Akademik eğitimin başarılı bir şekilde sonlanması ve yine mesleki ilerleme motivasyon sayesinde olacaktır. Bu sebeple Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin akademik motivasyon seviyeleri, programlar arasındaki seviye farklılıkları, farklılıkların nedenlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nicel desende yürütülmüş, veriler anket M. Hülya Ünal Karagüven(2012) tarafından Türkçeye uyarlanan Akademik Motivasyon ölçeği aracılığıyla toplanmıştır. Toplanan anketlerin 337’si araştırma için uygun bulunmuş, veriler normal dağılıma uymadığı için Kruskall Wallis ve Mann Whitney U testleri kullanılmıştır. Çalışma sonucunda motivasyon farlılıkları bulunmuş bu farklılıklara göre araştırma için önemli grup olan tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik programı öğrencilerinin motivasyon seviyeleri içe yansıyan dışsal motivasyon, dışsal motivasyon-dış düzenleme boyutlarında daha yüksek çıkarken. İkinci öğretim öğrencilerinin motivasyonlarının daha yüksek olduğu gözlemlemlenmiş; sınıf olarak bakıldığında ise birinci sınıf öğrencilerinin motivasyon düzeylerinin daha yüksek olduğu gözlemlenmiştir.
Motivasyon Akademik Motivasyon İçsel Motivasyon Dışsal Motivasyon Motivasyonsuzluk
The success of the academic education and professional
advancement will be owing to motivation. The aim of the
research to determine the reasons of level differences
between the students of Vocational School of Health
Services at Namık Kemal University. Research
conducted in the quantitative design and data were
collected through Academic Motivation Scale which
adapted to Turkish by M. Hülya Ünal Karagüven
(2012). Kruskall-Wallis and Mann-Whitney U tests
were used because of research data does not conform a
normal distribution. Motivation differences were found
in a conducted study. Medical documentation students is
important group is for this research. Medical
documentation students’ motivation level was found
higher than other programs’ students at Extrinsic
Motivation-Introjected and Extrinsic MotivationExtrinsic
Regulation motivation subscale. Secondary
education students score level was higher than other
students and first class students level was higher than
level of other students.
Motivation Academic Motivation Intrinsic Motivation Extrinsic Motivation Amotivation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Diğer ID | JA89AN28AJ |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 |
Pamukkale Avrasya Sosyoekonomik Çalışmalar Dergisi, yılda iki kez yayınlanan süreli ve elektronik basımı yapılan, uluslararası indeksli hakemli bir dergidir.
Pamukkale Avrasya Sosyoekonomik Çalışmalar Dergisinde yayınlanmış makalenin telif hakları Creative Commons Atıf-Gayri ticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) kapsamındadır.