Bu araştırmanın amacı hafif düzeyde zihinsel yetersizliğe sahip kaynaştırma doğrudan öğretim yönteminin etkililiğini incelemektir. Araştırma tek denekli araştırma modellerinden, denekler arası çoklu yoklama modeli ile desenlenmiştir. Araştırma deneklerini, Kırşehir ilinde 2015-2016 öğretim yılında iki farklı ortaokulun destek eğitim odasında uygulanmıştır. Bu araştırmaya ön koşul şartlarını sağlayan bir kız, üç erkek toplam dört hafif düzeyde zihinsel engelli öğrenci katılmıştır. Araştırmada dört denek için başlangıç, öğretim, genelleme ve izleme oturumları yetersizliğine uygun hazırlanan materyaller kullanılmış ve veriler ölçüt bağımlı değerlendirme testi ve çalışma kâğıtları kullanılarak toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler grafikle gösterilmiş ve grafikler niteliksel olarak yorumlanmıştır. Öğretimin 15 ve 30 gün sonunda düzenlenen izleme oturumlarının sonunda tüm deneklerin kalıcılıklarına devam ettiği belirlenmiştir. Araştırma sonuçları kaynaştırma öğrencilerine fen bilgisi öğretiminde doğrudan öğretim yönteminin etkili olduğunu göstermektedir
Fen Bilgisi Öğretimi Doğrudan Öğretim Yöntemi Destek Eğitim Periyodik Cetvel Çoklu Yoklama Modeli
The aim of this research is to examine the effectiveness of direct teaching in the teaching of the names of elements to inclusive students who have low level of mental incompetence. Multiple probe design with probe conditions across subjects which is among single subject research model was used in the study. The research was applied in a supportive education room in two different middle schools in Kırşehir city in 2015-2016 academic years. A total of four students who have low level of mental incompetence, two girls and two boys, who met the prerequisites for this research, are involved in the study. Initiation, teaching, generalization and follow-up sessions were organized for the four subjects in the study. During the teaching, the materials prepared according to the inadequacy of the students were used and the data were collected by using criterion-dependent assessment test and study papers. The data obtained from the study are shown graphically and the graphs are interpreted qualitatively. It was determined that at the end of the training sessions held at the end of 15 and 30 days of teaching all the subjects continued their permanence. The results of the study showed that direct teaching method to inclusive students is effective in science education.
Science Education Direct Teaching Method Supportive Education Periodic Table Multiple Probe
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 1 |