BibTex RIS Kaynak Göster

Dijital Pazarlama Kapsamında Türkiye’deki Bankaların Web Sitelerinin İçerik Analiziyle İncelenmesi

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 2, 201 - 213, 01.01.2018

Öz

İletişim ve bilgi teknolojilerinde yaşanan gelişmeler ile bankacılık sektöründe finansal ürünlerin özelliği değişmekte ve sektör içerisindeki rekabet gün geçtikçe artmaktadır. Şube bankacılığına alternatif olarak gelişen ATM‘ler, telefon bankacılığı, WAP, 3G ve internet bankacılığı kanalı ile hemen hemen tüm işlemler hızlı başvuru yolu ile internet üzerinden yapılabilmektedir. İnternet bankacılığı; işlem maliyetinin düşüklüğü, kolay kullanımı, ürün çeşitliliği gibi avantajlarıyla hem bankalar hem de tüketiciler için daha hızlı ve etkili olmaktadır. Bu bağlamda, bankaların sahip oldukları web siteleri ile müşterilerine yönelik doğrudan iletişim kurmaları, internet bankacılığı kullanımını artırmakla birlikte müşterinin bankaya olan bağlılığına da olumlu katkı sağlayacaktır. Çalışmada, öncelikle internet kavramı ve Türkiye’de internetin kullanımı hakkında bilgi verilmiş, daha sonra da web sitesi olan bankaların web siteleri çeşitli kriterlere göre değerlendirilmiştir

Kaynakça

  • Akın, C. (1996). Her Yönüyle İnternet. İstanbul: Alfa Basım Yayıncılık Dağıtım. Çağıltay, K. (1997). İnternet. Ankara: METU Press (ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık Ve İletişim A.Ş Yayınları).
  • Çakır, H. & Topçu, H. (2005). Bir İletişim Dili Olarak İnternet. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(2), 71–96.
  • Gürel, Ş.E. (1998). İnternet ve Pazarlama. Pazarlama Dünyası Dergisi, 72: 40–41.
  • Devrim, J. & Özbay, A. (2000). 7’den 77’ye Yeni Başlayan Herkes İçin Bilgisayar& İnternet Rehberi. İstanbul: Bilgi Teknolojileri Dizisi 6 Hayat Yayıncılık.
  • Kartal, C. (2002). İnternet Ortamında Pazarlama. Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Kırçova, İ. (2005). İnternette Pazarlama. İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Korp, P. (2006), Health On the Internet: The Implications For Health Promotion. Health Education Research Theory&Practice, 21(1), 78-86.
  • Ongan, G. (1999). Her Şirketin Bir Web Sitesi Olmalı mı? Marketing Türkiye Dergisi, Kasım, 4.3, S.205, s.44.
  • Öçer, A. & Şahin, Ç. (1999). İnternette Pazarlamanın Büyüyen Rolü ve World Wide Web. Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15: 265–292.
  • Özdil,B. & Çelik, A. (2000). İnternete Dayalı Uzaktan Eğitim http://ab.org.tr/ab2000/dokumanlar/ozdil.txt adresinden erişildi. (Erişim Tarihi: 30.12.2017).
  • Saydan, R. (2008). Tüketicilerin Online Alışverişe Yönelik Risk ve Fayda Algılamaları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(23), 386–402.
  • Tavşancıl, E. & Aslan, E.A. (2001). Sözel, Yazılı ve Diğer Materyaller İçin İçerik Analizi ve Uygulama Örnekleri. Ankara: Epsilon Yayınları.
  • Uydacı, M. (2004). Pazarlamada Elektronik Posta Kullanımı. Ege Akademik Bakış, 4 (1–2): 79–84.
  • Uysal, M. (2001). Web Teknolojileri. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Wimmer, D.D. & Dominick, J.R. (2000). Mass Media Research: An Indroduction. Belmont: Wadsworth Publishing Company.

A Study of the Websites of Turkish Banks by Content Analysis within the Framework of Digital Marketing

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 2, 201 - 213, 01.01.2018

Öz

With the developments in communication and information technologies, the features of the financial products within the banking industry changes and the competition in this industry increases day by day. Almost every transaction can be made online by quick reference via ATMs, telephone banking, WAP, 3G and online banking which are developed as an alternative to the branch banking. Online banking, with its advantages of having less transaction cost and having a broader product range, is more fast and effective both for the banks and for the consumers. In this respect, while banks’ direct communication aimed at the customers through their websites will increase the usage of online banking, it will also have a positive contribution to the customer loyalty. In this study, at a first stage, information is given regarding the internet concept and the usage of internet in Turkey, then the websites of the banks having websites has been analysed based on several criteria

Kaynakça

  • Akın, C. (1996). Her Yönüyle İnternet. İstanbul: Alfa Basım Yayıncılık Dağıtım. Çağıltay, K. (1997). İnternet. Ankara: METU Press (ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık Ve İletişim A.Ş Yayınları).
  • Çakır, H. & Topçu, H. (2005). Bir İletişim Dili Olarak İnternet. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(2), 71–96.
  • Gürel, Ş.E. (1998). İnternet ve Pazarlama. Pazarlama Dünyası Dergisi, 72: 40–41.
  • Devrim, J. & Özbay, A. (2000). 7’den 77’ye Yeni Başlayan Herkes İçin Bilgisayar& İnternet Rehberi. İstanbul: Bilgi Teknolojileri Dizisi 6 Hayat Yayıncılık.
  • Kartal, C. (2002). İnternet Ortamında Pazarlama. Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Kırçova, İ. (2005). İnternette Pazarlama. İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Korp, P. (2006), Health On the Internet: The Implications For Health Promotion. Health Education Research Theory&Practice, 21(1), 78-86.
  • Ongan, G. (1999). Her Şirketin Bir Web Sitesi Olmalı mı? Marketing Türkiye Dergisi, Kasım, 4.3, S.205, s.44.
  • Öçer, A. & Şahin, Ç. (1999). İnternette Pazarlamanın Büyüyen Rolü ve World Wide Web. Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15: 265–292.
  • Özdil,B. & Çelik, A. (2000). İnternete Dayalı Uzaktan Eğitim http://ab.org.tr/ab2000/dokumanlar/ozdil.txt adresinden erişildi. (Erişim Tarihi: 30.12.2017).
  • Saydan, R. (2008). Tüketicilerin Online Alışverişe Yönelik Risk ve Fayda Algılamaları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(23), 386–402.
  • Tavşancıl, E. & Aslan, E.A. (2001). Sözel, Yazılı ve Diğer Materyaller İçin İçerik Analizi ve Uygulama Örnekleri. Ankara: Epsilon Yayınları.
  • Uydacı, M. (2004). Pazarlamada Elektronik Posta Kullanımı. Ege Akademik Bakış, 4 (1–2): 79–84.
  • Uysal, M. (2001). Web Teknolojileri. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Wimmer, D.D. & Dominick, J.R. (2000). Mass Media Research: An Indroduction. Belmont: Wadsworth Publishing Company.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nihan Özgüven Tayfun Bu kişi benim

Ecem Meşe Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

IEEE N. Özgüven Tayfun ve E. Meşe, “Dijital Pazarlama Kapsamında Türkiye’deki Bankaların Web Sitelerinin İçerik Analiziyle İncelenmesi”, Researcher, c. 6, sy. 2, ss. 201–213, 2018.

The journal "Researcher: Social Sciences Studies" (RSSS), which started its publication life in 2013, continues its activities under the name of "Researcher" as of August 2020, under Ankara Bilim University.
It is an internationally indexed, nationally refereed, scientific and electronic journal that publishes original research articles aiming to contribute to the fields of Engineering and Science in 2021 and beyond.
The journal is published twice a year, except for special issues.
Candidate articles submitted for publication in the journal can be written in Turkish and English. Articles submitted to the journal must not have been previously published in another journal or sent to another journal for publication.