŞIMI VE DİJİTAL PAZARLAMA: BELEDİYELERİN YAPTIKLARI HİZMETLERİ PAZARLAMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. PAUSBED. 2022(53):251-68.