BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaokul Öğrencilerinin Yaşam Temelli Öğrenme Hakkındaki Görüşleri

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 2, 244 - 255, 01.01.2017

Öz

Bu çalışmanın amacı ortaokul 7. Sınıf öğrencilerinin yaşam temelli öğrenme konusundaki görüşlerinin belirlenmesidir. Bu amaçla 7. Sınıf Fen bilimleri dersi 4. Ünitesi olan “Aynalarda Yansıma ve Işığın Soğrulması” ünitesinin “Işığın soğrulması” konusu araştırmacılar tarafından hazırlanan Yaşam Temelli Öğrenme yaklaşımının bir modeli olan REACT’a göre 8 saatlik bir öğretim planı ile işlenmiştir. Araştırmada tek gruplu sontest zayıf deneysel desen yöntemi kullanılmıştır. Araştırmacılar tarafından Fen Bilimleri öğretim programına uygun olarak hazırlanan 8 saatlik program uygulanmış ve uygulama sonunda öğrencilerin program hakkındaki görüşleri alınmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; öğrenciler yaşam temelli öğrenme hakkında sorulan sorulara verdikleri cevaplardan yapılan kodlamalara göre 4 tema elde edilmiştir. Bu temalar “yaşam temelli öğrenmenin öğretime etkisi”, “yaşam temelli öğrenmenin duyuşsal boyutu”, “yaşam temelli öğrenmede kullanılan etkinliklerin özellikleri” ve “yaşam temelli öğrenmenin tekrar kullanımı” ile ilgilidir. The views of middle school students related to context-based learning

Kaynakça

  • Acar, B. &Yaman, M. (2011). Bağlam temelli öğrenmenin öğrencilerin ilgi ve bilgi düzeylerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U.Journal of Education), 40, 1-10.
  • Akgün Ş. (2001). Fen bilgisi öğretimi. Giresun: Pegem Yayıncılık.
  • Ayaz, M. F. (2014). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin fen derslerindeki akademik başarılarına ve fen derslerine yönelik tutumlarına etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Doktora Tezi. Diyarbakır: Dicle Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Ayvacı, H.Ş., Şenel-Çoruhlu, T. (2009). Fiziksel ve kimyasal değişim konularındaki kavram yanılgılarının düzeltilmesinde açıklayıcı hikâye yönteminin etkisi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 28, 93-104.
  • Ayvacı, H., Er Nas, S. ve Dilber, Y. (2016). Effectiveness of the context-based guide materials on students’ conceptual understanding: “Conducting and ınsulating materials” Sample. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (1), 51-78. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/yyuefd/issue/25853/272540
  • Bayram, A. (2010). Probleme dayalı öğrenme yönteminin ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi “Isı ve sıcaklık” konusunda sahip oldukları kavram yanılgılarını gidermede etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Bennett, J. (2003). Teaching and learning science. London: Bookcraft.
  • Choi, H.J., and Johnson, S.D. (2005). The effect of context-based video instruction on learning and motivation in online courses. American Journal of Distance Education, 19(4), 215-227.
  • Çam, F. (2008). Biyoloji derslerinde yaşam temelli öğrenme yaklaşımının etkileri. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Çekiç-Toroslu, S. (2011). Yaşam temelli öğrenme yaklaşımı ile desteklenen 7e öğrenme modelinin öğrencilerin konusundaki başarı, kavram yanılgısı ve bilimsel süreç becerilerine etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Çınar, O., Teyfur, E., Teyfur, M., (2006). İlköğretim okulu öğretmen ve yöneticilerinin yapılandırmacı eğitim yaklaşımı ve programı hakkındaki görüşleri, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 7 Sayı:11
  • Değermenci, A. (2009). Bağlam temelli dokuzuncu sınıf dalgalar ünitesine yönelik materyal geliştirme, uygulama ve değerlendirme / Improving, applying and investigating new materials based on the context-based learning approach for the unit `waves’ of the 9th grade. Yayınlanmamış Yüksek lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi; Trabzon.
  • Demircioğlu, H. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarına yönelik maddenin halleri konusuyla ilgili bağlam temelli materyal geliştirilmesi ve etkililiğinin araştırılması, Doktora Tezi, KTÜ, Fen bilimleri Enstitüsü.
  • Demircioğlu, H., Vural, S. ve Demircioğlu, G. (2012). “REACT” stratejisine uygun hazırlanan materyalin üstün yetenekli öğrencilerin başarısı üzerinde etkisi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2), 101-144.
  • Genç, M. (2015). The project-based learning approach in environmental education, International Research in Geographical and Environmental Education, 24 (2), 105-117.
  • Genç, M. ve Şahin, F. (2015). İşbirlikli öğrenmenin başarıya ve tutuma etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 9(1), 375-396.
  • Gilbert, J. K. (2006). On the Nature of “Context” in chemical education. International Journal of Science Education, 28( 9), 957–976.
  • Glynn, S. & Koballa, T. R. (2005). The contextual teaching and learning instructional approach. In R. E. Yager (Ed.), Exemplary Science: Best Practices In Professional Development (75–84). Arlington, Va: National Science Teachers Association Press.
  • Gömleksiz, M.N. ve Bulut, İ. (2007). Yeni fen ve teknoloji dersi öğretim programının uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 76-88.
  • Gül, Ş., Gürbüzoğlu Yalmancı, S. ve Yalmancı, E. (2017). Boşaltım sistemi konusunun öğretiminde React stratejisinin etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25 (1), 79-96. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/kefdergi/issue/27737/308057
  • Hennessy, S. (1993). Situated cognition and cognitive apprenticeship: implications for classroom learning, Studies in Science Education, 22, 1-41.
  • Hoffmann, L., Hausler, P. & Lehrke, M. (1998). Die IPN-Interessenstudie Physik. Kiel: IPN.
  • İlhan, N., (2010). Kimyasal denge konusunun öğrenilmesinde yaşam temelli (context based) öğretim yaklaşımının etkisi. Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Kaptan F. (1999). Fen Bilgisi Öğretimi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Kaya E. (2001). Ortaöğretimde biyoloji öğretiminin yapı ve sorunları (Erzurum örneği), Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Kılınç Alpat, S., Uyulgan, M.A., Şeker, S., Altaş, H.Ş., Gezer, E. (2017). Effect of cooperative learning on academic achievement and opinions of the 10th grade students’ in the topic of nanotechnology at secondary level, Inonu University Journal of the Faculty of Education, 18(1), 27-57. DOI: 10.17679/inuefd.286128
  • Kutu,H. (2011). Yaşam temelli Arcs öğretim modeliyle 9. sınıf kimya dersi “hayatımızda kimya” ünitesinin öğretimi. Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Lubben, F., Campbell, B. and Dlamini, B. (1996) Contextualizing science teaching in Swaziland: some student reactions, Int. J. Sci. Educ., Vol. 18, No. 3, 311-320.
  • Murphy, P. (1994). Gender differences in pupils‘ reactions to practical work Teaching Science. ( ed: R. Levinson), London: Routledge.
  • Osborne, J., & Collins, S. (2000). Pupils’ and parents views of the school science curriculum. London, UK: King’s College.
  • Özay-Köse, E. & Çam-Tosun, F. (2011). Yaşam temelli öğrenmenin sinir sistemi konusunda öğrenci başarılarına etkileri, Türk Fen Eğitimi Dergisi, 8(2), 91-106
  • Öztaş H. ve Özay E. (2004). Biyoloji öğretmenlerinin biyoloji öğretiminde karşılaştıkları sorunlar (Erzurum örneği). Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi,12(1), 69-77.
  • Rayner, A. (2005). Reflections on context-based science teaching: a case study of physics for students of physiotherapy. Univerce Science Blended Learning Symposium Proceedings. Poster Presentation.
  • Rioseco, M. (1995). Context related curriculum planning for science teaching: a proposal to teach science around ozone problem, Science Educatin International. 6(4) 10-16.
  • Sadi Yılmaz, S., Othan, O.& Cantimur, E. (2014). Yaşam temelli öğrenme yaklaşımına (YTÖY) göre elektrik, madde ve ısı konularının işlenmesinin öğrenci başarısına etkisi, Kafkas Üniversitesi. e – Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(3), 41-49.
  • Salman, M. (2006). Ülkemizdeki biyoloji öğretiminde yapılandırmacı yaklaşımla ilgili yapılan çalışmaların kısa bir değerlendirmesi, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Sözbilir, M & Ayas, A. (2015). Kimya öğretimi Öğretmen eğitimcileri, öğetmenler ve öğretmen adayları için iyi uygulama örnekleri. A. Ayas & M.
  • Sözbilir (Ed.) Kimya ve kimya eğitiminin ülkemizde gelişimi, (s.1-12). Ankara Pegem Akademi Sözbilir, M., Sadi, S., Kutu, H., & Yıldırım, A. (2007). Kimya eğitiminde içeriğe/bağlama dayalı (context-based) öğretim yaklaşımı ve dünyadaki uygulamaları. 1. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresinde sunulan sözlü bildiri, İstanbul.
  • Şenocak, E., ve Taşkesenligil, Y. (2005). Probleme Dayalı Öğrenme ve Fen Eğitiminde Uygulanabilirliği. Kastamonu Eğitim Dergisi. 13 (2) 359-366.
  • Turan, E. (1996). Liselerde biyoloji eğitiminin problemleri. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniv., Fen Bilimleri Enst., İzmir.
  • Ünal, H. (2008). İlköğretim fen ve teknoloji dersinin yaşam temelli yaklaşıma uygun olarak yürütülmesinin “madde-ısı” konusunun öğretilmesine etkilerinin araştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Whitelegg, E. and Parry, M. (1999). Real-life contexts for learning physics: meanings, issues and practice. Physics Education. 34 (2), 68–72.
  • Yaman, M. (2009). Solunum ve enerji kazanımı konusunda öğrencilerin ilgisini çeken bağlam ve yöntemler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37, 215-228.
  • Yaman, M., Dervişoğlu, S. ve Soran, H. (2004). Ortaöğretim öğrencilerinin derslere ilgilerinin belirlenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 232-240.

The views of middle school students related to context-based learning

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 2, 244 - 255, 01.01.2017

Öz

The aim of this research is to determine the views of students who were taught according to the context-based learning approach. The research took place during the teaching of “Reflection of Light and Light in the Mirror” with of the science course. Research was performed in 8 lessons in a schedule of 2- lessons-a-week. Lectures were performed using context-based learning approach in this process. In the study, one-shotcase study design was used. Data were collected through structured interviews and was evaluated by content analysis. According to the results obtained from the research; 4 themes were obtained from the answers given by the students to questions about context-based learning. These themes are related to "teaching effect of context-based learning", "affective dimension of context-based learning", "characteristics of activities used in context-based learning" and "reuse of context-based learning". According to the interview session students expressed a highly positive view about the teaching practices that were structured on the context-based learning approach. While students expressed the context-based learning as “funny”, “tutorial”, and “useful”.

Kaynakça

  • Acar, B. &Yaman, M. (2011). Bağlam temelli öğrenmenin öğrencilerin ilgi ve bilgi düzeylerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U.Journal of Education), 40, 1-10.
  • Akgün Ş. (2001). Fen bilgisi öğretimi. Giresun: Pegem Yayıncılık.
  • Ayaz, M. F. (2014). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin fen derslerindeki akademik başarılarına ve fen derslerine yönelik tutumlarına etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Doktora Tezi. Diyarbakır: Dicle Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Ayvacı, H.Ş., Şenel-Çoruhlu, T. (2009). Fiziksel ve kimyasal değişim konularındaki kavram yanılgılarının düzeltilmesinde açıklayıcı hikâye yönteminin etkisi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 28, 93-104.
  • Ayvacı, H., Er Nas, S. ve Dilber, Y. (2016). Effectiveness of the context-based guide materials on students’ conceptual understanding: “Conducting and ınsulating materials” Sample. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (1), 51-78. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/yyuefd/issue/25853/272540
  • Bayram, A. (2010). Probleme dayalı öğrenme yönteminin ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi “Isı ve sıcaklık” konusunda sahip oldukları kavram yanılgılarını gidermede etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Bennett, J. (2003). Teaching and learning science. London: Bookcraft.
  • Choi, H.J., and Johnson, S.D. (2005). The effect of context-based video instruction on learning and motivation in online courses. American Journal of Distance Education, 19(4), 215-227.
  • Çam, F. (2008). Biyoloji derslerinde yaşam temelli öğrenme yaklaşımının etkileri. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Çekiç-Toroslu, S. (2011). Yaşam temelli öğrenme yaklaşımı ile desteklenen 7e öğrenme modelinin öğrencilerin konusundaki başarı, kavram yanılgısı ve bilimsel süreç becerilerine etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Çınar, O., Teyfur, E., Teyfur, M., (2006). İlköğretim okulu öğretmen ve yöneticilerinin yapılandırmacı eğitim yaklaşımı ve programı hakkındaki görüşleri, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 7 Sayı:11
  • Değermenci, A. (2009). Bağlam temelli dokuzuncu sınıf dalgalar ünitesine yönelik materyal geliştirme, uygulama ve değerlendirme / Improving, applying and investigating new materials based on the context-based learning approach for the unit `waves’ of the 9th grade. Yayınlanmamış Yüksek lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi; Trabzon.
  • Demircioğlu, H. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarına yönelik maddenin halleri konusuyla ilgili bağlam temelli materyal geliştirilmesi ve etkililiğinin araştırılması, Doktora Tezi, KTÜ, Fen bilimleri Enstitüsü.
  • Demircioğlu, H., Vural, S. ve Demircioğlu, G. (2012). “REACT” stratejisine uygun hazırlanan materyalin üstün yetenekli öğrencilerin başarısı üzerinde etkisi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2), 101-144.
  • Genç, M. (2015). The project-based learning approach in environmental education, International Research in Geographical and Environmental Education, 24 (2), 105-117.
  • Genç, M. ve Şahin, F. (2015). İşbirlikli öğrenmenin başarıya ve tutuma etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 9(1), 375-396.
  • Gilbert, J. K. (2006). On the Nature of “Context” in chemical education. International Journal of Science Education, 28( 9), 957–976.
  • Glynn, S. & Koballa, T. R. (2005). The contextual teaching and learning instructional approach. In R. E. Yager (Ed.), Exemplary Science: Best Practices In Professional Development (75–84). Arlington, Va: National Science Teachers Association Press.
  • Gömleksiz, M.N. ve Bulut, İ. (2007). Yeni fen ve teknoloji dersi öğretim programının uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 76-88.
  • Gül, Ş., Gürbüzoğlu Yalmancı, S. ve Yalmancı, E. (2017). Boşaltım sistemi konusunun öğretiminde React stratejisinin etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25 (1), 79-96. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/kefdergi/issue/27737/308057
  • Hennessy, S. (1993). Situated cognition and cognitive apprenticeship: implications for classroom learning, Studies in Science Education, 22, 1-41.
  • Hoffmann, L., Hausler, P. & Lehrke, M. (1998). Die IPN-Interessenstudie Physik. Kiel: IPN.
  • İlhan, N., (2010). Kimyasal denge konusunun öğrenilmesinde yaşam temelli (context based) öğretim yaklaşımının etkisi. Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Kaptan F. (1999). Fen Bilgisi Öğretimi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Kaya E. (2001). Ortaöğretimde biyoloji öğretiminin yapı ve sorunları (Erzurum örneği), Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Kılınç Alpat, S., Uyulgan, M.A., Şeker, S., Altaş, H.Ş., Gezer, E. (2017). Effect of cooperative learning on academic achievement and opinions of the 10th grade students’ in the topic of nanotechnology at secondary level, Inonu University Journal of the Faculty of Education, 18(1), 27-57. DOI: 10.17679/inuefd.286128
  • Kutu,H. (2011). Yaşam temelli Arcs öğretim modeliyle 9. sınıf kimya dersi “hayatımızda kimya” ünitesinin öğretimi. Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Lubben, F., Campbell, B. and Dlamini, B. (1996) Contextualizing science teaching in Swaziland: some student reactions, Int. J. Sci. Educ., Vol. 18, No. 3, 311-320.
  • Murphy, P. (1994). Gender differences in pupils‘ reactions to practical work Teaching Science. ( ed: R. Levinson), London: Routledge.
  • Osborne, J., & Collins, S. (2000). Pupils’ and parents views of the school science curriculum. London, UK: King’s College.
  • Özay-Köse, E. & Çam-Tosun, F. (2011). Yaşam temelli öğrenmenin sinir sistemi konusunda öğrenci başarılarına etkileri, Türk Fen Eğitimi Dergisi, 8(2), 91-106
  • Öztaş H. ve Özay E. (2004). Biyoloji öğretmenlerinin biyoloji öğretiminde karşılaştıkları sorunlar (Erzurum örneği). Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi,12(1), 69-77.
  • Rayner, A. (2005). Reflections on context-based science teaching: a case study of physics for students of physiotherapy. Univerce Science Blended Learning Symposium Proceedings. Poster Presentation.
  • Rioseco, M. (1995). Context related curriculum planning for science teaching: a proposal to teach science around ozone problem, Science Educatin International. 6(4) 10-16.
  • Sadi Yılmaz, S., Othan, O.& Cantimur, E. (2014). Yaşam temelli öğrenme yaklaşımına (YTÖY) göre elektrik, madde ve ısı konularının işlenmesinin öğrenci başarısına etkisi, Kafkas Üniversitesi. e – Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(3), 41-49.
  • Salman, M. (2006). Ülkemizdeki biyoloji öğretiminde yapılandırmacı yaklaşımla ilgili yapılan çalışmaların kısa bir değerlendirmesi, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Sözbilir, M & Ayas, A. (2015). Kimya öğretimi Öğretmen eğitimcileri, öğetmenler ve öğretmen adayları için iyi uygulama örnekleri. A. Ayas & M.
  • Sözbilir (Ed.) Kimya ve kimya eğitiminin ülkemizde gelişimi, (s.1-12). Ankara Pegem Akademi Sözbilir, M., Sadi, S., Kutu, H., & Yıldırım, A. (2007). Kimya eğitiminde içeriğe/bağlama dayalı (context-based) öğretim yaklaşımı ve dünyadaki uygulamaları. 1. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresinde sunulan sözlü bildiri, İstanbul.
  • Şenocak, E., ve Taşkesenligil, Y. (2005). Probleme Dayalı Öğrenme ve Fen Eğitiminde Uygulanabilirliği. Kastamonu Eğitim Dergisi. 13 (2) 359-366.
  • Turan, E. (1996). Liselerde biyoloji eğitiminin problemleri. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniv., Fen Bilimleri Enst., İzmir.
  • Ünal, H. (2008). İlköğretim fen ve teknoloji dersinin yaşam temelli yaklaşıma uygun olarak yürütülmesinin “madde-ısı” konusunun öğretilmesine etkilerinin araştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Whitelegg, E. and Parry, M. (1999). Real-life contexts for learning physics: meanings, issues and practice. Physics Education. 34 (2), 68–72.
  • Yaman, M. (2009). Solunum ve enerji kazanımı konusunda öğrencilerin ilgisini çeken bağlam ve yöntemler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37, 215-228.
  • Yaman, M., Dervişoğlu, S. ve Soran, H. (2004). Ortaöğretim öğrencilerinin derslere ilgilerinin belirlenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 232-240.
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Murat Genç Bu kişi benim

Seyit Ulugöl Bu kişi benim

Selma Ünsal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

IEEE M. Genç, S. Ulugöl, ve S. Ünsal, “Ortaokul Öğrencilerinin Yaşam Temelli Öğrenme Hakkındaki Görüşleri”, Researcher, c. 5, sy. 2, ss. 244–255, 2017.

The journal "Researcher: Social Sciences Studies" (RSSS), which started its publication life in 2013, continues its activities under the name of "Researcher" as of August 2020, under Ankara Bilim University.
It is an internationally indexed, nationally refereed, scientific and electronic journal that publishes original research articles aiming to contribute to the fields of Engineering and Science in 2021 and beyond.
The journal is published twice a year, except for special issues.
Candidate articles submitted for publication in the journal can be written in Turkish and English. Articles submitted to the journal must not have been previously published in another journal or sent to another journal for publication.