BibTex RIS Kaynak Göster

Seri Bağlı Aşırı Doldurma Sistemine Sahip Dizel Motorlar İçin Doğrusal Model Tahmini Tabanlı Basınç Kontrolcüsü Tasarımı ve Simülasyonu

Yıl 2015, Cilt: 18 Sayı: 1, 43 - 51, 01.03.2015

Öz

Bu makalede seri bağlı aşırı doldurma sistemine sahip bir dizel motor için model tahmini bazlı basınç kontrolcüsü tasarımı ve
simülasyonu sunulmuştur. Dizel motorların performans ve sürüş özellikleri geliştirmek ve volumetrik verimi arttırmak için aşırı
doldurma basıncının kontrolü kiritk bir önem arzetmektedir. Bu çalışmada ilk olarak, sistem tanıma metodu kullanılarak,
kontrolcü tasarımında kullanılacak doğrusal modeller yaratılmıştır. Motorun çalışma bölgesinde 5 ayrı bölge için doğrusal
modeller çıkarılmıştır. Çıkarılan bu modeller kullanılarak, Kontrolcü tasarımı gerçekleştirilmiştir. Kontrolcü tasarımında Kalman
filtresi ve ağırlıklandırma matrislerinin kalibre edilmesi ile sistem kısıtları belirlenmiştir. Sistem kısıtlarının belirlenmesinde
motor dinamometresinde testler gerçekleştirilmiş ve elde edilen veriler giriş ve giriş oranı kısıtlarının belirlenmesinde
kullanılmıştır. Kontrolcü tasarımı çevrimiçi eniyileme metodu baz alınarak gerçekleştirilmiştir.. Benzetimlerde, yüksek
hassasiyetli doğrusal olmayan motor modeli kullanılmıştır. Sonuçlarda, model tahmini bazlı kontrolcünün, standart PID’lere göre
daha üstün set edilen değer takibi yaptığını ve bunu sağlarken sistem kısıtlarını da dikkate aldığı gözlemlenmiştir. Kalibre
edilmesinin göreceli olarak kolay oluşu, sistem kısıtlarını tasarımda dahil etmesi ve model bazlı olması nedeniyle Otomotiv
kontrolü alanında çekici bir hale gelmiştir.

Design and Implementatıon of Linear Model Predictive Siso Boost Pressure Controller for a Series Sequential Diesel Engine

Yıl 2015, Cilt: 18 Sayı: 1, 43 - 51, 01.03.2015

Öz

This paper focuses on the design and implementation of model predictive controller (MPC) for a boost pressure control of series sequential diesel engine. Boost pressure control is critical to satisfy diesel engine performance and driveability requirements as well as increasing volumetric efficieny. In this study, Control oriented linear models are generated by using system identification methods in order to be used in output prediction models. Prediction models are identified for 5 different engine operating regions to increase the accuracy of linear models. Based on state-space prediction models, Controller design is performed considering Kalman Filter tuning, constraint definitions, controller weights. Engine dynamometer testing have been performed to define input and input rate constraints. MPC design is performed for online optimization method. Nonlinear engine model is modeled in high fidelity simulation environment. Results are shown that MPC is capable of showing better setpoint tracking while satisying contraints explicitly than conventional PID (Proportional-Integral-Derivative) controllers. Relatively easy tuning, ability to handle constraints and incorporation of models makes MPC attractive to Automotive control community

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA45RH85MP
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mustafa Engin Emekli Bu kişi benim

Bilin Aksun Güvenç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2015
Gönderilme Tarihi 1 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 18 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Emekli, M. E., & Güvenç, B. A. (2015). Seri Bağlı Aşırı Doldurma Sistemine Sahip Dizel Motorlar İçin Doğrusal Model Tahmini Tabanlı Basınç Kontrolcüsü Tasarımı ve Simülasyonu. Politeknik Dergisi, 18(1), 43-51.
AMA Emekli ME, Güvenç BA. Seri Bağlı Aşırı Doldurma Sistemine Sahip Dizel Motorlar İçin Doğrusal Model Tahmini Tabanlı Basınç Kontrolcüsü Tasarımı ve Simülasyonu. Politeknik Dergisi. Mart 2015;18(1):43-51.
Chicago Emekli, Mustafa Engin, ve Bilin Aksun Güvenç. “Seri Bağlı Aşırı Doldurma Sistemine Sahip Dizel Motorlar İçin Doğrusal Model Tahmini Tabanlı Basınç Kontrolcüsü Tasarımı Ve Simülasyonu”. Politeknik Dergisi 18, sy. 1 (Mart 2015): 43-51.
EndNote Emekli ME, Güvenç BA (01 Mart 2015) Seri Bağlı Aşırı Doldurma Sistemine Sahip Dizel Motorlar İçin Doğrusal Model Tahmini Tabanlı Basınç Kontrolcüsü Tasarımı ve Simülasyonu. Politeknik Dergisi 18 1 43–51.
IEEE M. E. Emekli ve B. A. Güvenç, “Seri Bağlı Aşırı Doldurma Sistemine Sahip Dizel Motorlar İçin Doğrusal Model Tahmini Tabanlı Basınç Kontrolcüsü Tasarımı ve Simülasyonu”, Politeknik Dergisi, c. 18, sy. 1, ss. 43–51, 2015.
ISNAD Emekli, Mustafa Engin - Güvenç, Bilin Aksun. “Seri Bağlı Aşırı Doldurma Sistemine Sahip Dizel Motorlar İçin Doğrusal Model Tahmini Tabanlı Basınç Kontrolcüsü Tasarımı Ve Simülasyonu”. Politeknik Dergisi 18/1 (Mart 2015), 43-51.
JAMA Emekli ME, Güvenç BA. Seri Bağlı Aşırı Doldurma Sistemine Sahip Dizel Motorlar İçin Doğrusal Model Tahmini Tabanlı Basınç Kontrolcüsü Tasarımı ve Simülasyonu. Politeknik Dergisi. 2015;18:43–51.
MLA Emekli, Mustafa Engin ve Bilin Aksun Güvenç. “Seri Bağlı Aşırı Doldurma Sistemine Sahip Dizel Motorlar İçin Doğrusal Model Tahmini Tabanlı Basınç Kontrolcüsü Tasarımı Ve Simülasyonu”. Politeknik Dergisi, c. 18, sy. 1, 2015, ss. 43-51.
Vancouver Emekli ME, Güvenç BA. Seri Bağlı Aşırı Doldurma Sistemine Sahip Dizel Motorlar İçin Doğrusal Model Tahmini Tabanlı Basınç Kontrolcüsü Tasarımı ve Simülasyonu. Politeknik Dergisi. 2015;18(1):43-51.
 
TARANDIĞIMIZ DİZİNLER (ABSTRACTING / INDEXING)
181341319013191 13189 13187 13188 18016 

download Bu eser Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası ile lisanslanmıştır.