Bu çalışmada Türkiye’de öğretmen ve öğretmen adaylarının eğitim inançları ve eğitim felsefesi tercihlerine ilişkin, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Ulusal Tez Merkezinde indekslenen lisansüstü tezler ile Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi (ULAKBİM) Sosyal Bilimler Veri Tabanında ve Google Akademik arama motorunda indekslenen araştırma makaleleri incelenmiştir. Bu amaçla, çalışma kapsamında başlangıç yılı olarak belirlenen 2002 yılından itibaren Türkçe ve İngilizce olarak yayımlanmış toplam 8 lisansüstü tez ve 42 makale analiz edilmiştir. Çalışmanın bulgularına göre öğretmen ve öğretmen adaylarının eğitim inançlarını konu alan yayınların 2014 sonrası artış gösterdiği ve bu çalışmaların konularının genellikle eğitim felsefesi ve inancının belirlenmesi ve inancın başka birtakım olgularla karşılıklı ilişkisi üzerine yoğunlaştığı ifade edilebilir. Çalışmaların yoğun biçimde nicel tarama deseni ile ve orta büyüklükte örneklemler üzerinde gerçekleştirildiği ve veri toplama aracı olarak ölçek/anketlerin kullanıldığı görülmektedir. Çalışmaların sonuçlarına göre öğretmen ve öğretmen adayları genellikle çağdaş eğitim felsefesi inançlarına sahiptir. Çalışmada elde edilen başka bir bulgu ise öğretmen ve öğretmen adaylarının eğitim inançları ile ders planlama ve uygulama esnasındaki felsefelerinin birbiri ile uyuşmamasıdır.
Birincil Dil | tr |
---|---|
Konular | Sosyal |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Tarihler |
Yayımlanma Tarihi : 30 Kasım 2019 |
Bibtex | @araştırma makalesi { pesausad646660,
journal = {PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi},
issn = {2528-9950},
eissn = {2149-8385},
address = {Sakarya Üniversitesi Esentepe Kampüsü Siyasal Bilgiler Fakültesi A Blok 420, Serdivan/SAKARYA},
publisher = {Politik Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Merkezi},
year = {2019},
volume = {5},
pages = {264 - 278},
doi = {},
title = {EĞİTİM İNANÇLARINA İLİŞKİN TÜRKİYE’DE YAPILMIŞ ÇALIŞMALARIN ANALİZİ: ÖĞRETMEN VE ÖĞRETMEN ADAYLARINA İLİŞKİN BİR İNCELEME},
key = {cite},
author = {EĞMİR, Eray}
} |
APA | EĞMİR, E . (2019). EĞİTİM İNANÇLARINA İLİŞKİN TÜRKİYE’DE YAPILMIŞ ÇALIŞMALARIN ANALİZİ: ÖĞRETMEN VE ÖĞRETMEN ADAYLARINA İLİŞKİN BİR İNCELEME. PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi , 5 (3) , 264-278 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/pesausad/issue/50391/646660 |
MLA | EĞMİR, E . "EĞİTİM İNANÇLARINA İLİŞKİN TÜRKİYE’DE YAPILMIŞ ÇALIŞMALARIN ANALİZİ: ÖĞRETMEN VE ÖĞRETMEN ADAYLARINA İLİŞKİN BİR İNCELEME". PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi 5 (2019 ): 264-278 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/pesausad/issue/50391/646660> |
Chicago | EĞMİR, E . "EĞİTİM İNANÇLARINA İLİŞKİN TÜRKİYE’DE YAPILMIŞ ÇALIŞMALARIN ANALİZİ: ÖĞRETMEN VE ÖĞRETMEN ADAYLARINA İLİŞKİN BİR İNCELEME". PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi 5 (2019 ): 264-278 |
RIS | TY - JOUR T1 - EĞİTİM İNANÇLARINA İLİŞKİN TÜRKİYE’DE YAPILMIŞ ÇALIŞMALARIN ANALİZİ: ÖĞRETMEN VE ÖĞRETMEN ADAYLARINA İLİŞKİN BİR İNCELEME AU - Eray EĞMİR Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 264 EP - 278 VL - 5 IS - 3 SN - 2528-9950-2149-8385 M3 - UR - Y2 - 2019 ER - |
EndNote | %0 PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi EĞİTİM İNANÇLARINA İLİŞKİN TÜRKİYE’DE YAPILMIŞ ÇALIŞMALARIN ANALİZİ: ÖĞRETMEN VE ÖĞRETMEN ADAYLARINA İLİŞKİN BİR İNCELEME %A Eray EĞMİR %T EĞİTİM İNANÇLARINA İLİŞKİN TÜRKİYE’DE YAPILMIŞ ÇALIŞMALARIN ANALİZİ: ÖĞRETMEN VE ÖĞRETMEN ADAYLARINA İLİŞKİN BİR İNCELEME %D 2019 %J PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi %P 2528-9950-2149-8385 %V 5 %N 3 %R %U |
ISNAD | EĞMİR, Eray . "EĞİTİM İNANÇLARINA İLİŞKİN TÜRKİYE’DE YAPILMIŞ ÇALIŞMALARIN ANALİZİ: ÖĞRETMEN VE ÖĞRETMEN ADAYLARINA İLİŞKİN BİR İNCELEME". PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi 5 / 3 (Kasım 2019): 264-278 . |
AMA | EĞMİR E . EĞİTİM İNANÇLARINA İLİŞKİN TÜRKİYE’DE YAPILMIŞ ÇALIŞMALARIN ANALİZİ: ÖĞRETMEN VE ÖĞRETMEN ADAYLARINA İLİŞKİN BİR İNCELEME. CC Licence. 2019; 5(3): 264-278. |
Vancouver | EĞMİR E . EĞİTİM İNANÇLARINA İLİŞKİN TÜRKİYE’DE YAPILMIŞ ÇALIŞMALARIN ANALİZİ: ÖĞRETMEN VE ÖĞRETMEN ADAYLARINA İLİŞKİN BİR İNCELEME. PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2019; 5(3): 278-264. |