Öz
Bu makale de, etkili, yüksek hassasiyetli üçgen sığ kabuk sonlu elemanlar kullanılarak, farklı kenar sınır koşullarına sahip düz plakaların ve eğri plakaların süpersonik panel çarpıntsı sayısal olarak incelenmiştir. Plakanın alt tarafındaki akışkanın durağan olduğu varsayılmıştır. Lineer piston teorisi, plakanın üst yüzeyine uygulanabilir. Aerodinamik yükleri değerlendirmek için doğrusallaştırılmış piston teorisi kullanılmıştır. Karmaşık bir özdeğer probleminin çözümü Hamilton ilkesine göre formüle edilir. Lagrange'ın hareket denklemi, özdeğerleri bulmak için standart yöntemler kullanılarak elde edilir. Mevcut sonlu eleman analizi, aerodinamik sönümlemeyi yok sayar. Geliştirilen sonlu elemanlar paneller için ince ve küçük deforme olmuş kabuklar teorisi dikkate alınır. Geliştirilen sonlu elemanlar kodunu doğrulamak için basitçe desteklenen kenarlı (S-S-S-S) kare ve dikdörtgen düz panellerin, dört sabit kenarlı kare plakanın (C-C-C-C) ve uzunluk yan kelepçeli kare plaka (C-S-C-S) sonuçları yayınlanmış veilerle karşılaştırılmıştır. Literatür verilerinin sınırlı olduğu kare ve dikdörtgen düz panel için diğer kenar sınır koşullarının (S-C-S-C, C-S-C-S ve C-C-C-C) flutter sonuçları değerlendirilmiştir. Çapraz akış yönündeki (S-C-S-C) sabit koşulun, kritik flutter basınç parametreleri ve flutter frekansları üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğu bulunmuştur. Ayrıca, yukarıda bahsedilen etkiyi incelemek için, mevcut sonlu eleman (FE), çarpıntı sonuçlarını bulmak için S-C-S-C (çapraz akış yönünde kısıtlı ve süpersonik akışa maruz kalan), S-S-S-S sınır koşullarına sahip kavisli plakalara genişletildi.