Günümüzde
sosyobilimsel konuların öğretimi, modern fen eğitiminin en önemli hedeflerinden
birisidir olup, dünyadaki birçok kurum ve kuruluş sosyobilimsel konuların
öğretim programında yer almasını, bu konuların tartışılmasını ve analiz
edilmesini vurgulamıştır. Bu noktada öğrencilerin sosyobilimsel konulara
yönelik bilgilerine ek olarak tutumlarını da etkileyecek olan öğretmenlerin ve
dolayısıyla geleceğin öğretmeni olacak öğretmen adaylarının tutumlarının
belirlenmesi yerinde olacaktır. Bu çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmen
adaylarının sosyobilimsel konulara yönelik tutumlarını incelemektir. Tarama
yöntemi ile türüytülen çalışamanın örneklemini, A Üniversitesi ve B Üniversitesi
Eğitim Fakültesi’ne devam eden 290 öğretmen adayı (223 kız, 67 erkek)
oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri Topçu (2010) tarafından geliştirilen
‘Sosyobilimsel Konulara Yönelik Tutum Ölçeği’ ile toplanmıştır. Yapılan
analizler neticesinde öğretmen adaylarının sosyobilimsel konulara yönelik tutum
puanlarının ölçeğin genelinde yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca
üniversite türü ve sınıf düzeylerine göre anlamlı farklılık olmazken, cinsiyet
ve bilimsel bir yayın/dergi takip etme durumuna göre anlamlı farklılıklar
ortaya çıkmıştır.
Fen bilgisi öğretmen adayı sosyobilimsel konular tutum değişken
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2020 |
Gönderilme Tarihi | 13 Kasım 2019 |
Kabul Tarihi | 29 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 1 |