Bu araştırmanın amacı, alanyazında gerçekleştirilen akademik kaygı çalışmalarının tematik inceleme yöntemi kullanılarak analiz edilmesi ve ilgili alandaki mevcut eğilimin belirlenmesidir. Araştırma, 1981-2021 yılları arasında yayınlanmış 3 tez ve 58 araştırma makalesi olmak üzere toplam 61 çalışma üzerinden yürütülmüştür. Araştırma kapsamında kullanılacak çalışmalara Dissertations and Theses Global-Proquest, Eric-Ebscohost, MEDLINE, Science Direct, Scopus, Springerlink, Taylor and Francis Online, Wiley, ULAKBIM, Yök Tez Merkezi ve Google Scholar veri tabanlarından ulaşılmıştır. Araştırmaya dâhil edilecek çalışmalara karar verilirken çalışmanın literatürde akademik kaygının doğasını tespit etmeye yönelik yayınlanmış makale veya tez olması şartı aranmıştır. İncelenen çalışmalarda akademik kaygının birden fazla değişkenle ilişkilerinin araştırıldığı, demografik değişkenlere dayalı olarak farklılıklarının incelendiği çalışmaların yoğunlukta olduğu görülmektedir. Akademik kaygı konusunda yürütülen çalışmalarda en fazla tarama modelli araştırma yönteminin tercih edildiği, nitel araştırma yöntemlerine ise yeteri kadar yer verilmediği tespit edilmiştir. İncelenen çalışmaların en fazla lise düzeyindeki yaş gruplarında ve 101-300 kişilik örneklem gruplarında, yoğunlukla ölçekler aracılığıyla verilerin toplandığı bulgulanmıştır. Dolayısıyla yeni çalışmaların daha geniş çalışma gruplarıyla gerçekleştirilmesi, üst öğrenim düzeyindeki öğrencilerin akademik kaygılarının incelenmesi ve bu incelemenin gerçekleştirilebilmesi amacıyla yükseköğretim öğrencilerine yönelik ölçek geliştirme veya uyarlama çalışmalarının yapılmasına ihtiyaç duyulduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin akademik kaygılarının azaltılmasına yönelik gerçekleştirilen deneysel çalışmaların da kısıtlı sayıda olduğu görülmektedir. Tarama ve ilişkisel temelli nicel araştırmaların, deneysel yöntemlerle desteklenmesi bir ihtiyaç olarak görülmektedir.
yok
yok
yok
The aim of this research was to analyze academic anxiety studies in the literature using the thematic review method and to determine the current trend in this field. In the research, a meta-synthesis study was carried out including 61 studies, 3 of which were theses and 58 were articles, published between 1981-2021. The studies used in the research were accessed in Dissertations and Theses Global-Proquest, Eric-EBSCOhost, MEDLINE, Science Direct, Scopus, SpringerLink, Taylor and Francis Online, Wiley, ULAKBIM, YÖK Thesis Center and Google Scholar databases. Published articles or theses about determining the nature of academic anxiety in the literature were included in the study. In the examined studies, the relationship of academic anxiety with more than one variable was investigated and it was determined that most studies focused on examining the differences based on demographic variables. The survey model was the most frequently chosen research method, and qualitative research methods were not sufficiently used. The studies examined were carried out mostly by using the questionnaire method in high school level age groups and sample groups of 101-300 people. Therefore, in order to carry out new studies with larger working groups, to examine the academic anxiety of students at higher education level and to carry out reviews, scale development or adaptation studies for higher education students are needed. In addition, there was a limited number of experimental studies conducted about reducing student academic anxiety. Survey and relational based quantitative research needs to be supported by experimental methods.
yok
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Psikoloji |
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Kabul Tarihi | 16 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 15 Sayı: 2 |