BibTex RIS Kaynak Göster

Web Tabanlı İnteraktif Çevrimiçi Öykünü Yarat Portalı

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 2 - Cilt: 6 Sayı: 2, 169 - 186, 14.07.2016

Öz

Teknolojideki gelişmeler hayatın her alanını olduğu gibi, öğrenme-öğretme süreçlerini de etkilemektedir. Bu durum eğitsel uygulamalarda bilişim teknolojilerine yer verilmesi gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır. Bu çalışmanın amacı düşünmeyi eğlenceli hale getirecek, yaratıcılığı ve yaratıcı yazmayı arttırmayı hedefleyen web tabanlı bir öykü yazma portalı ortaya koymaktır. Geliştirilen bu uygulama ile önceden belirlenen bir plana uygun şekilde öğrencilere yazma ve düşünme becerilerin kazandırılması ve mevcut becerilerinin arttırılması hedeflenmektedir. Çalışmanın web tabanlı ve interaktif olması öğrencilerin öykü yazma sürecinde yargılanma korkusundan uzak, zihinsel ve duygusal rahatlığın olduğu, özgürce yazabilecekleri bir ortam imkânı sunabilmektedir. Bu nedenle bu çalışma, yaratıcı, meraklı, derin düşünebilen, yargı ve fikirlerinde özgür olabilen gibi birçok özelliğe sahip bireylerin yetiştirilmesinde önemli katkılar sağlayabilecektir. Böylelikle yaratıcı bireyler yetiştirmeyi amaçlayan bir eğitim anlayışının uygulanması günümüzün gereksinimlerini karşılama adına önemli bir adım olacaktır.

Kaynakça

  • Aksaçlıoğlu, A.G. & Yılmaz, B. (2007). Öğrencilerin televizyon izlemeleri ve bilgisayar kullanmalarının okuma alışkanlıkları üzerine etkisi. Türk Kütüphaneciliği, 21(1), 3-28.
  • Baker, M., Pomeroy, C. & Rudd, R. (2001). Relationships between critical and creative thinking. Journal of Southern Agricultural Education Research, 51(1), 173-188.
  • Burnard, P. & White, J. (2008). Creativity and performativity: counterpoints in British and Australian education. British Educational Research Journal, 34(5), 667-682. doi: 10.1080/01411920802224238
  • Cline, K.D., Edwards, C.P., Galardini, A., Gandini, L., Giacomelli, A. & Giovannini, D. (2012). A day at filastrocca preschool, pistoia, ıtaly: meaning making through literacy and creative experience. Learning Landscapes, 6(1), 107-127.
  • Collier, C., Davies, D., Digby, R., Hay, P., Howe, A. & Snape, D.J. (2013). Creative learning environments in education-a systematic literature review. Thinking Skills and Creativity, 8, 80-91.
  • Connery, C.M. & John-Steiner, V. (2012). The power of ımagination: constructing ınnovative classrooms through a cultural-historical approach to creative education. Learning Landscapes, 6(1), 129-154.
  • Çankaya, İ., Şanlı, Ö., Yeşilyurt, E. & Yörük, S. (2012). Öğretmen adaylarında yaratıcı düşünmenin yordayıcısı olarak değişime açıklık ve hayal gücü. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2), 46-62.
  • Dawson, V.L. & Westby, E.L. (1995). Creativity: Asset or burden in the classroom? Creativity Research Journal, 8(1), 1-10.
  • Demir, T. (2012). Türkçe eğitiminde yaratıcı yazma becerisini geliştirme ve küçürek öykü. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(19), 343-357.
  • Dikici, A. & Tezci, E. (2003). Yaratıcı düşünceyi geliştirme ve oluşturmacı öğretim tasarımı. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 251-260.
  • Dinçer, S. (2014). İlköğretim öğrencilerinin eğitsel yazılım kullanırken sergiledikleri davranışlar: Bir durum çalışması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(3), 1323-1336.
  • Hoşgörür, V. & Bilasa, P. (2009). The problem of creative education in information society. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1(1), 713–717.
  • Işıldak, S. (2008). Yaratmada İlk Adım: İmge ve imgelem. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2(1), 64-69.
  • Jindal-Snape, D. (2012). Portraying children’s voices through creative approaches to enhance their transition experience and ımprove the transition practice. Learning Landscapes, 6(1), 223-240.
  • Karakuş-Aktan, E.N. (2013). Ortaöğretim öğrencilerinin yaratıcı yazma becerileri üzerine bir araştırma. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(11).
  • Kaya, B. (2013). Yaratıcı yazma becerisinin geliştirilmesine yönelik yapılan çalışmalardan bir derleme. Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 1(2), 89-101.
  • Kim, K. H. (2011). The creativity crisis: The Decrease in creative thinking scores on the torrance tests of creative thinking. Creativity Research Journal, 23(4), 285–295. doi: 10.1080/10400419.2011.627805
  • Koray, Ö., Köksal, M. S., Özdemir, M. & Presley, A. (2007). The effect of creative and critical thinking based laboratory applications on academic achievement and science process skills. Elementary Education Online, 6(3), 377-389.
  • Loveless, A. M. (2002). Literature review in creativity, new technologies and learning. School of Education, 4, University of Brighton.
  • Maltepe, S. (2006). Yaratıcı yazma yaklaşımı açısından Türkçe derslerindeki yazma süreçlerinin ve ürünlerinin değerlendirilmesi. Unpublished doctoral dissertation, Ankara: Ankara Üniversitesi.
  • Öztürk, Ş. (2004). Eğitimde yaratıcı düşünme. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 77-84.
  • Öztürk, E. (2007). Yaratıcı yazı yazmanın gelişim süreci ve ilköğretimde yaratıcı yazı yazma öğretimi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 266-273.
  • Öztürk, E. (2007). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma becerilerinin değerlendirilmesi. Unpublished doctoral dissertation, Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Propp, V. (1973). Morphology of the Folktale. University of Texas Press, Austin, (26.10.2004) Revised and edited with a preface by Wagner, Louis A.
  • Runco, M.A. (2004). Creativity. Annual Reviews Psychology, 55, 657-687.
  • Sevinç, M. & Tok, E. (2010). Düşünme becerileri eğitiminin eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerine etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 67-82.
  • Susar Kırmızı, F. & Beydemir, A. (2012). ilköğretim 5. sınıf Türkçe dersinde yaratıcı yazma yaklaşımının yazmaya yönelik tutumlara etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(3), 319- 337.
  • Temizkan, M. (2011). Yaratıcı yazma etkinliklerinin öykü yazma becerisi üzerindeki etkisi. Educational Sciences: Theory & Practice, 11(2), 919-940.
  • Temizkan, M. & Yalçınkaya, M. (2013). İlköğretim 6. 7. 8. sınıf Türkçe öğretmenlerinin yaratıcı yazma etkinliklerini uygulama durumları. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 70-91.

Web Based Interactive Online Creating Your Story Portal

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 2 - Cilt: 6 Sayı: 2, 169 - 186, 14.07.2016

Öz

The development in technology affects every area of our lives as well as learning-teaching process. This situation makes it essential to give place to information technologies in educational applications. The purpose of this study is to create a web-based story writing portal which makes thinking enjoyable and increase creativity and creative writing. Based on a predetermined plan in this way, enhancing students’ writing and thinking skills attainment has been intended. The study’s being grounded on web-based and interactive is to provide students an environment far from fears, since mental and emotional comfort allow freedom in writing. Therefore, this study contributes to raise individuals who are creative, curious, able to think deeply and able to think freely in judgment and ideas. Thus, the study will be an important step to apply such a beneficial educational approach which intends to bring up creative individuals to meet the needs of present day.

Kaynakça

  • Aksaçlıoğlu, A.G. & Yılmaz, B. (2007). Öğrencilerin televizyon izlemeleri ve bilgisayar kullanmalarının okuma alışkanlıkları üzerine etkisi. Türk Kütüphaneciliği, 21(1), 3-28.
  • Baker, M., Pomeroy, C. & Rudd, R. (2001). Relationships between critical and creative thinking. Journal of Southern Agricultural Education Research, 51(1), 173-188.
  • Burnard, P. & White, J. (2008). Creativity and performativity: counterpoints in British and Australian education. British Educational Research Journal, 34(5), 667-682. doi: 10.1080/01411920802224238
  • Cline, K.D., Edwards, C.P., Galardini, A., Gandini, L., Giacomelli, A. & Giovannini, D. (2012). A day at filastrocca preschool, pistoia, ıtaly: meaning making through literacy and creative experience. Learning Landscapes, 6(1), 107-127.
  • Collier, C., Davies, D., Digby, R., Hay, P., Howe, A. & Snape, D.J. (2013). Creative learning environments in education-a systematic literature review. Thinking Skills and Creativity, 8, 80-91.
  • Connery, C.M. & John-Steiner, V. (2012). The power of ımagination: constructing ınnovative classrooms through a cultural-historical approach to creative education. Learning Landscapes, 6(1), 129-154.
  • Çankaya, İ., Şanlı, Ö., Yeşilyurt, E. & Yörük, S. (2012). Öğretmen adaylarında yaratıcı düşünmenin yordayıcısı olarak değişime açıklık ve hayal gücü. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2), 46-62.
  • Dawson, V.L. & Westby, E.L. (1995). Creativity: Asset or burden in the classroom? Creativity Research Journal, 8(1), 1-10.
  • Demir, T. (2012). Türkçe eğitiminde yaratıcı yazma becerisini geliştirme ve küçürek öykü. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(19), 343-357.
  • Dikici, A. & Tezci, E. (2003). Yaratıcı düşünceyi geliştirme ve oluşturmacı öğretim tasarımı. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 251-260.
  • Dinçer, S. (2014). İlköğretim öğrencilerinin eğitsel yazılım kullanırken sergiledikleri davranışlar: Bir durum çalışması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(3), 1323-1336.
  • Hoşgörür, V. & Bilasa, P. (2009). The problem of creative education in information society. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1(1), 713–717.
  • Işıldak, S. (2008). Yaratmada İlk Adım: İmge ve imgelem. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2(1), 64-69.
  • Jindal-Snape, D. (2012). Portraying children’s voices through creative approaches to enhance their transition experience and ımprove the transition practice. Learning Landscapes, 6(1), 223-240.
  • Karakuş-Aktan, E.N. (2013). Ortaöğretim öğrencilerinin yaratıcı yazma becerileri üzerine bir araştırma. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(11).
  • Kaya, B. (2013). Yaratıcı yazma becerisinin geliştirilmesine yönelik yapılan çalışmalardan bir derleme. Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 1(2), 89-101.
  • Kim, K. H. (2011). The creativity crisis: The Decrease in creative thinking scores on the torrance tests of creative thinking. Creativity Research Journal, 23(4), 285–295. doi: 10.1080/10400419.2011.627805
  • Koray, Ö., Köksal, M. S., Özdemir, M. & Presley, A. (2007). The effect of creative and critical thinking based laboratory applications on academic achievement and science process skills. Elementary Education Online, 6(3), 377-389.
  • Loveless, A. M. (2002). Literature review in creativity, new technologies and learning. School of Education, 4, University of Brighton.
  • Maltepe, S. (2006). Yaratıcı yazma yaklaşımı açısından Türkçe derslerindeki yazma süreçlerinin ve ürünlerinin değerlendirilmesi. Unpublished doctoral dissertation, Ankara: Ankara Üniversitesi.
  • Öztürk, Ş. (2004). Eğitimde yaratıcı düşünme. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 77-84.
  • Öztürk, E. (2007). Yaratıcı yazı yazmanın gelişim süreci ve ilköğretimde yaratıcı yazı yazma öğretimi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 266-273.
  • Öztürk, E. (2007). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma becerilerinin değerlendirilmesi. Unpublished doctoral dissertation, Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Propp, V. (1973). Morphology of the Folktale. University of Texas Press, Austin, (26.10.2004) Revised and edited with a preface by Wagner, Louis A.
  • Runco, M.A. (2004). Creativity. Annual Reviews Psychology, 55, 657-687.
  • Sevinç, M. & Tok, E. (2010). Düşünme becerileri eğitiminin eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerine etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 67-82.
  • Susar Kırmızı, F. & Beydemir, A. (2012). ilköğretim 5. sınıf Türkçe dersinde yaratıcı yazma yaklaşımının yazmaya yönelik tutumlara etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(3), 319- 337.
  • Temizkan, M. (2011). Yaratıcı yazma etkinliklerinin öykü yazma becerisi üzerindeki etkisi. Educational Sciences: Theory & Practice, 11(2), 919-940.
  • Temizkan, M. & Yalçınkaya, M. (2013). İlköğretim 6. 7. 8. sınıf Türkçe öğretmenlerinin yaratıcı yazma etkinliklerini uygulama durumları. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 70-91.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA36HE56TE
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Devkan Kaleci Bu kişi benim

Özge Korkmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 14 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 2 - Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kaleci, D., & Korkmaz, Ö. (2016). Web Tabanlı İnteraktif Çevrimiçi Öykünü Yarat Portalı. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, 6(2), 169-186.
AMA Kaleci D, Korkmaz Ö. Web Tabanlı İnteraktif Çevrimiçi Öykünü Yarat Portalı. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. Temmuz 2016;6(2):169-186.
Chicago Kaleci, Devkan, ve Özge Korkmaz. “Web Tabanlı İnteraktif Çevrimiçi Öykünü Yarat Portalı”. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi 6, sy. 2 (Temmuz 2016): 169-86.
EndNote Kaleci D, Korkmaz Ö (01 Temmuz 2016) Web Tabanlı İnteraktif Çevrimiçi Öykünü Yarat Portalı. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 6 2 169–186.
IEEE D. Kaleci ve Ö. Korkmaz, “Web Tabanlı İnteraktif Çevrimiçi Öykünü Yarat Portalı”, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, c. 6, sy. 2, ss. 169–186, 2016.
ISNAD Kaleci, Devkan - Korkmaz, Özge. “Web Tabanlı İnteraktif Çevrimiçi Öykünü Yarat Portalı”. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 6/2 (Temmuz 2016), 169-186.
JAMA Kaleci D, Korkmaz Ö. Web Tabanlı İnteraktif Çevrimiçi Öykünü Yarat Portalı. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 2016;6:169–186.
MLA Kaleci, Devkan ve Özge Korkmaz. “Web Tabanlı İnteraktif Çevrimiçi Öykünü Yarat Portalı”. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, c. 6, sy. 2, 2016, ss. 169-86.
Vancouver Kaleci D, Korkmaz Ö. Web Tabanlı İnteraktif Çevrimiçi Öykünü Yarat Portalı. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 2016;6(2):169-86.