BibTex RIS Kaynak Göster

The Harmonic and Terminologic Approaches in Huseyin Sadettin Arel’s Books

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 2, 1 - 16, 01.12.2013
https://doi.org/10.12975/rastmd.2013.01.02.00012

Öz

The aim of this study is to examine Huseyin Sadettin Arel’s works on harmonytraining and to reveal his contributions. For this purpose, his published books onharmony training are examined. Arel prepared two books on harmony training thathave been achieved. The first, almost unknown book is, “Mübtediler İçin Nazari ve Ameli Ahenk Dersleri” (Theoretical and Practical Harmony Lessons for Beginners I);the second one is, “Rhythm Lessons/Harmony for Turkish Music” The first book waswritten in Ottoman Turkish and published in 1339/1923. The second book was firstpublished in the journal titled, “Musiki Mecmuası (trans. Journal of Music) in 1955, starting with the issue number of 84 (Öztuna, 1986:77). In 1969, in the same journalbut later issues (number 242 to 252) the workwas reissued in fascicles of 10. Inaddition to these publications, Arel has 72 polyphonic works written for severalinstruments . In this study, a literature survey is presented andearlier studies about the research subject on harmony are examined. Secondarily, theinvestigations are made on terminology used in books (Turkish music terminology),harmony training and harmonic analyses of sample works. According to the findings, itis seen that Huseyin Sadettin Arel made a significant contribution to the field inTurkey with his studies about harmony training and his published Works. Furthermore,his influence continued with his students, as well as the many terms he coined that areused nowadays in harmony training

Kaynakça

  • Arel, H. S. (1948). Musiki Terimleri. Musiki Mecmuası, sayı: 8-9-10, İstanbul.
  • Arel, H. S. (1953). Terimler. Musiki Mecmuası, Sayı:63-64-65, İstanbul.
  • Arel, H. S. (1969). Türk Musikisi İçin Ahenk Dersleri/Armoni, İstanbul: Musiki Mecmuası Yayınları.
  • Devellioğlu, F. (2012). Osmanlıca-Türkçe Ansiklopedik Lugat (29. Baskı). Ankara,
  • ISBN: 975-7519-02-2: Aydın Kitap Evi Yayınları.
  • Gazimihal, M. R. (1961). Musıki Sözlüğü. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Korsakof, N. R. (1996). (Çev. Ahmet Muhtar Ataman). Kuramsal ve Uygulamalı Armoni.
  • İzmir: Levent Müzik evi, 120+XXXII+4 s. Korsakoff, N. R. (1926). (Çev. Ahmet Muhtar). Nazari ve Ameli Armoni. İstanbul: Milli Matbaa, s. 104+24+1,2,3.
  • Levent, N. (1996). Çağdaş Türk Müziğinde Dörtlü Armoni (2. Basım). İzmir: Levent Müzikevi.
  • Manas, E. (1931). Danses Populaires Turques. Paris: Edition Maurice Senart.
  • Özkoç, Ö. (2012). Hüseyin Sadettin Arel’in Çokseslilik Üzerine Olan Düşünceleri ve Preludé İsimli Eserinin İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,
  • Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara. Öztuna Y. (2006). Türk Musikisi Akademik Klasik Türk San’at Musikisi’nin
  • Ansiklopedik Sözlüğü Cilt I-II, Ankara: Orient Yayınları. Öztuna, Y. (1986). Sâdeddin Arel, Ankara: T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları No: 6
  • Sadeddin, A. (1923). Mübtediler İçin Nazari ve Ameli Ahenk Dersleri. İstanbul: Cihan Biraderler Matbaası.
  • TDK (1954). Terim Anketleri: müzik. Ankara: TDK yayınları.
  • Uz, K. (1894). Ta’lim’i Musiki Yahud Musiki Istılahatı. Konstantiniye: Matbaa-i Ebuzziya.
  • Uz, K. (1964). (Haz. Gültekin Oransay). Musiki Istılâhatı. Ankara: Küğ Yayını, No: 2.
  • Yalçın, G. (2013). Cumhuriyetin İlanından Günümüze Kadar Türkiye’de Yayınlanan
  • Armoni Kitaplarındaki Terminolojinin Değişim ve Gelişimi, The Journal of Academic Social Science Studies International Journal of Social Science, Doi Number :http://dx.doi.org/10.9761/JASSS_636 Volume 6 Issue 2, p. 951-976.
  • Yıldırım A., Şimşek H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Teknikleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, P. (2007). Klâsik Türk mûsikîsi kitap ve tez bibliyografyası (1929-2007). Afyon
  • Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyonkarahisar.

Hüseyin Sadettin Arel’in Armoni Kitaplarındaki Armonik ve Terminolojik Yaklaşımları

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 2, 1 - 16, 01.12.2013
https://doi.org/10.12975/rastmd.2013.01.02.00012

Öz

Bu çalışmanın amacı, Hüseyin Sadettin Arel’in Bu çalışmanın amacı, Hüseyin Sadettin Arel’in armoni eğitimi üzerine yaptığı çalışmaları incelemek ve armoni eğitimbelirlenmiştir. Bu amaçla, yazarın armoni eğitimi üzerine yayınladığı kitapları çalışmaları incelemek ve armoni eğitimine katkılarını ortaya koymak olarak

Kaynakça

  • Arel, H. S. (1948). Musiki Terimleri. Musiki Mecmuası, sayı: 8-9-10, İstanbul.
  • Arel, H. S. (1953). Terimler. Musiki Mecmuası, Sayı:63-64-65, İstanbul.
  • Arel, H. S. (1969). Türk Musikisi İçin Ahenk Dersleri/Armoni, İstanbul: Musiki Mecmuası Yayınları.
  • Devellioğlu, F. (2012). Osmanlıca-Türkçe Ansiklopedik Lugat (29. Baskı). Ankara,
  • ISBN: 975-7519-02-2: Aydın Kitap Evi Yayınları.
  • Gazimihal, M. R. (1961). Musıki Sözlüğü. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Korsakof, N. R. (1996). (Çev. Ahmet Muhtar Ataman). Kuramsal ve Uygulamalı Armoni.
  • İzmir: Levent Müzik evi, 120+XXXII+4 s. Korsakoff, N. R. (1926). (Çev. Ahmet Muhtar). Nazari ve Ameli Armoni. İstanbul: Milli Matbaa, s. 104+24+1,2,3.
  • Levent, N. (1996). Çağdaş Türk Müziğinde Dörtlü Armoni (2. Basım). İzmir: Levent Müzikevi.
  • Manas, E. (1931). Danses Populaires Turques. Paris: Edition Maurice Senart.
  • Özkoç, Ö. (2012). Hüseyin Sadettin Arel’in Çokseslilik Üzerine Olan Düşünceleri ve Preludé İsimli Eserinin İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,
  • Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara. Öztuna Y. (2006). Türk Musikisi Akademik Klasik Türk San’at Musikisi’nin
  • Ansiklopedik Sözlüğü Cilt I-II, Ankara: Orient Yayınları. Öztuna, Y. (1986). Sâdeddin Arel, Ankara: T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları No: 6
  • Sadeddin, A. (1923). Mübtediler İçin Nazari ve Ameli Ahenk Dersleri. İstanbul: Cihan Biraderler Matbaası.
  • TDK (1954). Terim Anketleri: müzik. Ankara: TDK yayınları.
  • Uz, K. (1894). Ta’lim’i Musiki Yahud Musiki Istılahatı. Konstantiniye: Matbaa-i Ebuzziya.
  • Uz, K. (1964). (Haz. Gültekin Oransay). Musiki Istılâhatı. Ankara: Küğ Yayını, No: 2.
  • Yalçın, G. (2013). Cumhuriyetin İlanından Günümüze Kadar Türkiye’de Yayınlanan
  • Armoni Kitaplarındaki Terminolojinin Değişim ve Gelişimi, The Journal of Academic Social Science Studies International Journal of Social Science, Doi Number :http://dx.doi.org/10.9761/JASSS_636 Volume 6 Issue 2, p. 951-976.
  • Yıldırım A., Şimşek H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Teknikleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, P. (2007). Klâsik Türk mûsikîsi kitap ve tez bibliyografyası (1929-2007). Afyon
  • Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyonkarahisar.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm İnceleme
Yazarlar

G. Yalçın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yalçın, G. (2013). Hüseyin Sadettin Arel’in Armoni Kitaplarındaki Armonik ve Terminolojik Yaklaşımları. Rast Müzikoloji Dergisi, 1(2), 1-16. https://doi.org/10.12975/rastmd.2013.01.02.00012

Yazarlarımızın editöryal süreçlerin aksamaması için editöryal emaillere 3 gün içinde yanıt vermeleri gerekmektedir.