Bu çalışmanın amacı Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller bölümü öğretmen adaylarının kullandıkları dil öğrenme stratejilerini belirlemektir. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmış, veriler nicel veri toplama tekniği ile elde edilmiştir. Araştırmanın katılımcıları, İngilizce sınıflarında öğrenim gören 138 öğretmen adayıdır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Oxford 1990 tarafından geliştirilen, Cesur ve Fer 2007 tarafından Türkçe uyarlama çalışması yapılan Dil Öğrenme Stratejileri Envanteri DÖSE kullanılmıştır. Verilerin analizi için SPSS programından yararlanılmış, verilerin çözümlenmesinde aritmetik ortalama X , frekans f , standart sapma ss ve One Way Anova testleri kullanılmıştır. Normal dağılım göstermeyen cinsiyet değişkeninin analizinde Non-Parametrik testlerden birisi olan MannWhitney Testi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının yabancı dil öğrenme stratejisi 3,55 düzeyinde gerçekleşmiştir. Bu sonucun Oxford 1990 ’a göre üst düzey bir strateji kullanımına karşılık gelmektedir. Öğretmen adaylarının cinsiyetlerine göre anlamlı bir fark ortaya çıkmamıştır. Sınıflara göre bilişsel ve telafi stratejilerini kullanma bakımından anlamlı bir fark görülürken; bellek, üst bilişsel, duyuşsal ve sosyal strateji kullanımı bakımından bir fark ortaya çıkmamıştır
Yabancı dil öğrenimi öğrenme stratejileri dil öğrenme stratejileri
The aim of this study is to Mehmet Akif Ersoy University Faculty of Education Department of foreign languages teacher candidates to determine their language learning strategies. Descriptive scanning model was used in the study and data were obtained by quantitative data collection technique. The participants of the survey, a total of 138 studying in English class 90 women, 48 male candidates for the teacher. Research as a tool for data collection, Oxford 1990 , developed by Cesur and Fer 2007 by Turkish film adaptation made language learning Strategies Inventory DÖSE work. For the analysis of the data, SPSS program was used; descriptive statistical techniques average X , frequency f , standard deviation ss and One Way Anova tests. The Mann-Whitney Test, one of the Non-Parametric tests, was performed in the analysis of the sex variable with no normal distribution. According to research results, teachers of language learning strategy of English teacher candidates use a 3.55-level strategy. This result according to Oxford 1990 corresponds to the use of upper-level strategy. There was no significant difference between the use of language learning strategies by gender of prospective teachers. There was a meaningful difference in using cognitive and compensatory strategies according to the classes; memory, metacognitive, affective, and social strategy use
Foreign language learning learning strategies language learning strategies
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 3 |