BibTex RIS Kaynak Göster

TURİZM COĞRAFYASI DERSİNİN COĞRAFYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMA ETKİSİ

Yıl 2016, Cilt: 4 Sayı: 1, 52 - 60, 01.01.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı Turizm Coğrafyası dersinin coğrafya dersine karşı tutuma etkisini belirlemektir. Araştırma Ege ve Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi 3. Sınıf öğrencileriyle yürütülmüştür. Araştırmada, öntest–sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, Demirkaya, Arıbaş 2004 tarafından geliştirilen Likert tipi coğrafya tutum ölçeğiyle toplanmıştır. Araştırma sonucunda; turizm coğrafyası dersi gören deney grubunun öntest-sontest tutum puanlarına bakıldığında, öğrencilerin derse karşı tutumları olumlu yönde artmıştır. Kontrol grubunun öntest-sontest tutum puanlarına bakıldığında, öğrencilerin derse karşı tutumlarında herhangi bir değişiklik meydana gelmediği görülmüştür. İki grubun sontest tutum puanları karşılaştırıldığında ise anlamlı düzeyde bir farklılık olmadığı görülmektedir

Kaynakça

  • Akınoğlu, O.( 2005). Coğrafya Eğitiminin Etkililiği ve Sorunları. Marmara Coğrafya Dergisi, 12, 77-97.
  • Alım, M., Doğanay, S. (2002). Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı I. Sınıf Öğrencilerinin Profilleri ile Akademik Başarılarının Karşılaştırılması. Doğu Coğrafya Dergisi, 7(8), 61- 74.
  • Başaran, E. (1985). Eğitim psikolojisi. Ankara: Sevinç Matbaası.
  • Büyüköztürk, Ş. (2001). Deneysel Desenler. Ankara: Pegem AYayıncılık.
  • Cüceloğlu, D. (1994). İnsan ve Davranışı: Psikolojinin Temel Kavramları. İstanbul: Remzi Yayınevi.
  • De Bres, K. , Coomansingh, J. (2006). A Student Run Field Exercise in Applied Tourism Geography. Journal of Geography, 105(2), 67 -72.
  • Demirci, A. (2004, Eylül). Coğrafi Bilgi Sistemlerinin İlk ve Ortaöğretim Coğrafya Derslerinde Kullanılmasının Önemi ve Yöntemi. 3rd GIS Days in Turkey (3.Cografi Bilgi Sistemleri Bilişim Günleri)’ de sunulmuş bildiri, Fatih Üniversitesi, İstanbul.
  • Demirkaya, H. , Arıbaş, K. (2004). Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Coğrafya Dersine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12, 179-187.
  • Doğanay, H., Zaman, S. (2002). Ortaöğretim Coğrafya Eğitiminde Hedefler, İlkeler, Stratejiler ve Amaçlar. Doğu Coğrafya Dergisi, 7(8), 7-26.
  • Erden, M., Akman, Y. (1995). Eğitim Psikolojisi: Gelişim Öğrenme Öğretme. Ankara: Arkadaş Yayınları.
  • Fisher, W. B., Erol, O. (1981). Coğrafyada Bugünkü Gelişmeler. Ankara Üniversitesi, DTCF, Coğrafya Araştırmaları Dergisi, 10, 207.
  • Guidelines for Geographic Education Elementary and Secondary Schools, Prepared by the Joint Comitte on Geographic Education of the National Council for Geographic Education and the Association of American Geographers.
  • Gülüm, K., Artvinli, E. (2010). Turizm Coğrafyası Dersinin Coğrafi Algıya Etkisi: Deneysel Bir Çalışma. Marmara Coğrafya Dergisi, 22, 439 – 453.
  • Kâğıtçıbaşı, Ç. (1999). Yeni insan ve insanlar. İstanbul: Evrim Yayınevi.
  • Kan, A ve Akbaş, A. (2005). Lise Öğrencilerinin Kimya Dersine Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2): 227–237.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi, (15. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Özgen, N., Bindak R., Birel, F. K. (2007). Coğrafya Dersine Yönelik Bir Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(13), 58- 64
  • Zaman, S., Coskun, O. (2007). Orta Öğretim Öğrencilerinin Coğrafya Derslerine Karsı Tutumları Üzerine Bir Araştırma: Erzurum Örneği. Doğu Coğrafya Dergisi, 12(17), 17-32.

THE EFFECT OF TOURISM GEOGRAPHY COURSE ON THE ATTITUDES TOWARD GEOGRAPHY COURSE

Yıl 2016, Cilt: 4 Sayı: 1, 52 - 60, 01.01.2016

Öz

This study aims to determine the effect of tourism geography course on the attitude toward geography course. The study group was the 3rd grade students at Social Studies Education, Faculty of Education in Ege University and Afyon Kocatepe University. In the study, the experimental design was adopted with pre-test and post-test, and control group. The data were collected with the Likert-type attitude scale which was developed by Demirkaya and Arıbaş 2004 . The results regarding the pre-test and post-test attitude scores of the experimental group which took the course of tourism geography indicated that the attitudes of the students changed positively. When the pre-test and post-test scores of the control group were examined, any changes could not be seen in terms of their attitude scores on the course. When the pre-test and post-test scores of the two group were compared, there is not a statistically significant difference

Kaynakça

  • Akınoğlu, O.( 2005). Coğrafya Eğitiminin Etkililiği ve Sorunları. Marmara Coğrafya Dergisi, 12, 77-97.
  • Alım, M., Doğanay, S. (2002). Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı I. Sınıf Öğrencilerinin Profilleri ile Akademik Başarılarının Karşılaştırılması. Doğu Coğrafya Dergisi, 7(8), 61- 74.
  • Başaran, E. (1985). Eğitim psikolojisi. Ankara: Sevinç Matbaası.
  • Büyüköztürk, Ş. (2001). Deneysel Desenler. Ankara: Pegem AYayıncılık.
  • Cüceloğlu, D. (1994). İnsan ve Davranışı: Psikolojinin Temel Kavramları. İstanbul: Remzi Yayınevi.
  • De Bres, K. , Coomansingh, J. (2006). A Student Run Field Exercise in Applied Tourism Geography. Journal of Geography, 105(2), 67 -72.
  • Demirci, A. (2004, Eylül). Coğrafi Bilgi Sistemlerinin İlk ve Ortaöğretim Coğrafya Derslerinde Kullanılmasının Önemi ve Yöntemi. 3rd GIS Days in Turkey (3.Cografi Bilgi Sistemleri Bilişim Günleri)’ de sunulmuş bildiri, Fatih Üniversitesi, İstanbul.
  • Demirkaya, H. , Arıbaş, K. (2004). Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Coğrafya Dersine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12, 179-187.
  • Doğanay, H., Zaman, S. (2002). Ortaöğretim Coğrafya Eğitiminde Hedefler, İlkeler, Stratejiler ve Amaçlar. Doğu Coğrafya Dergisi, 7(8), 7-26.
  • Erden, M., Akman, Y. (1995). Eğitim Psikolojisi: Gelişim Öğrenme Öğretme. Ankara: Arkadaş Yayınları.
  • Fisher, W. B., Erol, O. (1981). Coğrafyada Bugünkü Gelişmeler. Ankara Üniversitesi, DTCF, Coğrafya Araştırmaları Dergisi, 10, 207.
  • Guidelines for Geographic Education Elementary and Secondary Schools, Prepared by the Joint Comitte on Geographic Education of the National Council for Geographic Education and the Association of American Geographers.
  • Gülüm, K., Artvinli, E. (2010). Turizm Coğrafyası Dersinin Coğrafi Algıya Etkisi: Deneysel Bir Çalışma. Marmara Coğrafya Dergisi, 22, 439 – 453.
  • Kâğıtçıbaşı, Ç. (1999). Yeni insan ve insanlar. İstanbul: Evrim Yayınevi.
  • Kan, A ve Akbaş, A. (2005). Lise Öğrencilerinin Kimya Dersine Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2): 227–237.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi, (15. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Özgen, N., Bindak R., Birel, F. K. (2007). Coğrafya Dersine Yönelik Bir Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(13), 58- 64
  • Zaman, S., Coskun, O. (2007). Orta Öğretim Öğrencilerinin Coğrafya Derslerine Karsı Tutumları Üzerine Bir Araştırma: Erzurum Örneği. Doğu Coğrafya Dergisi, 12(17), 17-32.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mehmet Tamer Kaya Bu kişi benim

Nusret Koca Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

IEEE M. T. Kaya ve N. Koca, “TURİZM COĞRAFYASI DERSİNİN COĞRAFYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMA ETKİSİ”, Researcher, c. 4, sy. 1, ss. 52–60, 2016.

The journal "Researcher: Social Sciences Studies" (RSSS), which started its publication life in 2013, continues its activities under the name of "Researcher" as of August 2020, under Ankara Bilim University.
It is an internationally indexed, nationally refereed, scientific and electronic journal that publishes original research articles aiming to contribute to the fields of Engineering and Science in 2021 and beyond.
The journal is published twice a year, except for special issues.
Candidate articles submitted for publication in the journal can be written in Turkish and English. Articles submitted to the journal must not have been previously published in another journal or sent to another journal for publication.