Semavi dinlere mensup olanların Tanrı imajının, inananların ruh dünyalarında tasavvuru, ağırlıklı olarak kutsal metinlerde belirtildiği şekliyle ortaya konmaktadır. Buna göre inanan insan, kutsal metinlerde tanımlanan Tanrı’nın vasıflarına göre inanç dünyasını oluşturmaktadır. Diğer taraftan Tanrı imajı, Tanrı-insan ilişkileri üzerine düşünen filozoflarca felsefe tarihi boyunca çeşitli şekillerde adlandırılmaya ve tanımlanmaya çalışılmıştır. 20. yüzyılın sonları ile birlikte inanan modern insan, gelişen teknoloji, değişen yaşam koşulları ve postmodern kültürün taleplerinin ve beklentilerinin baskısı altında inanç dünyasına yeniden bir şekil verme ihtiyacı hissetmiştir. Bu durum, inancın, kaynağından farklı bir mecraya kaymasına zemin hazırlamıştır. Postmodern bireyin zihnindeki otoriter, kadir-i mutlak Tanrı, yaşam tarzına karışmayan, özgürlüğüne müdahale etmeyen, bir bakıma kendisi için var olan postmodern bir Tanrı’ya dönüşmüştür. Bu nedenle geleneksel teist anlayıştan, modern deist bir yaklaşım ile aslında adı konmamış postmodern bir deizmin doğduğuna şahit olmaktayız. Bu sunumda, sosyolojik olarak çok geniş bir sahayı ilgilendiren postmodern insanın inanç dünyasının tahlilinden daha çok Tanrı anlayışı üzerine bir takım değerlendirmeler yapmaya çalışacağız.
Heavenly audience of members of the religious image of God, is
conceived in the spirit of the faithful of the world, mainly as specified
in the scriptures have been revealed. Accordingly, the believer, is the
belief in the world according to God's attributes defined in the
scriptures. On the other hand the image of God, God-to be defined in
various ways throughout the history of philosophy, philosophers who
have tried on human relations and called. Believing the end of the 20th
century with modern humans, evolving technology, changing living
conditions and the demand under pressure from the expectations and
beliefs of the world postmodern culture has felt a need to give back. In
this case, your faith has prepared the ground to shift to a different
channel from the source. Authoritarian in the mind of the postmodern
individual, omnipotent God, not interfere with the lifestyle, which does
not interfere with the freedom, which has become a postmodern God
has a care for himself. Therefore, understanding the traditional theist,
deist undiagnosed actually name with a modern approach that we are
witnessing a postmodern Deism was born. In this presentation, we will
try to make some sociological assessments on more understanding of God from the analysis of a wide field of interest postmodern man's faith
in the world
Diğer ID | JA28HG34UV |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 3 |