Erhan Bener’in “Böcek”, Rawi Hage’in “Hamamböceği” ve Clarice Lispector’un “G.H.’nin Çilesi” adlı romanlarındaki iğrenilen perspektifinden karşılaştırıldığı bu çalışmanın amacı, Türk, Lübnan-Kanada ve Ukrayna-Latin Amerika edebiyatlarından seçilen üç eserdeki Böcek, Hamamböceği ve G.H.’nin Çilesi böcek leşme motifini Sartre ontolojisinin ve varoluşçu psikanalizin verileri ışığında çözümlemektir ve karşılaştırmaktır. Çalışmanın sonucunda ise Sartre perspektifinden okunmaya açık olan ve birbirine ayna tutan bu üç eserin, ilk günah ile cennetteki bahçesinden kapı dışarı edilen insanın yitirdiği kaotik bütünlüğüne yeniden ulaşma çabasına ve adım adım Sartre’ın varlık bataklığına gömülmesini yansıttığı sonucuna ulaşılmıştır
The purpose of this study comparing the metamorphosis into a cockroach in Erhan Bener’s “Böcek”, Rawi Hage’s “Cockroach” and Clarice Lispector’s “The Passion According to G. H.” is to carefully examine the cockroach aspect in these three novels of Turkish, Lebanese-Canadian and Ukraine-Latin American literature in terms of Sartre’s existentialist philosophy. At the end of this study it became clear that these novels which can be interpretated from a Sartrian perspective reflect analogically the ambitious effort of mankind from heaven came down to regain his lost prior unity and his sinking into the marsh of antivalue being
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 4 |