Müzik öğretiminde eğitimciler tarafından yapılan çalışmalar çoğunlukla başlangıç-orta-ileri seviye gibi aşamalarla planlanarak sürdürülmektedir. Bu araştırmada: Ülkemizde sürdürülen ses eğitimi çalışmalarında kullanılmakta olan Türkçe kaynakların genel içerikleri ile incelenmesi; ses eğitimcilere, ses eğitimi alan öğrencilere ve ayrıca ses eğitimi alanında eğitimci olmak isteyen adaylara, çalışmalarında kullanmak üzere başlangıç seviyesine uygun Türkçe repertuvar önerisi sunulması amaçlanmaktadır. Türkçe olarak basılmış 28 adet ulaşılabilen kaynak, doküman analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiş ve araştırmanın verilerine ulaşılmıştır. Analizler sonrasında, ülkemizde Türkçe olarak yayınlanmış olan ses eğitimi kitaplarının ve eserlerin, özellikle son yıllarda yayınlanan kaynaklar sayesinde artış ve çeşitlilik gösterdiği, içeriğin çoğunlukla Türk Halk Müziği türünde olduğu, son yıllarda basılmış olan kitaplardaki vokal eserlerin farklı tonalite seçenekleri ile sunularak öğrenci ve öğretmenlere çalışmalarında kolaylık sağlandığı tespit edilmiştir. Bazı kitaplarda ses eğitiminin başlangıç dönemlerinde kullanılmaya uygun birden fazla eser mevcut iken bazılarında hiç olmadığı görülmüştür. Bu durumun besteci ve düzenlemecilerin kitaplarında farklı eğitim ve kullanım amaçlarıyla eserlerini sunmalarından kaynaklandığı düşünülmektedir. Makalede sunulan eser önerilerinin orta seviyedeki ses eğitimi çalışmalarına teknik, teorik ve vokal kültürü açılarından destek sağlayabilmesinden dolayı araştırmanın önem arz ettiği düşünülmektedir.
The studies conducted by music educators are typically organized into stages, such as beginner, intermediate, and advanced levels. This article examines Turkish sources used in vocal training studies in Türkiye, analyzing their general content. The aim is to offer repertoire suggestions to vocal trainers, students receiving vocal training, and those aspiring to become trainers. A total of 28 Turkish-published sources were analyzed using the document analysis method to gather research data. The findings revealed that vocal training materials have increased and diversified in recent years, with a predominant focus on Turkish Folk Music. Additionally, it was noted that recent publications offer vocal works with alternative tonal options, making it easier for students and teachers to incorporate them into practice. While some books provide multiple works suitable for early-stage training, others offer none, reflecting the varying educational and practical objectives of composers and arrangers. The research suggests that implementing the musical work recommendations for beginners, following a structured program, could help achieve the desired outcomes in vocal training. Furthermore, the proposed musical works in the article are valuable for providing technical and theoretical support in intermediate-level vocal training.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Müzik Performansı, Müzik (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 20 Ocak 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 15 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 66 |