BibTex RIS Kaynak Göster

Postmodern Sanatın Kamusal Alanlara Yansıyan Kavramsal İzleri: Micheal Rakowitz

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 3, 229 - 242, 01.01.2018

Öz

Kültürlerin ve tarihi eserlerin yok oluşu, bir toplumun yok oluşunu da göstermektedir. Savaşlar, göçler ve kapitalizm gibi toplumsal erozyon olayları bu sürecin hızlanmasına ve asimile olan kültürlerin kendi benliklerini kaybetmesine neden olmaktadır. Bu durumu önlemenin birçok yolu olmasına rağmen, kişiler, çoğunlukla günlük yaşamda farkındalığı ve kamusal alanlardaki eşitsizliği gözardı etmektedirler. Bu çalışmada sanatçı Micheal Rakowitz’in “yok oluş”u insanlara usta bir yöntemle gösteriş biçimini ve “yok oluş”un meşrulaştırılan alanlardaki postmodern eleştirisini inceleyeceğiz. Micheal Rakowitz, her insanın kendinden bir parça bulabildiği evrensel bir dil olan sanatı en iyi kullanan sanatçılardan biridir. Kültürlerin yok olmaması için başlattığı projeleri kavramsal anlamlar taşımaktadır. Sanatçı, bunu izleyicinin düşünmesini sağlayarak ve izleyiciyi çalışmalarına dahil ederek başarmaktadır. Onun kamusal alanlarda ürettiği projeler sürdürülebilir ve kamu düzenlemesine bir baş kaldırı niteliğindedir. Sanatçının işlerinin sanat akımlarından beslenerek günümüz problemlerine değininme biçimini toplumsal sorunları vurgulayan anlatımlarında görürüz

Kaynakça

  • Antmen, A. (2014). Yirminci Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. İstanbul: Sel Yayıncılık
  • Bozkurt, N. (2012). Sanat ve Estetik Kuramları. Ankara: Sentez Yayıncılık
  • Bora, N. (2017). Trafalgar’ın Yeni Heykeli Lamassu https://xoxodigital.com/post/10636/trafalgarin-yeni-heykeli-lamassu Erişim tarihi: (20 Temmuz 2018).
  • Esen, T. (2015). Cezayirliyan’ın kartonpiyer atölyesi Bienal’e taşındı http://www.agos.com.tr/tr/yazi/12743/cezayirliyanin-kartonpiyer-atolyesi-bienale-tasind i Erişim tarihi: (20.10.2015)
  • Dastarlı, E. (2007) Görünmeyen Düşman Varolmaya Devam Ediyor http://tulluteneke.blogspot.com/2007/11/
  • Fineberg, J. (2014). 1940’tan Günümüze Sanat Varlık Stratejileri. İzmir: Karakalem
  • Kitapevi Yayınları. Antmen, A. (2014). Yirminci Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. İstanbul: Sel Yayıncılık
  • Bozkurt, N. (2012). Sanat ve Estetik Kuramları. Ankara: Sentez Yayıncılık
  • Bora, N. (2017). Trafalgar’ın Yeni Heykeli Lamassu https://xoxodigital.com/post/10636/trafalgarin-yeni-heykeli-lamassu Erişim tarihi: (20 Temmuz 2018).
  • Esen, T. (2015). Cezayirliyan’ın kartonpiyer atölyesi Bienal’e taşındı http://www.agos.com.tr/tr/yazi/12743/cezayirliyanin-kartonpiyer-atolyesi-bienale-tasind i Erişim tarihi: (20.10.2015)
  • Dastarlı, E. (2007) Görünmeyen Düşman Varolmaya Devam Ediyor http://tulluteneke.blogspot.com/2007/11/
  • Fineberg, J. (2014). 1940’tan Günümüze Sanat Varlık Stratejileri. İzmir: Karakalem Kitapevi Yayınları.
  • Gökgür, P. (2008). Kentsel Mekanda Kamusal Alanın Yeri. İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
  • Luke, B. (2018) Iraklı Amerikalı sanatçı, İslam Devleti tarafından tahrip edilen Assur lamassu'yu yeniden canlandırdı. https://www.theartnewspaper.com/news/michael- rakowitz-s-winged-bull-made-from-dat e-syrup-cans-unveiled-in-london-s-trafalgar- square Erişim tarihi: (28 haziran 2018).
  • SİVASLIOĞLU, Ö. G. (2015). Kentsel Tasarım Sürecinde Kamusal Sanatın Yeri: İstanbul’daki Mahalle ve Semt Parkı Örnekleri.Yüksek Lisans Tezi. Peyzaj Mimarlığı Anabilim Dalı Peyzaj Mimarlığı Programı, İstanbul Şahiner, R. (2013). Sanatta Postmodern Kırılmalar. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Tanrıverdi, F. (1987). Peyzaj mimarlığı. A.Ü. Ziraat Fakültesi Yayın No:291. Erzurum:
  • Atatürk Üniversitesi Basımevi Turani, A. (2015). Dünya Sanat Tarihi. İstanbul: Remzi Kitapevi
  • Gökgür, P. (2008). Kentsel Mekanda Kamusal Alanın Yeri. İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
  • Luke, B. (2018) Iraklı Amerikalı sanatçı, İslam Devleti tarafından tahrip edilen Assur lamassu'yu yeniden canlandırdı. https://www.theartnewspaper.com/news/michael- rakowitz-s-winged-bull-made-from-dat e-syrup-cans-unveiled-in-london-s-trafalgar- square Erişim tarihi: (28 haziran 2018).
  • SİVASLIOĞLU, Ö. G. (2015). Kentsel Tasarım Sürecinde Kamusal Sanatın Yeri: İstanbul’daki Mahalle ve Semt Parkı Örnekleri.Yüksek Lisans Tezi. Peyzaj Mimarlığı Anabilim Dalı Peyzaj Mimarlığı Programı, İstanbul Şahiner, R. (2013).
  • Sanatta Postmodern Kırılmalar. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Tanrıverdi, F. (1987). Peyzaj mimarlığı. A.Ü. Ziraat Fakültesi Yayın No:291. Erzurum:
  • Atatürk Üniversitesi Basımevi Turani, A. (2015). Dünya Sanat Tarihi. İstanbul: Remzi Kitapevi

Conceptual Signs of Postmodern Art Reflected in Public Spaces: Micheal Rakowitz

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 3, 229 - 242, 01.01.2018

Öz

The disappearance of cultures and historical monuments also shows the disappearance of a society. Social erosion events such as wars, migrations and capitalism cause this process to accelerate and the assimilated cultures lose their ego. Although there are many ways to prevent this situation, people often ignore awareness in daily life and inequality in public spaces. In this study we will examine how Michael Rakowitz shows the”extinction” in a masterful way and the postmodern critique of “extinction” in the areas of legitimacy. Michael Rakowitz is one of the best artists to use art, a universal language that every human can find a piece of himself. The projects that he initiated to prevent the destruction of cultures have conceptual meanings. The artist accomplishes this by enabling the viewer to think and incorporating the viewer in his work. His projects in public spaces are sustainable and an uprising againist public regulation. We see the way in which the the artist's works feed by the movements of art and how he express the present-day problems in his expressions of the social problems

Kaynakça

  • Antmen, A. (2014). Yirminci Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. İstanbul: Sel Yayıncılık
  • Bozkurt, N. (2012). Sanat ve Estetik Kuramları. Ankara: Sentez Yayıncılık
  • Bora, N. (2017). Trafalgar’ın Yeni Heykeli Lamassu https://xoxodigital.com/post/10636/trafalgarin-yeni-heykeli-lamassu Erişim tarihi: (20 Temmuz 2018).
  • Esen, T. (2015). Cezayirliyan’ın kartonpiyer atölyesi Bienal’e taşındı http://www.agos.com.tr/tr/yazi/12743/cezayirliyanin-kartonpiyer-atolyesi-bienale-tasind i Erişim tarihi: (20.10.2015)
  • Dastarlı, E. (2007) Görünmeyen Düşman Varolmaya Devam Ediyor http://tulluteneke.blogspot.com/2007/11/
  • Fineberg, J. (2014). 1940’tan Günümüze Sanat Varlık Stratejileri. İzmir: Karakalem
  • Kitapevi Yayınları. Antmen, A. (2014). Yirminci Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. İstanbul: Sel Yayıncılık
  • Bozkurt, N. (2012). Sanat ve Estetik Kuramları. Ankara: Sentez Yayıncılık
  • Bora, N. (2017). Trafalgar’ın Yeni Heykeli Lamassu https://xoxodigital.com/post/10636/trafalgarin-yeni-heykeli-lamassu Erişim tarihi: (20 Temmuz 2018).
  • Esen, T. (2015). Cezayirliyan’ın kartonpiyer atölyesi Bienal’e taşındı http://www.agos.com.tr/tr/yazi/12743/cezayirliyanin-kartonpiyer-atolyesi-bienale-tasind i Erişim tarihi: (20.10.2015)
  • Dastarlı, E. (2007) Görünmeyen Düşman Varolmaya Devam Ediyor http://tulluteneke.blogspot.com/2007/11/
  • Fineberg, J. (2014). 1940’tan Günümüze Sanat Varlık Stratejileri. İzmir: Karakalem Kitapevi Yayınları.
  • Gökgür, P. (2008). Kentsel Mekanda Kamusal Alanın Yeri. İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
  • Luke, B. (2018) Iraklı Amerikalı sanatçı, İslam Devleti tarafından tahrip edilen Assur lamassu'yu yeniden canlandırdı. https://www.theartnewspaper.com/news/michael- rakowitz-s-winged-bull-made-from-dat e-syrup-cans-unveiled-in-london-s-trafalgar- square Erişim tarihi: (28 haziran 2018).
  • SİVASLIOĞLU, Ö. G. (2015). Kentsel Tasarım Sürecinde Kamusal Sanatın Yeri: İstanbul’daki Mahalle ve Semt Parkı Örnekleri.Yüksek Lisans Tezi. Peyzaj Mimarlığı Anabilim Dalı Peyzaj Mimarlığı Programı, İstanbul Şahiner, R. (2013). Sanatta Postmodern Kırılmalar. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Tanrıverdi, F. (1987). Peyzaj mimarlığı. A.Ü. Ziraat Fakültesi Yayın No:291. Erzurum:
  • Atatürk Üniversitesi Basımevi Turani, A. (2015). Dünya Sanat Tarihi. İstanbul: Remzi Kitapevi
  • Gökgür, P. (2008). Kentsel Mekanda Kamusal Alanın Yeri. İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
  • Luke, B. (2018) Iraklı Amerikalı sanatçı, İslam Devleti tarafından tahrip edilen Assur lamassu'yu yeniden canlandırdı. https://www.theartnewspaper.com/news/michael- rakowitz-s-winged-bull-made-from-dat e-syrup-cans-unveiled-in-london-s-trafalgar- square Erişim tarihi: (28 haziran 2018).
  • SİVASLIOĞLU, Ö. G. (2015). Kentsel Tasarım Sürecinde Kamusal Sanatın Yeri: İstanbul’daki Mahalle ve Semt Parkı Örnekleri.Yüksek Lisans Tezi. Peyzaj Mimarlığı Anabilim Dalı Peyzaj Mimarlığı Programı, İstanbul Şahiner, R. (2013).
  • Sanatta Postmodern Kırılmalar. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Tanrıverdi, F. (1987). Peyzaj mimarlığı. A.Ü. Ziraat Fakültesi Yayın No:291. Erzurum:
  • Atatürk Üniversitesi Basımevi Turani, A. (2015). Dünya Sanat Tarihi. İstanbul: Remzi Kitapevi
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Medine Yıldırım Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

IEEE M. Yıldırım, “Postmodern Sanatın Kamusal Alanlara Yansıyan Kavramsal İzleri: Micheal Rakowitz”, Researcher, c. 6, sy. 3, ss. 229–242, 2018.
  • Yayın hayatına 2013 yılında başlamış olan "Researcher: Social Sciences Studies" (RSSS) dergisi, 2020 Ağustos ayı itibariyle "Researcher" ismiyle Ankara Bilim Üniversitesi bünyesinde faaliyetlerini sürdürmektedir.
  • 2021 yılı ve sonrasında Mühendislik ve Fen Bilimleri alanlarında katkıda bulunmayı hedefleyen özgün araştırma makalelerinin yayımlandığı uluslararası indeksli, ulusal hakemli, bilimsel ve elektronik bir dergidir.
  • Dergi özel sayılar dışında yılda iki kez yayımlanmaktadır. Amaçları doğrultusunda dergimizin yayın odağında; Endüstri Mühendisliği, Yazılım Mühendisliği, Bilgisayar Mühendisliği ve Elektrik Elektronik Mühendisliği alanları bulunmaktadır.
  • Dergide yayımlanmak üzere gönderilen aday makaleler Türkçe ve İngilizce dillerinde yazılabilir. Dergiye gönderilen makalelerin daha önce başka bir dergide yayımlanmamış veya yayımlanmak üzere başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekmektedir.