Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MARDİN BİENALLERİ ÜZERİNE GENEL BİR DEĞERLENDİRME

Yıl 2024, Sayı: 63, 223 - 237
https://doi.org/10.30794/pausbed.1463891

Öz

Mardin Bienalleri 2010 yılında başlayıp günümüzde de sürmekte olan Türkiye’nin önemli şehir bienalleri arasındadır. Çağdaş sanat pratikleri aracılığıyla hem şehrin kendine özgü motiflerini hem de güncel problemleri ortaya koymayı hedefleyen etkinlikler serisi olarak diğer şehir bienallerinden ayrılan Mardin Bienalleri dönem dönem yaşadığı çeşitli zorluklara rağmen varlığını sürdürmektedir. Şehrin kendine özgü kültürel dinamiklerinden hareket alan Mardin Bienalleri, yerli ve yabancı sanatçıları bir araya getiren yapısı ve değişken kavramsal çerçeveleriyle butik bir bienal olma özelliğinden sıyrılmıştır. Çalışma, başlangıcından günümüze sürmekte olan Mardin Bienallerini estetik değerlendirmeler bağlamında, bienal metinlerinin kavramsal çerçeveleri yahut çeşitli yazar ve eleştirmenlerin değerlendirmeleri ışığında ele almayı amaçlamaktadır.

Kaynakça

  • Acar, B. (2018). Ekhprasis: Görünür ve Söylenir Arasında Geçitler, 1. Baskı, Corpus, İstanbul.
  • Akay, A. (2024, Ocak). ‘’Daha Uzaklara..’’, [Online Yayın], 6. Mardin Bienali Tanıtım Metni. Elde edilme tarihi: 15.02.2024, https://www.mardinbienali.org/konsept.aspx
  • Aliçavuşoğlu, E. (2010). ‘’Mardin Abracadabra Diyebilecek mi?’’, 1. Mardin Bienali Tanıtım Metni, 98-99.
  • Arapoğlu, F. (2018). ‘’4. Uluslararası Mardin Bienali: Sözden Öte’’, Aurum Sosyal Bilimler Dergisi, 3/1, 109.
  • Benjamin, W. (2018). Son Bakışta Aşk, (Çev. Nurdan Gürbilek, Sabir Yücesoy), 1. Baskı, Metis, İstanbul.
  • Biennial Foundation. (2012). Elde edilme tarihi: 17.05.2024, . https://www.biennialfoundation.org/2012/10/2nd-mardin-biennial-double-take-is-curated-by-paolo-colombo-and-lora-sariaslan/
  • Campins C.S, Otyam, D, Özgür, F, Arapoğlu, F. (2014). ‘’Mardin: Bir Şölen Çağrısı’’, İstanbul Art News, 13, 1-2.
  • Deleuze, G. (2013). Müzakereler, (Çev. İnci Uysal), 3. Baskı, Norgunk, İstanbul.
  • Deleuze G, Guattari, F. (2015). Felsefe Nedir? (Çev. Turhan Ilgaz), YKY, İstanbul.
  • Demirkaya, E. (2014, Mayıs). ‘’Nedir Bu Prekarite?’’ [Online Yayın]. Elde edilme tarihi: 05.02.2024, https://bianet.org/yazi/nedir-bu-prekarite-155726
  • Gürbilek, N. (2018). Sunuş Yazısı (Son Bakışta Aşk), 37.
  • Gürlek, N. (2018). ‘’Beden Dili’’, 4. Mardin Bienali Tanıtım Metni, 6.
  • Langer, K. S. (1953). Feeling and Form: A Theory of Art, Charles Scribner’s Sons, New York.
  • Moretti, F. (2021). Mucizevi Göstergeler, (Çev. Z. Altok), 1. Baskı, Metis, İstanbul.
  • Özgür, F. (2010). ‘’Mardin’de Bienal: Abbarakadabra Süreci’’, 1. Mardin Bienali tanıtım metni, 86-87.
  • Patton, P. (2016). ‘’Demokratik Oluş’’, Cogito, 82, 144.
  • Pektaş, N. (2015). ‘’3. Uluslararası Mardin Bienali’’, Sanat Dünyamız, 148, (Eylül-Ekim), 4-6.
  • Ranciere, J. (2007). Siyasalın Kıyısında, (Çev. Aziz Ufuk Kılıç), Metis, İstanbul.
  • Sülün, N.E. (2022, Haziran). ‘’Bir Milat Misali: Bienal’den Sonra Mardin’’, [Online Dergi]. Elde edilme tarihi: 09.02.2024, https://www.unlimitedrag.com/post/bir-milat-misali-bienal-den-sonra-mardin
  • Yalçınkaya, F. (2022). ‘’Gökten Yeryüzüne, Yerden Gökyüzüne’’, Sanat Dünyamız, 189, (Temmuz-Ağustos), 106.
  • Yücel, D. (2018). ‘’Sınırlar ve Eşikler’’, 4. Mardin Bienali Tanıtım Metni, 7.

A GENERAL EVALUATION ON MARDİN BIENNIALS

Yıl 2024, Sayı: 63, 223 - 237
https://doi.org/10.30794/pausbed.1463891

Öz

Mardin Biennials are among the important city biennials of Turkey, which started in 2010 and continues today. Mardin Biennials which differ from other city biennials as a series of events that aim to reveal both the unique motifs of the city and current problems through contemporary art practises still continue their existence despite the various difficulties they experince from time to time. Motivated by the unique cultural dynamics of the city, Mardin Biennials have distinguished themselves from being a boutique biennial with its structure that brings together local and foreign artists and its variable conceptual frameworks. The study aims to discuss the Mardin Biennials which have been ongoing from their beginning to the present day in the context of aesthetics evaluations, and in the light of the conceptual frameworks of the biennial texts or the evaluations of various writers and critics.

Kaynakça

  • Acar, B. (2018). Ekhprasis: Görünür ve Söylenir Arasında Geçitler, 1. Baskı, Corpus, İstanbul.
  • Akay, A. (2024, Ocak). ‘’Daha Uzaklara..’’, [Online Yayın], 6. Mardin Bienali Tanıtım Metni. Elde edilme tarihi: 15.02.2024, https://www.mardinbienali.org/konsept.aspx
  • Aliçavuşoğlu, E. (2010). ‘’Mardin Abracadabra Diyebilecek mi?’’, 1. Mardin Bienali Tanıtım Metni, 98-99.
  • Arapoğlu, F. (2018). ‘’4. Uluslararası Mardin Bienali: Sözden Öte’’, Aurum Sosyal Bilimler Dergisi, 3/1, 109.
  • Benjamin, W. (2018). Son Bakışta Aşk, (Çev. Nurdan Gürbilek, Sabir Yücesoy), 1. Baskı, Metis, İstanbul.
  • Biennial Foundation. (2012). Elde edilme tarihi: 17.05.2024, . https://www.biennialfoundation.org/2012/10/2nd-mardin-biennial-double-take-is-curated-by-paolo-colombo-and-lora-sariaslan/
  • Campins C.S, Otyam, D, Özgür, F, Arapoğlu, F. (2014). ‘’Mardin: Bir Şölen Çağrısı’’, İstanbul Art News, 13, 1-2.
  • Deleuze, G. (2013). Müzakereler, (Çev. İnci Uysal), 3. Baskı, Norgunk, İstanbul.
  • Deleuze G, Guattari, F. (2015). Felsefe Nedir? (Çev. Turhan Ilgaz), YKY, İstanbul.
  • Demirkaya, E. (2014, Mayıs). ‘’Nedir Bu Prekarite?’’ [Online Yayın]. Elde edilme tarihi: 05.02.2024, https://bianet.org/yazi/nedir-bu-prekarite-155726
  • Gürbilek, N. (2018). Sunuş Yazısı (Son Bakışta Aşk), 37.
  • Gürlek, N. (2018). ‘’Beden Dili’’, 4. Mardin Bienali Tanıtım Metni, 6.
  • Langer, K. S. (1953). Feeling and Form: A Theory of Art, Charles Scribner’s Sons, New York.
  • Moretti, F. (2021). Mucizevi Göstergeler, (Çev. Z. Altok), 1. Baskı, Metis, İstanbul.
  • Özgür, F. (2010). ‘’Mardin’de Bienal: Abbarakadabra Süreci’’, 1. Mardin Bienali tanıtım metni, 86-87.
  • Patton, P. (2016). ‘’Demokratik Oluş’’, Cogito, 82, 144.
  • Pektaş, N. (2015). ‘’3. Uluslararası Mardin Bienali’’, Sanat Dünyamız, 148, (Eylül-Ekim), 4-6.
  • Ranciere, J. (2007). Siyasalın Kıyısında, (Çev. Aziz Ufuk Kılıç), Metis, İstanbul.
  • Sülün, N.E. (2022, Haziran). ‘’Bir Milat Misali: Bienal’den Sonra Mardin’’, [Online Dergi]. Elde edilme tarihi: 09.02.2024, https://www.unlimitedrag.com/post/bir-milat-misali-bienal-den-sonra-mardin
  • Yalçınkaya, F. (2022). ‘’Gökten Yeryüzüne, Yerden Gökyüzüne’’, Sanat Dünyamız, 189, (Temmuz-Ağustos), 106.
  • Yücel, D. (2018). ‘’Sınırlar ve Eşikler’’, 4. Mardin Bienali Tanıtım Metni, 7.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sanat Teorisi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Okan Şahin 0000-0002-9317-8267

Erken Görünüm Tarihi 22 Temmuz 2024
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 2 Nisan 2024
Kabul Tarihi 21 Mayıs 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: 63

Kaynak Göster

APA Şahin, O. (2024). MARDİN BİENALLERİ ÜZERİNE GENEL BİR DEĞERLENDİRME. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(63), 223-237. https://doi.org/10.30794/pausbed.1463891
AMA Şahin O. MARDİN BİENALLERİ ÜZERİNE GENEL BİR DEĞERLENDİRME. PAUSBED. Temmuz 2024;(63):223-237. doi:10.30794/pausbed.1463891
Chicago Şahin, Okan. “MARDİN BİENALLERİ ÜZERİNE GENEL BİR DEĞERLENDİRME”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 63 (Temmuz 2024): 223-37. https://doi.org/10.30794/pausbed.1463891.
EndNote Şahin O (01 Temmuz 2024) MARDİN BİENALLERİ ÜZERİNE GENEL BİR DEĞERLENDİRME. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 63 223–237.
IEEE O. Şahin, “MARDİN BİENALLERİ ÜZERİNE GENEL BİR DEĞERLENDİRME”, PAUSBED, sy. 63, ss. 223–237, Temmuz 2024, doi: 10.30794/pausbed.1463891.
ISNAD Şahin, Okan. “MARDİN BİENALLERİ ÜZERİNE GENEL BİR DEĞERLENDİRME”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 63 (Temmuz 2024), 223-237. https://doi.org/10.30794/pausbed.1463891.
JAMA Şahin O. MARDİN BİENALLERİ ÜZERİNE GENEL BİR DEĞERLENDİRME. PAUSBED. 2024;:223–237.
MLA Şahin, Okan. “MARDİN BİENALLERİ ÜZERİNE GENEL BİR DEĞERLENDİRME”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 63, 2024, ss. 223-37, doi:10.30794/pausbed.1463891.
Vancouver Şahin O. MARDİN BİENALLERİ ÜZERİNE GENEL BİR DEĞERLENDİRME. PAUSBED. 2024(63):223-37.