Bu çalışmanın amacı, vergi eğitimindeki yaklaşımları açıklayarak bu yaklaşımları Türk Gelir İdaresi perspektifinden değerlendirmektir. Gelişen ve değişen dünya ekonomisi, ekonomik hareketlilik ve teknolojik yenilikler sonucunda vergi eğitimindeki yaklaşımlar çeşitlenmektedir. Buna göre, vergi eğitimindeki yaklaşımlar verginin öğretimi, verginin iletilmesi ve vergi ile ilgili yardım etme olarak üç grupta incelenebilir. Verginin öğretimi, katılım yoluyla doğrudan vergi hakkında bilgi edindirmeyi hedefler. Verginin iletilmesi, farkındalık oluşturma kampanyaları ile verginin anlatılmasına odaklanır. Vergi ile ilgili yardım etmede ise, vergi mükelleflerine vergi ile ilgili konularda doğrudan yardım edilmesi sağlanmaktadır. Vergi eğitimi gerçekleştirilirken geleneksel ve yeni medya araçlarından yararlanılmaktadır. Özellikle yeni medya araçlarından olan dijital kanallar sıklıkla kullanılan iletişim aracı olarak görünmektedir. Türkiye’de vergi eğitiminde iletişim araçlarının etkin bir şekilde kullanıldığı söylenebilir. Yapılan değerlendirmeler sonucunda, Gelir İdaresi Başkanlığı’nın tüm vergi eğitimi yaklaşımlarına göre çeşitli hizmetler sunduğu görülmektedir. Özellikle VerGİBilir Projesi, Vergi Haftası ve Dijital Vergi Dairesi uygulamaları vergi eğitimi yaklaşımlarına örnek oluşturarak dikkat çekmektedir. Vergi eğitimi çalışmalarının sürdürülmesi ve çeşitlenmesinin vatandaşlık bilinci ve vergi kültürü oluşturulmasına katkı sağlayacağını söylemek mümkündür.
The aim of this study is to explain the initiatives in taxpayer education and evaluate them from the perspective of the Turkish Revenue Administration. Taxpayer education initiatives are diversifying as a consequence of the developing and changing world economy, economic mobility and technological innovations. In this way, taxpayer education initiatives can be examined in three groups: teaching tax, communicating tax and assisting with tax. Teaching tax aims to provide information about tax directly through participation. Communicating tax focuses on explaining the tax through awareness-raising campaigns. In assisting with tax, taxpayers are provided with direct assistance on tax-related issues. Traditional and new media tools are used while providing taxpayer education. Digital channels, especially new media tools, appear to be frequently used communication tools. It can be said that communication tools in taxpayer education are used effectively in Türkiye. As a result of the evaluations, it is seen that the Turkish Revenue Administration offers various services according to all taxpayer education initiatives. VerGİBilir Project, Tax Week and Digital Tax Office applications particularly attract attention by setting an example for taxpayer education initiatives. It is possible to say that continuing and diversifying taxpayer education practices will contribute to the creation of citizenship consciousness and tax culture.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Politika ve Yönetim (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 14 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 5 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 4 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.