Bu araştırmanın amacı; eğitsel oyunlarla zenginleştirilmiş bağlam temelli öğrenme yaklaşımının kullanıldığı etkinliklerin 7. sınıf karışımlar konusunda öğrencilerin başarıları ve derse yönelik motivasyonları üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırmada, hem nicel hem de nitel yöntemlerin bir arada kullanıldığı karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda, uygulamanın gerçekleştirildiği dönemde çalışmanın ikinci yazarının yedinci sınıf düzeyinde bir şubesinin bulunması nedeniyle çalışmanın basit deneysel desen niteliği taşımasını sağlamıştır. Nitel veriler öğrenci görüşleri anketi ile toplanmıştır. Ayrıca, araştırma eylem araştırması özellikleri de göstermektedir. Bunun nedeni, araştırmacının aynı zamanda uygulamanın yürütüldüğü sınıfın fen bilgisi öğretmeni olmasıdır. Veri toplama aracı olarak, karışımlar başarı testi, fen öğrenmeye yönelik motivasyon ölçeği ve açık uçlu sorulardan oluşan öğrencilerin süreçle ilgili görüşlerini yansıtan anket formu kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, hem başarı hem de motivasyon açısından son test lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. Anket verilerinin analizi sonucunda ise, öğrencilerin derslerde sıkılmadıkları, dersleri daha anlaşılır, ilgi çekici ve eğlenceli buldukları ortaya çıkmıştır. Sonuçlar, eğitsel oyunlarla zenginleştirilmiş bağlam temelli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin fen bilgisi dersine karşı movasyonlarını ve başarılarını artırmada katkı sağladığını göstermiştir.
Bağlam temelli öğrenme yaklaşımı eğitsel oyunlar motivasyon karışımlar
The aim of this study was to investigate the effects of activities using a context-based learning approach enriched with educational games on seventh-grade students’ achievement and motivation in the topic of mixtures. A mixed-methods design, incorporating both quantitative and qualitative approaches, was employed. In the quantitative dimension, the study adopted a simple experimental design, as the second author taught one seventh-grade class in which the intervention was conducted. Qualitative data were collected through a student opinion survey. Additionally, the study exhibits characteristics of an action research design, since the researcher also served as the science teacher of the class where the intervention took place. Data collection instruments included a mixtures achievement test, a science learning motivation scale, and an open-ended questionnaire reflecting students’ perspectives on the learning process. Analyses revealed statistically significant differences in favor of the post-test for both achievement and motivation. The analysis of the survey data indicated that students did not feel bored in class and found the lessons more comprehensible, engaging, and enjoyable. The results suggest that the context-based learning approach enriched with educational games contributes positively to students’ motivation and achievement in science education.
Context-based learning approach educational games motivation mixtures
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Fen Bilgisi Eğitimi |
| Bölüm | Öğretim Uygulaması |
| Yazarlar | |
| Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2025 |
| Kabul Tarihi | 2 Aralık 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 5 Sayı: 2 |