Bu çalışmanın amacı, altı şapkalı düşünme tekniğinin ilköğretim 7. Sınıf fen bilimleri dersi İnsan ve çevre ünitesinin öğretiminde öğrencilerin akademik başarısına etkisini araştırmaktır. Araştırma 2013-2014 eğitim öğretim yıllında bir ilköğretim okulunun 7. Sınıflarında öğrenim gören 25 şer kişilik deney ve kontrol grubundan kız-erkek oluşan iki farklı sınıfta gerçekleşmiştir. Deney grubuna iki hafta süreyle altı şapkalı düşünme tekniğine uygun olarak ders anlatılırken kontrol grubuna ise geleneksel öğretim yöntemi ile ders anlatılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre istatistiksel olarak Altı Şapkalı Düşünme tekniğinin öğrencilerin akademik başarılarında geleneksel yönteme göre daha etkili olduğu sonucuna varılmıştır. Bu anlamda öğrencilerin akademik başarılarını yükseltebilmek için değişik teknikler kullanılabilir
Fen ve Teknoloji Altı şapkalı düşünme tekniği İnsan ve çevre ünitesi
The purpose of this study is to investigate the impact of the six-hat thinking technique on the academic achievement of students in teaching elementary 7th grade science class Human and environmental unit. The study was conducted in two different classes consisting of 25 experimental and control groups girls and boys who were educated in the 7th Grade of a primary school in 2013-2014 education year. While the lesson was given to the experimental group according to the six hat thinking technique for two weeks, the lesson was given to the control group with the traditional teaching method for two weeks. According to the results of the research, it was concluded statistically that the Six Hat Concept of Thinking was more effective in the academic achievement of the students than the traditional method. In this sense, various techniques can be used to improve the academic achievement of the students.1Yrd. Doç. Dr., Atatürk Üniversitesi/mehmetyilmaz@atauni.edu.tr2Öğretmen, Milli Eğitim Bakanlığı/farukarici25@gmail.com 3Prof. Dr., Atatürk Üniversitesi/rdilber@atauni.edu.tr *Bu çalışma altı şapkalı düşünme tekniğinin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi isimli yüksek lisans tezinin bir parçası olarak sunulmuştur
Science and Technology Lesson Six- Hats Thinking Technique Human and Environment Unit
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 1 |