Çağımızda bilgi ve iletişim teknolojilerinin hızlı gelişmesiyle birlikte dijital iletişim araçları olarak tanımlanan akıllı telefon, tablet, bilgisayar ve internet günlük yaşamımızın vazgeçilmezleri haline gelmiştir. Çocuk ve gençler, yetişkinlere kıyasla bu dijitalleşmeye daha çabuk uyum sağlayarak kullanım sıklığında yüksek bir seviyeye ulaşmışlardır. Dijitalleşme, çocuk ve gençlere öğrenme fırsatlarını genişletme, bilgiye ulaşma, kendilerini ifade etme, aile/arkadaşlıkla sosyal bağları devam ettirme için özgürleştirici bir yol sunarken, aynı zamanda dijital ortamın tehlikeli ve karanlık tarafıyla da karşı karşıya bırakmaktadır. Bu makale ile dijital uygulamaların çocuk ve gençler için ne tür riskler içerdiğini, bu uygulamalar üzerinden zorbalık ve mağduriyetle sonuçlanan siber risklerin neler olduğunu ve bu risklere maruz kalmanın ruh sağlığına etkilerini incelemek amaçlanmıştır. Makalenin ebeveynler, eğitimciler ve ruh sağlığı uzmanlarının farkındalıklarının artmasına; çocuk ve gençlerin ruh sağlığını koruyucu ve önleyici yaklaşımların geliştirilerek uygulanmasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Nowadays, with the rapid development of information and communication technologies, smart phones, tablets, computers and the Internet, which are defined as digital media tools, have become indispensable and essential tools in our daily life practices. Children and young people have adapted themselves to this digitalization period more quickly than adults, and perform a high level of frequency of use. While digitalization offers children and young people a liberating way to expand their learning opportunities, access information, express themselves, and maintain social connections with family/friends, it also poses threats coming from the dangerous and dark side of the digital environment. The present study aims to examine the risks of digital applications for children and young people, what the cyber risks that result in bullying and victimization are, and the effects of exposure to these cyber risks on mental health. Raising the awareness of parents, educators and mental health professionals will contribute to develop and apply the protective and preventive mental health approaches for children and young people.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Psikolojide Davranış-Kişilik Değerlendirmesi |
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2022 |
Kabul Tarihi | 17 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 14 Sayı: 1 |