Toplumun düzeni ve insanların sağlıklı davranışlar gösterebilmesi için, iletişim becerilerini kazanmış olması gerekmektedir. Yaşadığı problemlerin çözümünde ya da topluluk içinde görüşü sorulduğunda fikirlerini doğru şekilde karşısındaki insanlara iletebilmesi hayatını devam ettirirken gereksinimlerini karşılayabilmesi için önem taşımaktadır. Bireylerin kişilik yapısının gelişimindeki önemli dönemlerden biri olan okul öncesi dönemde; çocukların girişkenlik becerilerinin artırılması çocuğun daha rahat iletişim kurabilmesini sağlamaktadır. Bütün bunlar göz önüne alındığında; bu çalışmanın amacı okul öncesi dönemdeki çocukların eğitiminin önemli bir parçası olan ve model alınacak olan okul öncesi öğretmen adaylarının atılganlık becerilerini bazı demografik değişkenler açısından incelemektir. Araştırmanın örneklemini 2014-2015 eğitim öğretim yılında okul öncesi öğretmenliği bölümünde eğitim almakta olan 287 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada, tarama modelleri kullanılmış, veri toplamak amacıyla öğretmen adaylarına Rathus Atılganlık Ölçeği uygulanmıştır. Toplanan veriler, betimsel analizler (frekans, ortalama, yüzde) ve bağımsız grup t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) testinden faydalanılarak değerlendirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2020 |
Gönderilme Tarihi | 26 Ağustos 2020 |
Kabul Tarihi | 15 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 3 |