Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

FAGOT İÇİN SEÇİLMİŞ ORKESTRA SOLOLARININ TEKNİK AÇIDAN İNCELENMESİ VE ÇALIŞMA ÖNERİLERİ

Yıl 2022, Sayı: 53, 157 - 172, 28.10.2022
https://doi.org/10.30794/pausbed.1117092

Öz

Bir sanatçı eğitimi süresince birçok konçerto ve sonat üzerine solistlik eğitimler alır. Ancak hedefi bir orkestra sanatçısı olmak olan kişilerin, orkestra materyallerini çalışarak olası bir sınava hazırlıklı olmaları gerekir. Bu çalışmada orkestra sınavlarında karşılaşılması en muhtemel ve farklı dönemlere ait eserlerden oluşan dört seçki belirlenerek çalım tekniği açısından incelenmiştir. Bu eserler, Rimsky Korsakov’a ait Şehrazat, Ludwig van Beethoven’ın 4. Senfonisi, Igor Stravinsky’ye ait Bahar Ayini ve Maurice Ravel’in Sol Majör piyano konçertosudur.

Kaynakça

  • Bilaloğlu, G. (2015). “Stravinski’nin Bahar Ayini Eserinin; Nijinski, Bejart ve Bausch Yorumlarinin İncelenmesi”, Yüksek lisans sanat çalışması raporu, Hacettepe Üniversitesi, 14.
  • Evruk, H. (2021). “Maurice Ravel’in Müzikal Yaraticiliği ve Sol Majör Piyano Konçertosu’nun İncelenmesi”, Eurasian Journal of Music and Dance, 19, 66. DOI: 10.31722/ejmd.1032784
  • Feridunoğlu, L. (2004). Müziğe Giden Yol, İnkılap Kitabevi, İstanbul.
  • Fischbach, G. (2008). “Mastering the Unknown: Guidelines for Successful Orchestra Auditions”, American String Teacher, 58(3), 44. DOI: 10.1177/000313130805800308
  • Gallois, P. (2009). The Techniques of Bassoon Playing, Barenreiter-Verlag Karl Votter, Almanya.
  • Günalan, H. (2017). “Ludwig van Beethoven’in Senfonilerinde Fagot’un Yeri ve Önemi”, Sanatta yeterlik tezi, Trakya Üniversitesi, 30.
  • Hopa, E. (2019). “Rimski-Korsakov’un Şehrazat Senfonik Süiti’ndeki Fagot Sololarının İncelenmesi”, Konservatoryum, 6, 111. DOI: 10.26650/CONS2019-0014
  • Kocamangil, G. N., Girgin M., Altungün, A. “Orkestra Kadro Sınavlarında Joseph Haydn’in Re Majör 2. Viyolonsel Konçertosuna İlişkin Beklentiler”, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 47, 76. DOI: 10.30794/pausbed.895336
  • Sakarya, U. C. (2017). “Yirminci Yüzyıl Müziğinde İlkelcilik ve İgor Stravinski’nin Bahar Ayini Adlı Yapıtının İncelenmesi”, Yüksek lisans tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, 260.
  • The Orchestral Bassoon. (2022). Creating the excerpt list. (28.02.2022) https://www.orchestralbassoon.com/creating-the-excerpt-list
  • Zantur, Ö. Ö. (2016). “Fagotun Solo Enstrüman Olarak Kullanımı ve Romantik Dönem Eserlerinden Belirlenen Fagot Orkestra Sololarının Teknik ve Karakteristik Yönden Analizi”, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, 38.

TECHNICAL REVIEW OF SELECTED ORCHESTRA SOLOS AND PRACTICING RECOMMENDATIONS FOR BASSOON

Yıl 2022, Sayı: 53, 157 - 172, 28.10.2022
https://doi.org/10.30794/pausbed.1117092

Öz

During their education, an artist receives soloist training on many concertos and sonatas. However, people whose goal is to become an orchestra artist should be prepared for a possible exam by studying orchestral materials. In this study, four selections that are most likely to be encountered in orchestra auditions and that consist of works from different periods were determined and examined in terms of playing techniques. These works are Scheherazade by Rimsky Korsakov, Ludwig van Beethoven's 4th Symphony, The Rite of Spring by Igor Stravinsky and Maurice Ravel's Piano Concerto in G Major.

Kaynakça

  • Bilaloğlu, G. (2015). “Stravinski’nin Bahar Ayini Eserinin; Nijinski, Bejart ve Bausch Yorumlarinin İncelenmesi”, Yüksek lisans sanat çalışması raporu, Hacettepe Üniversitesi, 14.
  • Evruk, H. (2021). “Maurice Ravel’in Müzikal Yaraticiliği ve Sol Majör Piyano Konçertosu’nun İncelenmesi”, Eurasian Journal of Music and Dance, 19, 66. DOI: 10.31722/ejmd.1032784
  • Feridunoğlu, L. (2004). Müziğe Giden Yol, İnkılap Kitabevi, İstanbul.
  • Fischbach, G. (2008). “Mastering the Unknown: Guidelines for Successful Orchestra Auditions”, American String Teacher, 58(3), 44. DOI: 10.1177/000313130805800308
  • Gallois, P. (2009). The Techniques of Bassoon Playing, Barenreiter-Verlag Karl Votter, Almanya.
  • Günalan, H. (2017). “Ludwig van Beethoven’in Senfonilerinde Fagot’un Yeri ve Önemi”, Sanatta yeterlik tezi, Trakya Üniversitesi, 30.
  • Hopa, E. (2019). “Rimski-Korsakov’un Şehrazat Senfonik Süiti’ndeki Fagot Sololarının İncelenmesi”, Konservatoryum, 6, 111. DOI: 10.26650/CONS2019-0014
  • Kocamangil, G. N., Girgin M., Altungün, A. “Orkestra Kadro Sınavlarında Joseph Haydn’in Re Majör 2. Viyolonsel Konçertosuna İlişkin Beklentiler”, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 47, 76. DOI: 10.30794/pausbed.895336
  • Sakarya, U. C. (2017). “Yirminci Yüzyıl Müziğinde İlkelcilik ve İgor Stravinski’nin Bahar Ayini Adlı Yapıtının İncelenmesi”, Yüksek lisans tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, 260.
  • The Orchestral Bassoon. (2022). Creating the excerpt list. (28.02.2022) https://www.orchestralbassoon.com/creating-the-excerpt-list
  • Zantur, Ö. Ö. (2016). “Fagotun Solo Enstrüman Olarak Kullanımı ve Romantik Dönem Eserlerinden Belirlenen Fagot Orkestra Sololarının Teknik ve Karakteristik Yönden Analizi”, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, 38.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Huseyin Onur Üzülmez 0000-0002-4229-7039

Erken Görünüm Tarihi 10 Kasım 2022
Yayımlanma Tarihi 28 Ekim 2022
Kabul Tarihi 30 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 53

Kaynak Göster

APA Üzülmez, H. O. (2022). FAGOT İÇİN SEÇİLMİŞ ORKESTRA SOLOLARININ TEKNİK AÇIDAN İNCELENMESİ VE ÇALIŞMA ÖNERİLERİ. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(53), 157-172. https://doi.org/10.30794/pausbed.1117092
AMA Üzülmez HO. FAGOT İÇİN SEÇİLMİŞ ORKESTRA SOLOLARININ TEKNİK AÇIDAN İNCELENMESİ VE ÇALIŞMA ÖNERİLERİ. PAUSBED. Ekim 2022;(53):157-172. doi:10.30794/pausbed.1117092
Chicago Üzülmez, Huseyin Onur. “FAGOT İÇİN SEÇİLMİŞ ORKESTRA SOLOLARININ TEKNİK AÇIDAN İNCELENMESİ VE ÇALIŞMA ÖNERİLERİ”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 53 (Ekim 2022): 157-72. https://doi.org/10.30794/pausbed.1117092.
EndNote Üzülmez HO (01 Ekim 2022) FAGOT İÇİN SEÇİLMİŞ ORKESTRA SOLOLARININ TEKNİK AÇIDAN İNCELENMESİ VE ÇALIŞMA ÖNERİLERİ. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 53 157–172.
IEEE H. O. Üzülmez, “FAGOT İÇİN SEÇİLMİŞ ORKESTRA SOLOLARININ TEKNİK AÇIDAN İNCELENMESİ VE ÇALIŞMA ÖNERİLERİ”, PAUSBED, sy. 53, ss. 157–172, Ekim 2022, doi: 10.30794/pausbed.1117092.
ISNAD Üzülmez, Huseyin Onur. “FAGOT İÇİN SEÇİLMİŞ ORKESTRA SOLOLARININ TEKNİK AÇIDAN İNCELENMESİ VE ÇALIŞMA ÖNERİLERİ”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 53 (Ekim 2022), 157-172. https://doi.org/10.30794/pausbed.1117092.
JAMA Üzülmez HO. FAGOT İÇİN SEÇİLMİŞ ORKESTRA SOLOLARININ TEKNİK AÇIDAN İNCELENMESİ VE ÇALIŞMA ÖNERİLERİ. PAUSBED. 2022;:157–172.
MLA Üzülmez, Huseyin Onur. “FAGOT İÇİN SEÇİLMİŞ ORKESTRA SOLOLARININ TEKNİK AÇIDAN İNCELENMESİ VE ÇALIŞMA ÖNERİLERİ”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 53, 2022, ss. 157-72, doi:10.30794/pausbed.1117092.
Vancouver Üzülmez HO. FAGOT İÇİN SEÇİLMİŞ ORKESTRA SOLOLARININ TEKNİK AÇIDAN İNCELENMESİ VE ÇALIŞMA ÖNERİLERİ. PAUSBED. 2022(53):157-72.