BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Müdürlerinin Kendi Görevlerine İlişkin Bakış Açıları

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 3 - Cilt: 2 Sayı: 3, 63 - 76, 15.07.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okullarında görev yapan okul müdürlerinin kendi görevlerine ilişkin bakış açılarını incelemektir. Araştırma verileri; yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla toplanmış ve betimsel analiz yoluyla çözümlenmiştir. Her bir okul müdürüyle yapılan görüşme yaklaşık otuz dakika sürmüştür. Araştırma bulgularına göre; okul müdürlerinin kendilerini en çok insani ve maddî konularla ilgili sorumlu hissettikleri, paydaşlar ve maddî konularla ilgili bazı sorunlar yaşadıkları ve yöneticiliğin bir meslek mi yoksa görev mi olması gerektiği konusunda belirsizlik içinde oldukları ortaya çıkmıştır.Aynı zamanda katılımcılar, bir okul müdürünün iletişime açık, sabırlı, âdil, pedagoji ve yönetim bilgisine sahip, öğretmenlik deneyimi olan kişiler olmaları gerektiğini belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Alpay, A. G. (2011). İlköğretim okullarında finansman ile ilgili okul müdürlerinin görüşleri üzerine nitel bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Altun, S. (2003). İlköğretim okulu müdürlerinin dönüşümcü liderliğe verdikleri önem ve uygulama düzeyleri. İlköğretim-online, 2(1), 10-17.
  • Arslanargun, E. (2007). Modern eğitim yönetimi anlayışına yönelik eleştiriler ve postmodern eğitim yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 50, Bahar, 195-212.
  • Aşıt, Y. (2009). İlköğretim okul müdürlerinin mevzuattaki görev tanımlarına ilişkin öğretmen algıları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Balcı, A. (2007). Etkili okul ve okul geliştirme. Ankara: Pegem A. Bayraktutan, İ. (2011). İlköğretim okul müdürlerinin denetim rolleri (Sivas ili örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • Bursalıoğlu, Z. (1978). Eğitimde yönetiminde teori ve uygulama. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları. Bursalıoğlu, Z. (1980). Eğitim yöneticisinin davranış etkenleri. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Bursalıoğlu, Z. (1999). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış (11. bs.). Ankara: Pegem A.
  • Bursalıoğlu, Z. (2000). Eğitimde yönetimi anlamak sistemi çözümlemek. Ankara: Pegem A.
  • Çelik, V. (2007). Eğitimsel liderlik (4. bs.). Ankara: Pegem A. Çelikten, M. (2004). Bir okul müdürünün günlüğü. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(1), 123- 135.
  • Dönmez, B. (2002). Müfettiş, okul müdürü ve öğretmen algılarına göre ilköğretim okulu müdürlerinin yeterlikleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 29, Kış, 27-45.
  • Foster, W. (1986). Paradaigms and promises: New approaches to educational administration. New York: Prometheus Books.
  • Gorton, R. A. (1987). School leadership and administration (3. ed.). Iowa: Wm. C. Brown Publishers.
  • Hoy, W. K., & Miskel, C. G. (Çeviri Ed. S. Turan) (2010). Eğitim yönetimi teori, araştırma ve uygulama. Ankara: Nobel Dağıtım.
  • İlgar, L. (1996). Eğitim yönetimi, okul yönetimi, sınıf yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.

Perspectives of School Principals on Their Own Task

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 3 - Cilt: 2 Sayı: 3, 63 - 76, 15.07.2016

Öz

The purpose of this study was to examine perspectives of school principals on their own task. Data were collected through semi-structured interview and analyzed through descriptive analysis. The interviews of each school principals took about thirty minutes. According to the findings of the study, school principals feel themselves responsible for the quality of human interactions and the financial issues related daily operations of school. While principals were facing problems with stakeholders and financial issues, they indicated that they are uncertain about the future of task or profession of principalship. At the same time participants indicated that a school principal should be a person having features such as open to communication, patient, honest, having knowledge of pedagogy and management, having teaching experience.

Kaynakça

  • Alpay, A. G. (2011). İlköğretim okullarında finansman ile ilgili okul müdürlerinin görüşleri üzerine nitel bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Altun, S. (2003). İlköğretim okulu müdürlerinin dönüşümcü liderliğe verdikleri önem ve uygulama düzeyleri. İlköğretim-online, 2(1), 10-17.
  • Arslanargun, E. (2007). Modern eğitim yönetimi anlayışına yönelik eleştiriler ve postmodern eğitim yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 50, Bahar, 195-212.
  • Aşıt, Y. (2009). İlköğretim okul müdürlerinin mevzuattaki görev tanımlarına ilişkin öğretmen algıları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Balcı, A. (2007). Etkili okul ve okul geliştirme. Ankara: Pegem A. Bayraktutan, İ. (2011). İlköğretim okul müdürlerinin denetim rolleri (Sivas ili örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • Bursalıoğlu, Z. (1978). Eğitimde yönetiminde teori ve uygulama. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları. Bursalıoğlu, Z. (1980). Eğitim yöneticisinin davranış etkenleri. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Bursalıoğlu, Z. (1999). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış (11. bs.). Ankara: Pegem A.
  • Bursalıoğlu, Z. (2000). Eğitimde yönetimi anlamak sistemi çözümlemek. Ankara: Pegem A.
  • Çelik, V. (2007). Eğitimsel liderlik (4. bs.). Ankara: Pegem A. Çelikten, M. (2004). Bir okul müdürünün günlüğü. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(1), 123- 135.
  • Dönmez, B. (2002). Müfettiş, okul müdürü ve öğretmen algılarına göre ilköğretim okulu müdürlerinin yeterlikleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 29, Kış, 27-45.
  • Foster, W. (1986). Paradaigms and promises: New approaches to educational administration. New York: Prometheus Books.
  • Gorton, R. A. (1987). School leadership and administration (3. ed.). Iowa: Wm. C. Brown Publishers.
  • Hoy, W. K., & Miskel, C. G. (Çeviri Ed. S. Turan) (2010). Eğitim yönetimi teori, araştırma ve uygulama. Ankara: Nobel Dağıtım.
  • İlgar, L. (1996). Eğitim yönetimi, okul yönetimi, sınıf yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA36VR66PS
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Selahattin Turan Bu kişi benim

Nuray Yıldırım Bu kişi benim

Elif Aydoğdu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 3 - Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Turan, S., Yıldırım, N., & Aydoğdu, E. (2016). Okul Müdürlerinin Kendi Görevlerine İlişkin Bakış Açıları. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, 2(3), 63-76.
AMA Turan S, Yıldırım N, Aydoğdu E. Okul Müdürlerinin Kendi Görevlerine İlişkin Bakış Açıları. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. Temmuz 2016;2(3):63-76.
Chicago Turan, Selahattin, Nuray Yıldırım, ve Elif Aydoğdu. “Okul Müdürlerinin Kendi Görevlerine İlişkin Bakış Açıları”. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi 2, sy. 3 (Temmuz 2016): 63-76.
EndNote Turan S, Yıldırım N, Aydoğdu E (01 Temmuz 2016) Okul Müdürlerinin Kendi Görevlerine İlişkin Bakış Açıları. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 2 3 63–76.
IEEE S. Turan, N. Yıldırım, ve E. Aydoğdu, “Okul Müdürlerinin Kendi Görevlerine İlişkin Bakış Açıları”, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, c. 2, sy. 3, ss. 63–76, 2016.
ISNAD Turan, Selahattin vd. “Okul Müdürlerinin Kendi Görevlerine İlişkin Bakış Açıları”. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 2/3 (Temmuz 2016), 63-76.
JAMA Turan S, Yıldırım N, Aydoğdu E. Okul Müdürlerinin Kendi Görevlerine İlişkin Bakış Açıları. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 2016;2:63–76.
MLA Turan, Selahattin vd. “Okul Müdürlerinin Kendi Görevlerine İlişkin Bakış Açıları”. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, c. 2, sy. 3, 2016, ss. 63-76.
Vancouver Turan S, Yıldırım N, Aydoğdu E. Okul Müdürlerinin Kendi Görevlerine İlişkin Bakış Açıları. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 2016;2(3):63-76.