Atık taşıt lastikleri günümüzde önemli sorunlardan birisidir. Bu çalışmada, atık otomobil lastikleri agrega yerine kullanılarak harçlar üretilmiş ve harçların özellikleri araştırılmıştır. Bu amaçla atık lastikli harçlarda 7. ve 28. gün sonunda mekanik ve fiziksel testler yapılmıştır. Ayrıca, harç numunelerinin içyapıları taramalı elektron mikroskobu (SEM) ile araştırılmıştır. Deneylerde, lastik agregası harçlarda üç farklı tane boyutunda kullanılmıştır. Lastik agrega harç karışımlarında kum yerine hacimce % 10, 20, 30, 40 ve 50 oranlarında kullanılmıştır. Deneysel sonuçlara göre lastik agregalı harçların normal harçlara göre basınç ve eğilme dayanımları ve ultrases geçiş hızları daha düşüktür. Bu nedenle, atık lastikli harçlar hafiflik ve ses yalıtımı özellikleri istenilen yerlerde kullanılabilir.
Waste tires are one of the important problem of today. In this study, waste automobile tires are used as aggregate to produce mortars and properties of mortars were investigated. For this purpose, physical and mechanical tests were conducted on waste tire mortars at 7thand 28thday. Furthermore, microstructures of mortar specimens were investigated by scanning electron microscope (SEM). In experiments, tire aggregate was used at three types of grain sizes. Tire aggregate was used in mortar mixtures instead of sand with the volumetric proportions of 0, 10, 20, 30, 40, 50 %. According to experimental results, compressive and flexural strength and ultrasonic pulse velocity of waste tire mortars were lower compared to control specimens. Therefore, waste tire mortars can be used where light weight and sound insulation properties are desired
Mortar Waste Tire Flexural Strength Compressive Strength Microstructure
Diğer ID | JA68NK37NE |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2014 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 17 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası ile lisanslanmıştır.