Google Ads, firmaların web sitelerini belirli hedeflemeler doğrultusunda anahtar kelime, demografi, ilgi alanı ve belirli bir günlük bütçe dâhilinde kullanıcılara sunabilecekleri bir çevrimiçi pazarlama aracıdır. Reklâm verenler potansiyel müşterilerini web sitelerine çekebilmek için tıklama başına bir ücret öderler. Arama motorunda arama yapan kullanıcılar Ads reklâmları ile sponsorlu arama sonuçlarına tıklayarak reklâm verenlerin web sitelerine yönlendirilir. Dijital pazarlama verilerinin doğru analiz edilememesi hem hedef kitleye ulaşılamamasına hem de gereksiz reklâm harcaması yapılmasına sebep olmaktadır. Bu nedenle işletmelerin web sitelerinden elde edilen dijital pazarlama verilerinin doğru şekilde optimize edilmesi ihtiyacı doğmaktadır. Dijital pazarlama ajanslarının hızla artan müşteri talepleri ve müşteri sayısına istinaden hesap optimizasyonlarında elle yapılan işlemlerin azaltılması, çalışan verimliliği ve katma değerinin artırılması büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle, internet üzerinden ürün ve hizmetlerini potansiyel müşterilerine tanıtmak ve satış yapmak isteyen kullanıcıların hesaplarında biriken dijital pazarlama verilerinin analizi için otonom bir sistem geliştirilmiştir. Hesapların performans takibi ve optimizasyonu amacıyla Günlük Bütçe ve Teklif ayarlamaları, Anahtar Kelime ve Negatif Anahtar Kelime çakışma kontrolleri ve Reklâm, Anahtar Kelime ve Uzantı URL’lerinin çalışmaması gibi durumların kontrolleri için JavaScript programlama dili kullanılarak hazırlanan yazılımlar yardımıyla otomasyon kuralları oluşturulmuştur.
Dijital pazarlama akıllı sistemler web 4.0 JavaScript Google ADS
Google Ads is an online marketing platform that enables companies to present their websites to users within predetermined targets keywords, demographics, area of interests and daily budgets. Advertisers pay cost-per-click in order to draw potential customers to their websites. Users who make search at search engine click to sponsored search results via Ads advertisements and they are directed to advertiser’s websites. Lack of effective management of Ads accounts causes a failure in reaching the target audience and inefficient advertisement expenditures. Thus, accurate optimization of digital marketing data of companies’ websites is needed. Due to high rate of increase in customer demands to digital marketing agencies and number of customers, it is very important for digital marketing agencies to decrease amount of manual operations and; increase employee efficiency and added value in account optimization. Therefore, an autonomous system was developed for analysis of digital marketing data that accumulated with user accounts who want to advertise and sell their products and services to potential customers. With the aim of performance follow-up and optimization, controls of Daily Budget and Bidding adjustments, Keyword and Negative Keyword Conflicts, and Advertisement, Keyword and URL link breakdowns were made with the help of software coded in JavaScript programming language, which provides automation rules
Digital marketing smart systems web 4.0 JavaScript Google Ads
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 13 Sayı: 2 |