Bu çalışma, oluşturmacı yaklaşıma dayalı geometri eğitiminin sınıf öğretmenliği öğrencilerinin geometrik başarıları ve Van Hiele geometrik düşünme düzeylerine olan etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel modele göre tasarlanmıştır. Araştırmanın evrenini Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören öğrenciler oluştururken; örneklemini ise aynı fakültenin sınıf öğretmenliği ana bilim dalına devam eden 70 birinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak “Geometri Başarı Testi”, “Van Hiele Geometri Düşünme Testi” ve “Ürün Seçki Dosyası” kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistik ve bağımsız gruplar t testi uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda deney grubu ile kontrol grubunun akademik başarıları arasında istatistiksel olarak herhangi bir fark olmadığı, ancak Van Hiele geometri düşünme düzeyleri açısından deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar sözcükler: Van Hiele geometri düşünme düzeyi, oluşturmacı yaklaşım, akademik başarı
Van Hiele geometri düşünme düzeyi oluşturmacı yaklaşım akademik başarı
This study was done to find out the effect of the geometry teaching based on constructivist approach on geometric achievement and Van Hiele geometric thinking levels of elementary school teaching department students. The research was designed according to quasiexperimental research design with a pre-test and post-test control group. The population of the study consisted of students at Çukurova University, Faculty of Education; the sample of the study consisted of 70 first grade students at the elementary school teaching department of the same faculty. “Geometry Achievement Test”, “Van Hiele Geometry Thinking Test” and “Portfolio” were used as data collection tools. The data were analyzed through descriptive statistics and independent groups’ t test. It was concluded that there was not any statistical difference between the academic achievements of experimental group and control group; however, there was a significant difference in favour of the experimental group in terms of Van Hiele geometry thinking levels.
Van Hiele Geometry Thinking Level the constructivist approach academic achievement
Diğer ID | JA36ZZ87BS |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 3 - Cilt: 1 Sayı: 3 |