BibTex RIS Kaynak Göster

Önlisans Çocuk Gelişimi Öğrencilerinin Çocuk Haklarına İlişkin Tutumları

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 3, 20 - 27, 01.01.2018

Öz

Bu çalışmanın amacı çocuk gelişimi bölümü öğrencilerinin çocuk haklarına ilişkin tutumlarını belirlemektir. Çalışma grubunu çocuk gelişimi bölümünde eğitim alan 236 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler Karaman Kepenekçi 2006 tarafından geliştirilen “çocuk haklarına ilişkin tutum ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Araştırma tarama modelinde bir çalışmadır. Veriler yüzde, ortalama ve frekans yoluyla analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin çocuk haklarına ilişkin tutum ölçeğinden aldıkları puanların ortalamaları 92,779 dur. Bu ortalamaya göre çocuk gelişimi bölümü öğrencilerinin çocuk haklarına ilişkin tutumlarının yüksek olduğu söylenebilir

Kaynakça

  • Akyüz, E. (2000). Ulusal ve Uluslararası Hukukta Çocuğun Haklarının ve Güvenliğinin Korunması . Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları: Ankara.
  • Akyüz, E. (2013) Çocuk Hukuku Çocuklarının Hakları ve Korunması. Pegem Akademi Yayınları, Genişletilmiş 3.Baskı: Ankara
  • Alderson, P. ve Arnold, S.(1999) ESRC Children 5-6 Briefing No.1 Civil Rights in Schools. Swindon, ESRC. Erbay, E(2010). Çocuk Hakları ve Türkiye’de Çocuk İşçiliği Sorunu Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’nin 20. Yılında Türkiye’de Çocuk Hakları. Eds. Hakan Acar ve Arzu İçağasıoğlu Çoban, Maya Akademi, Ankara
  • Fazlıoğlu, Z. (2007). Çocuk Hakları Sözleşmesinde Yer Alan “Çocuk Hakları” Konusunda Öğretmenlerin ve Yöneticilerin Bilinç Düzeyleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Karaman Kepenekci, Y. (2006). A Study Of University Studets’ Attitudes Towards Children’s Rights İn Turkey. The International Journal of Children’s Rights, 14, 307-319.
  • Kaya, S.Ö (2011) Öğretmen Adaylarının Çocuk Hakları İle İlgili Görüşleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar. Kor, K.(2013) Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocuk Hakları Konusundaki Görüşlerinin Belirlenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • Moroğlu, N.(2003). Türkiye’de ve Dünyada Çocuk Hakları. İstanbul: Alman Liseleri Kültür ve Eğitim Vakfı Sevinç, M.(2005). Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. Morpa Kültür Yayınları. İstanbul.
  • UNICEF (2005). Dünya Çocuklarının Durumu, Ankara.

Attitudes Of Associate Degree Child Development Students' About Children's Rights

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 3, 20 - 27, 01.01.2018

Öz

The purpose of this study is to determine attitudes of associate degree child development students' children's rights. The working group constitutes 236 students who educate in the child development department. The data were collected using the "attitude scale about children's rights" developed by Karaman Kepenekçi 2006 . Research is a study in the screening model. The data were analyzed by mean, percentage and frequency.According to the results of the research, the average of the students is 92,779.According to this average, it can be said that the attitudes of the students in the child development department to children's rights are high

Kaynakça

  • Akyüz, E. (2000). Ulusal ve Uluslararası Hukukta Çocuğun Haklarının ve Güvenliğinin Korunması . Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları: Ankara.
  • Akyüz, E. (2013) Çocuk Hukuku Çocuklarının Hakları ve Korunması. Pegem Akademi Yayınları, Genişletilmiş 3.Baskı: Ankara
  • Alderson, P. ve Arnold, S.(1999) ESRC Children 5-6 Briefing No.1 Civil Rights in Schools. Swindon, ESRC. Erbay, E(2010). Çocuk Hakları ve Türkiye’de Çocuk İşçiliği Sorunu Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’nin 20. Yılında Türkiye’de Çocuk Hakları. Eds. Hakan Acar ve Arzu İçağasıoğlu Çoban, Maya Akademi, Ankara
  • Fazlıoğlu, Z. (2007). Çocuk Hakları Sözleşmesinde Yer Alan “Çocuk Hakları” Konusunda Öğretmenlerin ve Yöneticilerin Bilinç Düzeyleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Karaman Kepenekci, Y. (2006). A Study Of University Studets’ Attitudes Towards Children’s Rights İn Turkey. The International Journal of Children’s Rights, 14, 307-319.
  • Kaya, S.Ö (2011) Öğretmen Adaylarının Çocuk Hakları İle İlgili Görüşleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar. Kor, K.(2013) Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocuk Hakları Konusundaki Görüşlerinin Belirlenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • Moroğlu, N.(2003). Türkiye’de ve Dünyada Çocuk Hakları. İstanbul: Alman Liseleri Kültür ve Eğitim Vakfı Sevinç, M.(2005). Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. Morpa Kültür Yayınları. İstanbul.
  • UNICEF (2005). Dünya Çocuklarının Durumu, Ankara.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Akın Karakuyu Bu kişi benim

Ahmet Uyar Bu kişi benim

Ali Birvural Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

IEEE A. Karakuyu, A. Uyar, ve A. Birvural, “Önlisans Çocuk Gelişimi Öğrencilerinin Çocuk Haklarına İlişkin Tutumları”, Researcher, c. 6, sy. 3, ss. 20–27, 2018.
  • Yayın hayatına 2013 yılında başlamış olan "Researcher: Social Sciences Studies" (RSSS) dergisi, 2020 Ağustos ayı itibariyle "Researcher" ismiyle Ankara Bilim Üniversitesi bünyesinde faaliyetlerini sürdürmektedir.
  • 2021 yılı ve sonrasında Mühendislik ve Fen Bilimleri alanlarında katkıda bulunmayı hedefleyen özgün araştırma makalelerinin yayımlandığı uluslararası indeksli, ulusal hakemli, bilimsel ve elektronik bir dergidir.
  • Dergi özel sayılar dışında yılda iki kez yayımlanmaktadır. Amaçları doğrultusunda dergimizin yayın odağında; Endüstri Mühendisliği, Yazılım Mühendisliği, Bilgisayar Mühendisliği ve Elektrik Elektronik Mühendisliği alanları bulunmaktadır.
  • Dergide yayımlanmak üzere gönderilen aday makaleler Türkçe ve İngilizce dillerinde yazılabilir. Dergiye gönderilen makalelerin daha önce başka bir dergide yayımlanmamış veya yayımlanmak üzere başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekmektedir.