Makalede Siyavuş Kerimi'nin bir besteci olarak şarkı yaratıcılığından behs edilmektedir. Şarkı türü onun yaratıcılığının bağımsız ve ana alanını oluşturmaktadır. Özellikle lirik şarkılar bestecinin müzik dünyasının temel göstergesidir.S.Kerimi'nin İsmayıl Dadaşov'un sözlerine yazılmış “Sensizlik ağrısı” şarkısının ton ve metin özellikleri açıklanmıştır. Söylemek gerekir ki, şarkının şiirsel dayanağını oluşturan şiir şekli türlü hece sayısı olan satırlardan oluşmaktadır. Böyle bir şiir ölçüsü melodik yapıya geniş ve gelişmiş özellik kazandırmıştır. Bestecinin şarkı yaratıcılığında önemli yer alan lirik şarkılarla yanısıra, Azerbaycan variasion müziğinde özel önem taşıyan lirik-yurtseverlik şarkı türünün de yer alması önemlidir. Asıl lirik şarkıları vasıtasıyla besteci çağdaş Azerbaycan variasion müziğinin gelişimine önemli derecede armağanlar vermiştir.Makalede onun yaratıcılık biyoqrafisini incelemiş oldukta, profesyonel faaliyetinin bir kaç yönünü belirleye biliriz: performans, bestecilik, bilimsel ve eğitim faaliyeti, rektörlük ve aydınlatma, müzik-sosyal faaliyet ve benzeri. Bu yazıda bir besteci gibi onun şarkı yaratıcılığı incelenmektedir.
Azerbaycan halk şarkıları. I c. /Düzenleyen
S.Kerimi; red.: E.Dadaşova. – B.: Önder,
2005. – 168 s.
Azerbaycan halk şarkıları. II c. /düzenleyen
S.Kerimi; red.: E.Dadaşova. – B.: Önder,
2005. – 128 s.
İsmayılzade R. Azerbaycan halk şarkıları.
// Azerbaycan halk müziği. Denemeler. B.,
Elm, 1981. s. 52-85.
Guliyev А. Azerbaycan mugamının müzik
dramatürjisinde kontrastlık prensipleri. /
I Uluslararası mugam festivali, Doğu-batı,
2011, 135 s.
İsmayılov M.S Azerbaycan Halk müziğinin
lad özellikleri. Bilimsel notlar . seri XIII N02
(7). Б.: yayımevi.АГК, 1969. с.3-8
Halıgzade F. Azerbaycan Halk müziği ritmi.
Aday tez özeti, М.: 1985. 22 с.
Mammadova A. Siyavuş Keriminin bestekar
fealiyyetine bir nezer. Azerbaycan Milli
Konservatoriyası dergisi. N 1, Bakı, 2018,
s. 77-80
Mammadova A. Siyavuş Keriminin “Hamlet”
faciesine musiqisinde esas qehremanlarin
seciyyesi. Azerbaycan Milli Konservatoriyası
dergisi. N 1, Bakı, 2019, s. 46-49
Ferzeliyeva Ü. (27.10.2011) Siyavuş Kerimi:
«Muğam terapiyası layihesi üzerinde
işleyirik. TİBB gazetesi. №19-20, s. 2
Yıl 2019,
Cilt: 7 Sayı: 1, 2009 - 2018, 27.08.2019
Azerbaycan halk şarkıları. I c. /Düzenleyen
S.Kerimi; red.: E.Dadaşova. – B.: Önder,
2005. – 168 s.
Azerbaycan halk şarkıları. II c. /düzenleyen
S.Kerimi; red.: E.Dadaşova. – B.: Önder,
2005. – 128 s.
İsmayılzade R. Azerbaycan halk şarkıları.
// Azerbaycan halk müziği. Denemeler. B.,
Elm, 1981. s. 52-85.
Guliyev А. Azerbaycan mugamının müzik
dramatürjisinde kontrastlık prensipleri. /
I Uluslararası mugam festivali, Doğu-batı,
2011, 135 s.
İsmayılov M.S Azerbaycan Halk müziğinin
lad özellikleri. Bilimsel notlar . seri XIII N02
(7). Б.: yayımevi.АГК, 1969. с.3-8
Halıgzade F. Azerbaycan Halk müziği ritmi.
Aday tez özeti, М.: 1985. 22 с.
Mammadova A. Siyavuş Keriminin bestekar
fealiyyetine bir nezer. Azerbaycan Milli
Konservatoriyası dergisi. N 1, Bakı, 2018,
s. 77-80
Mammadova A. Siyavuş Keriminin “Hamlet”
faciesine musiqisinde esas qehremanlarin
seciyyesi. Azerbaycan Milli Konservatoriyası
dergisi. N 1, Bakı, 2019, s. 46-49
Ferzeliyeva Ü. (27.10.2011) Siyavuş Kerimi:
«Muğam terapiyası layihesi üzerinde
işleyirik. TİBB gazetesi. №19-20, s. 2
Yazarlarımızın editöryal süreçlerin aksamaması için editöryal emaillere 3 gün içinde yanıt vermeleri gerekmektedir. Önümüzdeki sayıdan itibaren makaleler Türkçe yayınlanamayacaktır. Bu süreçte yazarlar makalelerini Türkçe olarak yükleyecek, review süreçleri Türkçe yapılacaktır. Makale kabul edilirse yazar makalenin Türkçe versiyonu üzerinden çeviri yapacaktır. Sadece yazarlar çeviri veya proofreading konusunda destek aldıklarını (kişi ya da kurum) bildirmelerini istiyoruz. (Şubat 24, 2025)