Türk Mobilya Endüstrisi, en çok iş istihdamı oluşturan sektörlerden birisi konumundadır. Küresel rekabet koşulları altında sektörün başarısını artırarak sürekliliğini devam ettirebilmesi için kalite, maliyet, üretim, teslimat hızı ve marka yaratma konusunda göstereceği performansın önemi bilinmektedir.Bu çalışmada, büyüklüklerine göre mobilya üretim işletmelerinin rekabette rakipleri karşısında üstün oldukları yanları araştırılmıştır. Araştırma sonucunda, ürün kalitesi, pazarlama ve tanıtım faaliyetleri gibi fiyat içi unsurların diğer sektörlere benzer özellikler gösterdiği, fiyat dışı unsurlar olarak nitelendirilen moda, müşteri taleplerinin analizi ve satış sonrası hizmet konularında ise büyük ölçekli işletmeler lehine bir farklılığın ortaya çıktığı tespit edilmiştir.
The Turkish Furniture Industry is one of the most employment constituting sectors. Be able to maintain improvement and continuity of sector’s success in today’s rapidly changing and arduous competitive global world depends on the brand creating performance as well as quality, cost, production and delivery rates. In this study, predominant sides of companies towards their rivals were investigated according to their scales. As a result, it was determined that price in elements like product quality, marketing and advertisement of furniture industry show the same properties with other sectors; fashion, customer demand analysis, post-delivery customer support described as price out elements show the different properties in large scaled companies’ favour in Turkey
Diğer ID | JA62YA79TF |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2009 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 12 Sayı: 1 - Cilt: 12 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası ile lisanslanmıştır.