Pazarlama faaliyetleri her ne kadar özel sektörde ortaya çıkıp şekillense de günümüzde kamu sektörü de pazarlama faaliyetlerine yönelmektedir. Bu kurumlardan birisi belediyelerdir. Çalışma kapsamında Türkiye’de faaliyet gösteren büyükşehir belediyelerinin resmi / kurumsal internet sitelerinde ne tür hizmetlerini tanıtma, tutundurma, pazarlama faaliyeti içinde bulundukları araştırılmıştır. Ayrıca belediyelerin Pazarlama 4.0 anlayışı uyarınca hizmetlerini üretirken vatandaşlarla birlikte hizmet geliştirme yapıp yapmadıkları da araştırılmıştır. Örneklem olarak 30 büyükşehir belediyesinin internet sitesi belgesel tarama yöntemi ile incelenmiştir. Yapılan araştırmada belediyelerin internet sitelerinde tanıtma ve tutundurma amaçlı sosyal ve kültürel hizmetlerini duyurdukları dikkat çekmektedir. Fakat alt ve üst yapı yatırım hizmetleri başta olmak üzere, sosyal ve kültürel hizmetlerini ortaya koyarken vatandaşların hizmetlerin üretilmesine ve geliştirilmesine etki etmelerini sağlayacak bir uygulamanın mevcut olmadığı görülmektedir.
Although marketing activities have emerged and shaped in the private sector, today the public sector also tends to marketing activities. One of these institutions is municipalities. Within the scope of the study, it has been researched what kind of services the metropolitan municipalities operating in Turkey are involved in promoting and marketing on their official / corporate websites. In addition, it has also been investigated whether the municipalities develop their services together with the citizens while producing their services in accordance with the Marketing 4.0 understanding. In addition, it has also been investigated in accordance with the Marketing 4.0 approach whether the municipalities develop their services together with the citizens or not while producing their services. As a sample, the websites of 30 metropolitan municipalities were examined by documentary scanning method. In the research, it is noteworthy that municipalities announce their social and cultural services for promotion on their websites. However, it is seen that there is no application that will enable citizens to influence the production and development of services while presenting social and cultural services, especially infrastructure and superstructure investment services.
Service Marketing Digital Marketing Marketing 4.0 Municipality
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kamu Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 10 Kasım 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ekim 2022 |
Kabul Tarihi | 9 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 53 |