BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretimde Uygulanan Performans Görevlerinin Etkililiğine İlişkin Geliştirilen Tutum Ölçeğinin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 2 - Cilt: 1 Sayı: 2, 23 - 30, 15.07.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı 2005-2006 yılından itibaren yapılandırmacı yaklaşıma dayalı programda ölçme aracı olarak kullanılan performans görevlerinin etkililiğine ilişkin bir tutum ölçeği geliştirmektir. Geliştirilen bu ölçekle ilköğretim IV. ve V. sınıflarda uygulanan performans görevlerinin etkililiğinin öğretmen görüşleri bakımından değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Ölçek tek boyutlu likert tipi tutum ölçeğidir. Hazırlanan ölçek 34 ilköğretim okulunda görev yapmakta olan 152 öğretmene uygulanmıştır. Ölçeğin yapı geçerliliğini ortaya koymak amacıyla deneme formunda yer alan 49 madde üzerinde açıklayıcı faktör analizi yapılmıştır. Faktör analizine tabi tutulan maddelerle ilgili olarak tanımlanan faktörlerde yer alan maddelerin faktör yük değerleri 0.55 ile 0.75 arasında değiştiği ve faktörün toplam varyansın %66’sını açıkladığı görülmüştür. Ölçeğin güvenirlik katsayısı (alfa) .75’tir. Faktör analizi sonucunda faktör yük değerleri oldukça yüksek çıkmış ve ölçekte yer alan maddeler toplam varyansı açıkladığından herhangi bir madde elenmemiştir. Geliştirilen tutum ölçeği tekrar 388 sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Uygulanan tutum ölçeğinin güvenirlik katsayısı (alfa) 0.92 olarak bulunmuştur. Bu bulguların ölçeğin geçerliği ve güvenirliği için tatmin edici kanıtlar olduğu söylenebilir.

The Validity and Reliability Study of the Attitude Scale for the Efficacy of Performance Tasks Used for Primary School Students

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 2 - Cilt: 1 Sayı: 2, 23 - 30, 15.07.2016

Öz

The aim of this research is to develop an attitude scale to measure the efficacy of the performance tasks used as evaluation instruments in the constructivist curriculum as of 2005- 2006 school year. This scale is aimed to be used to evaluate the efficacy of the performance tasks used in 4th and 5th grades of primary schools based on teacher views. The instrument is a likert scale with one-factor structure. The pilot study for the development of the scale was conducted on 152 teachers working in 34 primary schools. To test the construct validity of the scale, a factor analysis was done with 49 items in the trial form. The results from the factor analysis showed that factor loadings of the items in relevant factors varied between .55 and .75 and they explained 66% of the total variance. The reliability coefficient of the scale was estimated as (alpha) .75. As a result of the factor analysis factor loadings were found very high and no items were discarded as the items explained the total varience. The final version of the scale was administered on 388 classroom teachers. The reliability coefficient of this second scale was found (alpha) .92. These findings represent significant proofs for the validity and reliability of the scale

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA37AN69HF
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Uğur Başboğaoğlu Bu kişi benim

Mehmet Demir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 2 - Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Başboğaoğlu, U., & Demir, M. (2016). İlköğretimde Uygulanan Performans Görevlerinin Etkililiğine İlişkin Geliştirilen Tutum Ölçeğinin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, 1(2), 23-30.
AMA Başboğaoğlu U, Demir M. İlköğretimde Uygulanan Performans Görevlerinin Etkililiğine İlişkin Geliştirilen Tutum Ölçeğinin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. Temmuz 2016;1(2):23-30.
Chicago Başboğaoğlu, Uğur, ve Mehmet Demir. “İlköğretimde Uygulanan Performans Görevlerinin Etkililiğine İlişkin Geliştirilen Tutum Ölçeğinin Geçerlilik Ve Güvenirlik Çalışması”. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi 1, sy. 2 (Temmuz 2016): 23-30.
EndNote Başboğaoğlu U, Demir M (01 Temmuz 2016) İlköğretimde Uygulanan Performans Görevlerinin Etkililiğine İlişkin Geliştirilen Tutum Ölçeğinin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 1 2 23–30.
IEEE U. Başboğaoğlu ve M. Demir, “İlköğretimde Uygulanan Performans Görevlerinin Etkililiğine İlişkin Geliştirilen Tutum Ölçeğinin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması”, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, c. 1, sy. 2, ss. 23–30, 2016.
ISNAD Başboğaoğlu, Uğur - Demir, Mehmet. “İlköğretimde Uygulanan Performans Görevlerinin Etkililiğine İlişkin Geliştirilen Tutum Ölçeğinin Geçerlilik Ve Güvenirlik Çalışması”. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 1/2 (Temmuz 2016), 23-30.
JAMA Başboğaoğlu U, Demir M. İlköğretimde Uygulanan Performans Görevlerinin Etkililiğine İlişkin Geliştirilen Tutum Ölçeğinin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 2016;1:23–30.
MLA Başboğaoğlu, Uğur ve Mehmet Demir. “İlköğretimde Uygulanan Performans Görevlerinin Etkililiğine İlişkin Geliştirilen Tutum Ölçeğinin Geçerlilik Ve Güvenirlik Çalışması”. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, c. 1, sy. 2, 2016, ss. 23-30.
Vancouver Başboğaoğlu U, Demir M. İlköğretimde Uygulanan Performans Görevlerinin Etkililiğine İlişkin Geliştirilen Tutum Ölçeğinin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 2016;1(2):23-30.