Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümü öğrencilerini ilgilendiren önemli konulardan birisi de çevre sorunlarıdır. Çoğu kez bu öğrenciler resmi ya da gayri resmi olarak çözümün bir parçası olacaklardır. Mezuniyetten sonra önemli bir kısmının çeşitli (kamu/özel) kurumlarda etkin görev alacaklarından dolayı nasıl bir çevresel düşünce tarzında görev yapacaklarını anlamak için öğrencilerin çevreye karşı tutumlarını görmekte önemli faydalar bulunmaktadır. Bu nedenle, araştırmada siyaset bilimi ve kamu yönetimi öğrencilerinin çevre anlayışları çeşitli değişkenlere göre incelenmiştir. Veri toplama aracı olarak “Çevresel Paradigma Ölçeği” kullanılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 Akademik yılı Hitit Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın sonuçları diğer bulgularla karşılaştırılmıştır. Çevre eğitimi alan öğrencilerin belirgin bir şekilde insan merkezli çevresel yaklaşımları benimsedikleri görülmüştür. Öğrencilerin çevre ile ilgili duyarlılığını geliştirmek için okul içindeki toplulukların devamı sağlanmalı, çevresel duyarlılıkların artırılması için çevre eğitimine önem verilmeli ve konu ile ilgili uzak araştırmalar yapılmalıdır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ekim 2017 |
Kabul Tarihi | 2 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 4 |