BibTex RIS Kaynak Göster

Hemşirelik Öğrencilerinin İletişim Beceri Düzeylerinin Belirlenmesi

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 2, 272 - 280, 01.01.2018

Öz

Çalışma, hemşirelik öğrencilerinin iletişim beceri düzeylerinin belirlenmesi amacıyla planlandı. Bu çalışma tanımlayıcı tipte bir araştırmadır. Çalışmanın evrenini 2017- 2018 eğitim öğretim yılında Sağlık Yüksekokulu’nda öğrenim gören 2., 3. ve 4. sınıf öğrencileri n=450 oluşturdu. Araştırmanın örneklemini basit rastgele örnekleme yöntemi ile seçilen 252 öğrenci oluşturdu. Verilerin toplanmasında “İletişim Becerileri Ölçeği-Yetişkin Formu İBÖ-YF ” ve “Kişisel Bilgi Formu” kullanıldı. Veriler SPSS 24.0 istatistik programında değerlendirilip, verilerin analizinde frekans, yüzde, ortalama ve standart sapma, bağımsız örnekler İndependent samples t testi, Tek yönlü Oneway Anova testi ve LSD testleri kullanıldı. Sonuçlar p

Kaynakça

  • Arifoğlu, B. & Sala Razı, G. (2011). Birinci Sınıf Hemşirelik Öğrencilerinin Empati ve İletişim Becerileriyle İletişim Yönetimi Dersi Akademik Başarı Puanı Arasındaki İlişki. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi ,4(1), 7-11
  • Aşcı, Ö., Hazar, G. & Yılmaz, M. (2015). Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Becerileri Ve İlişkili Değişkenler. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 6(3). pp. 160-165.
  • Atasoy, I. & Sütütemiz, N. (2014). Bir Grup Hemşirelik Son Sınıf Öğrencisinin Hemşirelik Eğitimi İle İlgili Görüşleri. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi,22(2), 94-104.
  • Aydın, M. F. & Argun, M.Ş. (2010). Bitlis Eren Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Hastane Uygulamalarından Beklentileri Ve Karşılaştıkları Sorunlar. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi ; 1(4):209- 213.
  • Bayrak, B. & Bostanoğlu, H. (2012). İç Hastalıkları Yoğun Bakım Ünitelerinde Çalışan Hemşirelerin Hasta İletişiminde Yaşadıkları Güçlüklerin Saptanması. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi ,15(4): 236-243.
  • Bingöl, G. & Demir, A. (2011). Amasya Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Becerileri. Göztepe Tıp Dergisi,, 26(4), 152-159.
  • Erigüç, G., Eriş, H. & Kabalcıoğlu, F. (2014). Emotional Intelligence and Communication Skills of Nursing Students: Example of Harran University School of Health. International Online Journal of Educational Sciences, 6(2), 398-412.
  • Kahyaoğlu-Süt, H., Demir-Gül, N. & Özer B. (2015). Klinik Uygulamaya Çıkan Öğrenci Hemşirelerin İletişim Becerileri ve Etkileyen Faktörler. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi,2(2), 167-177.
  • Karatekin, K., Sönmez, Ö. F. & Kuş, Z. (2012). İlköğretim Öğrencilerinin İletişim Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Electronic Turkish Studies,7(3).
  • Korkut, F. (1996). İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeğinin Geliştirilmesi: Güvenilirlik Ve Geçerlilik Çalışmaları. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi,2(7), 18-23.
  • Korkut-Owen, F. & Bugay, A. (2014). İletişim Becerileri Ölçeği’nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 51- 64.
  • Korkut-Owen, F. & Demirbaş-Çelik, N. (2017). Yetişkinlerde kişilik özelliklerine göre iletişim. 18-21 Ekim 2017 tarihlerinde gerçekleştirilen I. Uluslarası Akademik Çalışmalar Kongresi’nde sözlü sunulan bildiri. https://www.inescongress.com/.
  • Kumcağız, H., Yılmaz, M., Çelik, S. B. & Avcı, İ. A. (2011). Hemşirelerin İletişim Becerileri: Samsun İli Örneği. Dicle Tıp Dergisi,38(1), 49-56.
  • Leonard, M., Graham, S. & Bonacum, D. (2005). The human factor, the critical importance of effective teamwork and communication in providing safe care. Quality & Safety in Health Care ,13, 85–90.
  • McNeill, C., Shattell, M., Rossen, E. & Bartlett, R. (2008). Relationship skills building with older adults. Journal of Nursing Education, 47(6), 269-271.
  • Meyer, G.S. & Arnheim, L. (2002). The power of two improving patient safety through better physician–patient communication. Family Practice Management, 9, 47–60.
  • Parlayan, M. A. & Dökme, S. (2016). Özel Hastanelerdeki Hemşire ve Hastaların İletişim Seviyelerinin Değerlendirilmesi: Bir Hastane Örneği. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(2), 265-284.
  • Pazar, B., Demiralp, M. & Erer, İ. (2017). The communication skills and the empathic tendency levels of nursing students: a cross-sectional study. Contemporary nurse, 53(3), 368-377.
  • Tepekoylu, O. ,Soyturk, M. & Camliyer, H. (2009). Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokulu (BESYO) Öğrencilerinin İletişim Becerisi Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(3), 115-124.
  • Tutuk, A., Al, D. & Doğan, S. (2002). Hemşirelik Öğrencilerinin İletişim Becerisi Ve Empati Düzeylerinin Belirlenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi,6(2), 36-41.
  • Üstün, B. (2005). Çünkü İletişim Çok Şeyi Değiştirir!. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 8(2), 88-94.
  • Xie, J., Ding, S., Wang, C. & Liu, A. (2013). An evaluation of nursing students’ communication ability during practical clinical training. Nurse Education Today, 33(8), 823–827.

Determination of Context Levels of Nursing Students

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 2, 272 - 280, 01.01.2018

Öz

The study was planned to determine the level of communication skills of nursing students. This study is a descriptive type of research. The universe of the study consisted of 2nd, 3rd and 4th grade students n = 450 in the School of Health at the 2017-2018 academic year. A simple random sampling method was used in the sample of the research. The sample consisted of 252 students. "Communication Skills Scale" and "Personal Information Form" were used to collect the data. Data were analyzed in SPSS 24.0 statistical program. Frequency, percentage, mean and standard deviation, independent samples t test, one way Oneway Anova test and LSD tests were used in the analysis of data. The results were evaluated at p

Kaynakça

  • Arifoğlu, B. & Sala Razı, G. (2011). Birinci Sınıf Hemşirelik Öğrencilerinin Empati ve İletişim Becerileriyle İletişim Yönetimi Dersi Akademik Başarı Puanı Arasındaki İlişki. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi ,4(1), 7-11
  • Aşcı, Ö., Hazar, G. & Yılmaz, M. (2015). Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Becerileri Ve İlişkili Değişkenler. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 6(3). pp. 160-165.
  • Atasoy, I. & Sütütemiz, N. (2014). Bir Grup Hemşirelik Son Sınıf Öğrencisinin Hemşirelik Eğitimi İle İlgili Görüşleri. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi,22(2), 94-104.
  • Aydın, M. F. & Argun, M.Ş. (2010). Bitlis Eren Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Hastane Uygulamalarından Beklentileri Ve Karşılaştıkları Sorunlar. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi ; 1(4):209- 213.
  • Bayrak, B. & Bostanoğlu, H. (2012). İç Hastalıkları Yoğun Bakım Ünitelerinde Çalışan Hemşirelerin Hasta İletişiminde Yaşadıkları Güçlüklerin Saptanması. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi ,15(4): 236-243.
  • Bingöl, G. & Demir, A. (2011). Amasya Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Becerileri. Göztepe Tıp Dergisi,, 26(4), 152-159.
  • Erigüç, G., Eriş, H. & Kabalcıoğlu, F. (2014). Emotional Intelligence and Communication Skills of Nursing Students: Example of Harran University School of Health. International Online Journal of Educational Sciences, 6(2), 398-412.
  • Kahyaoğlu-Süt, H., Demir-Gül, N. & Özer B. (2015). Klinik Uygulamaya Çıkan Öğrenci Hemşirelerin İletişim Becerileri ve Etkileyen Faktörler. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi,2(2), 167-177.
  • Karatekin, K., Sönmez, Ö. F. & Kuş, Z. (2012). İlköğretim Öğrencilerinin İletişim Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Electronic Turkish Studies,7(3).
  • Korkut, F. (1996). İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeğinin Geliştirilmesi: Güvenilirlik Ve Geçerlilik Çalışmaları. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi,2(7), 18-23.
  • Korkut-Owen, F. & Bugay, A. (2014). İletişim Becerileri Ölçeği’nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 51- 64.
  • Korkut-Owen, F. & Demirbaş-Çelik, N. (2017). Yetişkinlerde kişilik özelliklerine göre iletişim. 18-21 Ekim 2017 tarihlerinde gerçekleştirilen I. Uluslarası Akademik Çalışmalar Kongresi’nde sözlü sunulan bildiri. https://www.inescongress.com/.
  • Kumcağız, H., Yılmaz, M., Çelik, S. B. & Avcı, İ. A. (2011). Hemşirelerin İletişim Becerileri: Samsun İli Örneği. Dicle Tıp Dergisi,38(1), 49-56.
  • Leonard, M., Graham, S. & Bonacum, D. (2005). The human factor, the critical importance of effective teamwork and communication in providing safe care. Quality & Safety in Health Care ,13, 85–90.
  • McNeill, C., Shattell, M., Rossen, E. & Bartlett, R. (2008). Relationship skills building with older adults. Journal of Nursing Education, 47(6), 269-271.
  • Meyer, G.S. & Arnheim, L. (2002). The power of two improving patient safety through better physician–patient communication. Family Practice Management, 9, 47–60.
  • Parlayan, M. A. & Dökme, S. (2016). Özel Hastanelerdeki Hemşire ve Hastaların İletişim Seviyelerinin Değerlendirilmesi: Bir Hastane Örneği. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(2), 265-284.
  • Pazar, B., Demiralp, M. & Erer, İ. (2017). The communication skills and the empathic tendency levels of nursing students: a cross-sectional study. Contemporary nurse, 53(3), 368-377.
  • Tepekoylu, O. ,Soyturk, M. & Camliyer, H. (2009). Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokulu (BESYO) Öğrencilerinin İletişim Becerisi Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(3), 115-124.
  • Tutuk, A., Al, D. & Doğan, S. (2002). Hemşirelik Öğrencilerinin İletişim Becerisi Ve Empati Düzeylerinin Belirlenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi,6(2), 36-41.
  • Üstün, B. (2005). Çünkü İletişim Çok Şeyi Değiştirir!. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 8(2), 88-94.
  • Xie, J., Ding, S., Wang, C. & Liu, A. (2013). An evaluation of nursing students’ communication ability during practical clinical training. Nurse Education Today, 33(8), 823–827.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Seda Sögüt Bu kişi benim

Eda Cangöl Bu kişi benim

Ayten Dinç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

IEEE S. Sögüt, E. Cangöl, ve A. Dinç, “Hemşirelik Öğrencilerinin İletişim Beceri Düzeylerinin Belirlenmesi”, Researcher, c. 6, sy. 2, ss. 272–280, 2018.

The journal "Researcher: Social Sciences Studies" (RSSS), which started its publication life in 2013, continues its activities under the name of "Researcher" as of August 2020, under Ankara Bilim University.
It is an internationally indexed, nationally refereed, scientific and electronic journal that publishes original research articles aiming to contribute to the fields of Engineering and Science in 2021 and beyond.
The journal is published twice a year, except for special issues.
Candidate articles submitted for publication in the journal can be written in Turkish and English. Articles submitted to the journal must not have been previously published in another journal or sent to another journal for publication.