Bu araştırma, 2014-2022 yılları arasında ilköğretim düzeyindeki problem çözme becerisi ile ilgili yapılmış çalışmaların, eğilimlerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu bağlamda 34 çalışma araştırma kapsamında incelenmiştir. Buradan hareketle incelenen çalışmalar bazı kriterlere göre analiz edilmiştir. Bu kriterler; araştırmanın amacı, araştırmada kullanılan yöntem/desen, araştırmanın örneklem düzeyi, araştırmada kullanılan veri toplama aracı, problem çözme becerisi konu alanı, araştırmanın sonuç ve önerileridir. Bu makale problem çözme konu alanı ile ilgili yapılan çalışmaların ayrıntılı bir tematik içerik analizini sunmaktadır. Bu bağlamda yapılan çalışmaların çoğunlukla problem çözme becerisinin kazandırılması sürecinde farklı öğretim uygulamalarının bu beceriye etkisini belirlemek amacıyla yürütüldüğü ortaya çıkmıştır. Çalışmalarda yöntem olarak nicel araştırmaların ağırlıkta olduğu ve nicel araştırma yaklaşımları arasında yer alan deneysel desenin kullanıldığı görülmektedir. Nicel yaklaşımın kullanıldığı araştırmaların sayısı fazla olmakla beraber nitel araştırma yaklaşımlarının kullanıldığı çalışmaların sayısı da oldukça fazladır. Ayrıca araştırma kapsamında ele alınan çalışmalarda veri toplama aracı olarak başarı testi ile görüşme formunun daha sık kullanıldığı ortaya çıkmıştır. Bunun yanı sıra, problem çözme becerisi ile ilgili yapılan çalışmaların çoğunlukla matematik konu alanında olduğu tespit edilmiştir. İncelenen çalışmaların örneklem düzeyine bakıldığında ortaokul beşinci sınıf düzeyinde yapılan çalışmalar çoğunlukta olmakla birlikte; ilkokul üçüncü ve dördüncü sınıf düzeyindeki öğrencilerle yapılan çalışmaların sayısının da oldukça fazla olduğu belirlenmiştir. İncelen araştırmalarda, ilkokul düzeyinden itibaren öğrencilerin problem çözme becerilerinin geliştirilmesi sürecinde sınıf içi uygulayıcılara ve araştırmacılara farklı öneriler getirildiği tespit edilmiştir.
Çalışma kapsamında herhangi bir anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney ya da başka görüşme teknikleri kullanarak katılımcılardan veri toplamadığımı, insan ve hayvanlar üzerinde deney, vb. yapmadığımı, kişisel verilerin korunması kanununu ihlal etmediğimi, sorumlu yazar olarak bu belgenin doldurulması noktasında diğer yazarları haberdar ettiğimi bildirir; Bu çalışmanın etik kurul izni gerektirmeyen çalışmalardan olduğunu sorumlu yazar olarak beyan ederim.
Herhangi bir kurumdan destek alınmamıştır.
-
-
This research was carried out to determine the trends of studies on problem solving skills at the primary school level between 2014 and 2022. In this context, 34 studies were examined within the scope of the research. Based on this, the studies examined were analyzed according to some criteria . These criteria ; The purpose of the research , the method/design used in the research, the sample level of the research, the data collection tool used in the research, the subject area of problem solving skills, the results and recommendations of the research. It is seen that quantitative research is predominant as a method in the studies and experimental design, which is among the quantitative research approaches, is used. Although the number of studies using quantitative approaches is high, the number of studies using qualitative research approaches is also quite high. In addition, it was revealed that the achievement test and the interview form were used more frequently as data collection tools in the studies covered within the scope of the research. In addition, among the studies conducted on problem solving skills, it was determined that the subject area was mostly mathematics. Considering the sample level of the studies examined, although the majority of studies are conducted at the fifth grade level of secondary school; It was determined that the number of studies conducted with third and fourth grade primary school students was quite high. In the studies examined, it was determined that different suggestions were made to classroom practitioners and researchers in the process of developing students' problem-solving skills from the primary school level.
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sınıf Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 2 |