BibTex RIS Kaynak Göster

Vehicle Suspension System Types and Their Effects on Front Axle Geometry

Yıl 2016, Cilt: 19 Sayı: 2, 195 - 202, 01.06.2016

Öz

Ensuring driving safety and comfort in vehicles depends on the front axle geometry and suspension system which work in harmony. The main task of the vehicle suspension is to provide a good ride and handling performance, to ensure steering control during return and to respond well to the vehicle’s controlled force. The suspension system must also ensure to isolate of highfrequency vibrations from the road wheels. In this study; vehicle movement dynamics, structural characteristics and arrangement of the front suspension geometry designed by considering the safety and comfort were investigated. Effects of the suspension system on vehicle movements were researched. Different mechanisms have been examined and it was determined that what are the advantages and disadvantages comparing each other. As a result of this study it has put forward the necessary characteristics for an ideal front axle geometry and suspansion system

Taşıt Süspansiyon Sistemi Çeşitleri ve Ön Düzen Geometrisine Etkileri

Yıl 2016, Cilt: 19 Sayı: 2, 195 - 202, 01.06.2016

Öz

Taşıtlarda sürüş güvenliği ve konforunun sağlanması ön düzen ve süspansiyon sistemlerinin uyum içinde çalışmasına bağlıdır. Taşıt süspansiyonlarının ana görevi; iyi bir sürüş ve yol tutuş performansı sağlamak, dönüş esnasında direksiyon kontrolü sağlamak ve taşıtın kontrol kuvvetlerine iyi yanıt vermektir. Süspansiyon sistemi, aynı zamanda tekerleklerden gelen yüksek frekanslı titreşimlerin yalıtımını da sağlamalıdır.Bu çalışmada, araç dinamik hareketi, güvenliği ve konforu ele alınarak tasarlanan ön düzen ve süspansiyon geometrisinin yapısal özellikleri incelenmiştir. Süspansiyon sistemlerinin taşıt hareketleri üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Farklı mekanizmalar incelenmiş ve bunların birbirlerine göre üstün ve eksik yönlerinin neler olduğu belirlenmiştir. Tüm bu çalışmaların sonucunda ideal bir ön düzen geometrisinde ve süspansiyon sisteminde bulunması gereken nitelikler ortaya koyulmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA54RT84GH
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yakup Putgül Bu kişi benim

Duran Altıparmak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 19 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Putgül, Y., & Altıparmak, D. (2016). Taşıt Süspansiyon Sistemi Çeşitleri ve Ön Düzen Geometrisine Etkileri. Politeknik Dergisi, 19(2), 195-202.
AMA Putgül Y, Altıparmak D. Taşıt Süspansiyon Sistemi Çeşitleri ve Ön Düzen Geometrisine Etkileri. Politeknik Dergisi. Haziran 2016;19(2):195-202.
Chicago Putgül, Yakup, ve Duran Altıparmak. “Taşıt Süspansiyon Sistemi Çeşitleri Ve Ön Düzen Geometrisine Etkileri”. Politeknik Dergisi 19, sy. 2 (Haziran 2016): 195-202.
EndNote Putgül Y, Altıparmak D (01 Haziran 2016) Taşıt Süspansiyon Sistemi Çeşitleri ve Ön Düzen Geometrisine Etkileri. Politeknik Dergisi 19 2 195–202.
IEEE Y. Putgül ve D. Altıparmak, “Taşıt Süspansiyon Sistemi Çeşitleri ve Ön Düzen Geometrisine Etkileri”, Politeknik Dergisi, c. 19, sy. 2, ss. 195–202, 2016.
ISNAD Putgül, Yakup - Altıparmak, Duran. “Taşıt Süspansiyon Sistemi Çeşitleri Ve Ön Düzen Geometrisine Etkileri”. Politeknik Dergisi 19/2 (Haziran 2016), 195-202.
JAMA Putgül Y, Altıparmak D. Taşıt Süspansiyon Sistemi Çeşitleri ve Ön Düzen Geometrisine Etkileri. Politeknik Dergisi. 2016;19:195–202.
MLA Putgül, Yakup ve Duran Altıparmak. “Taşıt Süspansiyon Sistemi Çeşitleri Ve Ön Düzen Geometrisine Etkileri”. Politeknik Dergisi, c. 19, sy. 2, 2016, ss. 195-02.
Vancouver Putgül Y, Altıparmak D. Taşıt Süspansiyon Sistemi Çeşitleri ve Ön Düzen Geometrisine Etkileri. Politeknik Dergisi. 2016;19(2):195-202.
 
TARANDIĞIMIZ DİZİNLER (ABSTRACTING / INDEXING)
181341319013191 13189 13187 13188 18016 

download Bu eser Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası ile lisanslanmıştır.