BibTex RIS Kaynak Göster

Yatılı İlköğretim Bölge Okullarının Etüt Saatlerinde ve Boş Zaman Etkinliklerinde Karşılaşılan Sorunlar (Elazığ İli Örneği)

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 3 - Cilt: 1 Sayı: 3, 39 - 46, 15.07.2016

Öz

Bu araştırmanın amacı; Yatılı İlköğretim Bölge Okullarının etüt saatlerinde ve boş zaman etkinliklerinde yaşanan sorunları ortaya koymak ve bu sorunlara çözüm önerileri sunmaktır. Araştırmanın evrenini Elazığ’daki Yatılı İlköğretim Bölge Okulları oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak öğretmenlere yarı yapılandırılmış görüşme anketi uygulanmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenmiş ve yorumlanmıştır. Anket maddelerinin yorumlanma aşamasından sonra elde edilen bulgular; bu okulların fiziksel açıdan yeterli olmadıklarını, özellikle etüt ve hobi odalarının yetersiz olduğunu, bu odaların yeniden yapılandırılması gerektiğini, Yatılı İlköğretim Bölge Okullarında nöbet tutan öğretmenlerin nöbetle ilgili sorunlarının giderilmesi gerektiğini göstermektedir. Yatılı İlköğretim Bölge Okullarının ülke içinde yaygın olduğu, sayılarının bölgelere göre farklılık gösterdiği ortaya çıkmıştır. Bu araştırmanın amacı Yatılı İlköğretim Bölge Okullarının sorunlarının belirlenmesine ve sorunlarının çözümüne katkıda bulunmaktır.

The Problems Faced in Study Periods and in Leisure-Time Activities at Regional Boarding Primary Education Schools: A Case Study of Elazığ

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 3 - Cilt: 1 Sayı: 3, 39 - 46, 15.07.2016

Öz

The purpose of this study is to present the problems faced at study periods and leisure-time activities at the Regional Boarding Primary Education Schools and propose solutions to these problems. The population of the study is the Regional Boarding Primary Education Schools (YİBOs) in Elazığ. As the data gathering instrument, a half-structured questionnaire has been administered to the teachers. Data gathered from meetings have been analyzed and interpreted using context analysis. The assembled finding, following the interpretation of the questionnaire items, indicates that these schools are physically inadequate, the study and hobby rooms are particularly unsatisfactory and these rooms need to be reconstructed. Problems regarding the shift system of the supervisor teachers also need to be resolved. It is apparent that the Regional Boarding Primary Education Schools are common in the country and their number varies from one district to another. The aim of this study is to aid the determination of and solutions to, the problems at Regional Boarding Primary Education Schools.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA36ZZ56BT
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İbrahim Yaşar Kazu

Zehra Aşkın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 3 - Cilt: 1 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kazu, İ. Y., & Aşkın, Z. (2016). Yatılı İlköğretim Bölge Okullarının Etüt Saatlerinde ve Boş Zaman Etkinliklerinde Karşılaşılan Sorunlar (Elazığ İli Örneği). Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, 1(3), 39-46.
AMA Kazu İY, Aşkın Z. Yatılı İlköğretim Bölge Okullarının Etüt Saatlerinde ve Boş Zaman Etkinliklerinde Karşılaşılan Sorunlar (Elazığ İli Örneği). Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. Temmuz 2016;1(3):39-46.
Chicago Kazu, İbrahim Yaşar, ve Zehra Aşkın. “Yatılı İlköğretim Bölge Okullarının Etüt Saatlerinde Ve Boş Zaman Etkinliklerinde Karşılaşılan Sorunlar (Elazığ İli Örneği)”. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi 1, sy. 3 (Temmuz 2016): 39-46.
EndNote Kazu İY, Aşkın Z (01 Temmuz 2016) Yatılı İlköğretim Bölge Okullarının Etüt Saatlerinde ve Boş Zaman Etkinliklerinde Karşılaşılan Sorunlar (Elazığ İli Örneği). Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 1 3 39–46.
IEEE İ. Y. Kazu ve Z. Aşkın, “Yatılı İlköğretim Bölge Okullarının Etüt Saatlerinde ve Boş Zaman Etkinliklerinde Karşılaşılan Sorunlar (Elazığ İli Örneği)”, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, c. 1, sy. 3, ss. 39–46, 2016.
ISNAD Kazu, İbrahim Yaşar - Aşkın, Zehra. “Yatılı İlköğretim Bölge Okullarının Etüt Saatlerinde Ve Boş Zaman Etkinliklerinde Karşılaşılan Sorunlar (Elazığ İli Örneği)”. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 1/3 (Temmuz 2016), 39-46.
JAMA Kazu İY, Aşkın Z. Yatılı İlköğretim Bölge Okullarının Etüt Saatlerinde ve Boş Zaman Etkinliklerinde Karşılaşılan Sorunlar (Elazığ İli Örneği). Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 2016;1:39–46.
MLA Kazu, İbrahim Yaşar ve Zehra Aşkın. “Yatılı İlköğretim Bölge Okullarının Etüt Saatlerinde Ve Boş Zaman Etkinliklerinde Karşılaşılan Sorunlar (Elazığ İli Örneği)”. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, c. 1, sy. 3, 2016, ss. 39-46.
Vancouver Kazu İY, Aşkın Z. Yatılı İlköğretim Bölge Okullarının Etüt Saatlerinde ve Boş Zaman Etkinliklerinde Karşılaşılan Sorunlar (Elazığ İli Örneği). Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 2016;1(3):39-46.