Yaşamda var olabilmek için temel gereksinimlerden biri öğrenmedir. Öğrenme çocukluk ve gençlik döneminde dünyayı tanıma ve anlamlandırmada önemli bir yere sahiptir. Yetişkinlik döneminde ise bireylerin yaşamın farklı zamanlarında ortaya çıkan görev ve sorumluluklarla etkili bir şekilde başetmelerine yardımcı olur. Bu anlamda yetişkinlerin öğrenmesi yaşamboyudur. Bu çalışmanın amacı yetişkinlerin öğrenmesini yaşamboyu öğrenme ve andragojik ilkeler kapsamında değerlendirmektir. Bu amaç kapsamında öncelikle yaşamboyu öğrenme kavramı, bu kavramın ortaya çıkışı ve kullanımı incelenmiştir. Ardından yetişkinlerin öğrenmesi, öğrenme özellikleri ve yetişkin öğrenmesi konusunda varsayımlar sunan andragoji kavramına yer verilmiştir. Son olarak da yetişkinlerin öğrenmesi yaşamboyu öğrenme bağlamında ele alınmış, yetişkinlerin yaşamboyu öğrenmesinde andragojik ilkelerin dikkate alınmasının önemi üzerinde durulmuştur. Sonuç olarak andragojinin yetişkinlere yönelik yaşamboyu öğrenme etkinliklerinin planlanması ve yürütülmesinde ve bu etkinliklerin başarıya ulaşmasında kilit bir role sahip olduğu ileri sürülebilir. Buradan hareketle, özellikle planlı yetişkin eğitimi etkinliklerinde andragojinin vurguladığı öğrenme ilkelerinin dikkate alınması, yetişkinler için etkili bir öğrenme ortamının oluşmasına katkı sağlayacaktır
andragoji pedagoji yetişkin öğrenenler yaşamboyu öğrenme yetişkin öğrenmesi
Learning is one of the basic necessities of existence in life. Learning has an important place in recognizing and making sense of the world during childhood and youth. In adulthood, it helps individuals to cope effectively with tasks and responsibilities that occur at different times in life. In this sense, adult learning is life-long. The purpose of this study is to assess the learning of adults in the context of lifelong learning and andragogical principles. Within the scope of this aim, firstly the concept of lifelong learning, the emergence and use of this concept has been examined. Then the learning of adults, adult learning ability and the concept of andragogy, offering assumptions about adult learning, are given. Finally, learning of adults has been discussed with in the context of lifelong learning and the importance of considering the andragogical principals in lifelong learning of adults has been emphasized. As a result, it can be argued that andragogy has a key role in the planning and execution and the success of adult lifelong learning activities. From this point of view, to take into account the principles highlighted by andragogy, especially in planned adult education activities, will contribute to an effective learning environment for adults
andragogy pedagogy adult learners lifelong learning adult learning
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 2 |