BibTex RIS Kaynak Göster

Zümre Öğretmenler Kurulu Toplantılarının Mesleki Gelişim Bağlamında İncelenmesi

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 3, 255 - 271, 01.01.2018

Öz

Bu araştırmanın amacı zümre öğretmenler kurulu toplantılarının mesleki gelişime katkısını öğretmen görüşlerine göre incelemektir. Araştırma tarama modelinde hazırlanmıştır. Araştırma verileri Elazığ il merkezinde yer alan farklı kademelerdeki okullarda çalışan 113 öğretmenden toplanmıştır. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen zümre öğretmenler kurulu çalışmalarını değerlendirme anketi ile toplanmıştır. Verilerin analizinde ortalama, standart sapma gibi betimsel istatistik tekniklerinin yanında bağımsız gruplar t testi, tek yönlü ANOVA ve Scheffe testleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre zümre öğretmenler kurulu toplantılarının öğretmenlerin mesleki gelişimine katkısı düşüktür. Zümre öğretmenler kurulu toplantılarında öğretime ilişkin deneyimlerin paylaşımında erkek öğretmenler lehine anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Mesleki eserleri inceleme, güncel kanunları ve mevzuatı inceleme, okul ve çevresinin özelliklerini inceleme, öğretmenlerin gelişimini desteklemek için yapılacak etkinlikler planlama gibi bazı maddelerde kıdemi 1-5 yıl arasında olanlar lehine anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Öğretim kademesi değişkenine göre gruplar arası anlamlı farklılık bulunmamıştır. Araştırma sonuçları zümre öğretmenler kurulu toplantılarının mesleki işbirliğini ve paylaşımı geliştirecek şekilde yapılması gerektiğini göstermektedir

Kaynakça

  • Albez, C., Sezer, Ş., Akan, D. & Ada, Ş. (2014). İlköğretim okullarında zümre öğretmenleri kurulu çalışmalarının etkililiği üzerine bir inceleme. Middle Eastern & African Journal of Educational Research, 7, 4-19.
  • Altun, T., & Cengiz, E. (2012). Upper Primary School Teachers' Views about Professional Development Opportunities. International Online Journal of Educational Sciences, 4(3), 672- 690.
  • Bayrakci, M. (2009). In-service teacher training in Japan and Turkey: A comparative analysis of institutions and practices. Australian Journal of Teacher Education, 34(1), 10-22.
  • Bümen, N. T., Ateş, A., Çakar, E., Ural, G., & Acar, V. (2012). Türkiye bağlamında öğretmenlerin mesleki gelişimi: sorunlar ve öneriler. Milli Eğitim, Bahar 194, 31-50.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel , F. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi..
  • Çelen, Ü., Kösterelioğlu, İ., & Kösterelioğlu, M. A. (2016). Öğretmenlerin hizmet içi eğitime katılmaya yönelik tutum ve beklentilerine ilişkin durum değerlendirmesi. Journal of Human Sciences, 13(3), 3696-3710.
  • Daloglu, A. (2004). A professional development program for primary school English language teachers in Turkey: Designing a materials bank. International Journal of Educational Development, 24(6), 677-690.
  • Darling-Hammond, L. (2000). Teacher quality and student achievement. Education policy analysis archives, 8(1), 1-44.
  • Darling-Hammond, L., & Richardson, N. (2009). Research review/teacher learning: What matters. Educational leadership, 66(5), 46-53.
  • Demirtaş, H. ve Cömert, M. (2006). Zümre öğretmenler kurulu toplantılarının etkililiğinin öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6 (25), 96-108.
  • Demirtaş, H., Üstüner, M., Özer, N. & Cömert, M. (2008). Öğretmenler kurulu toplantılarının etkililiğine ilişkin öğretmen görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 55-74.
  • DuFour, R. (2003). Building a Professional learning community. The School Administrator, 13-18.
  • DuFour, R. (2004). What is a" professional learning community"?. Educational leadership, 61(8), 6-11.
  • DuFour, R., DuFour, R, Eaker, R., & Many, T. (2006). Learning by doing: A handbook for professional learning communities at work. Bloomington, IN: Solution Tree.
  • Elçiçek, Z., & Yaşar, M. (2016). Türkiye’de ve dünyada öğretmenlerin mesleki gelişimi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(9), 12-19.
  • Erdoğan, U. (2018). Kolektif öğretmen yeterliği, örgütsel vatandaşlık davranışı ve öğrencilerin akademik başarıları arasındaki ilişkilerin çok düzeyli analizi (Yayımlanmamış doktora tezi). İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Garet, M. S., Porter, A. C., Desimone, L., Birman, B. F., & Yoon, K. S. (2001). What makes professional development effective? Results from a national sample of teachers. American educational research journal, 38(4), 915-945.
  • Gökyer, N. (2011). İlköğretim okulu zümre öğretmenler kurulu toplantılarının gerçekleşme düzeyi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 127-148.
  • Gönen, S., & Kocakaya, S. (2006). Fizik öğretmenlerinin hizmet içi eğitimler üzerine görüşlerinin. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(19), 37-44.
  • Guskey, T. R. (2003). What makes professional development effective?. Phi delta kappan, 84(10), 748-750.
  • Güler, M., Altun, T., & Türkdoğan, A. (2015). Matematik Öğretmenlerinin Zümre Öğretmenler Kurulunun Etkililiği Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. İlköğretim Online, 14(2), 395-406.
  • Hill, H. C. (2009). Fixing teacher professional development. Phi Delta Kappan, 90(7), 470- 476.
  • Huffman, J., & Jacobson, A. (2003). Perceptions of professional learning communities. Int. Leadership in Education, 6(3), 239-250.
  • Hurd, J., & Licciardo-Musso, L. (2005). Lesson study: Teacher-led professional development in literacy instruction. Language Arts, 82(5), 388-395.
  • İlgan, A., Erdem, M., Çakmak, A., Erdoğmuş, E., & Sevinç, Ö.S. (2011). İlköğretim okullarının mesleki öğrenme topluluğu olma durumlarının değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(1) 151-166.
  • İlğan, A. (2013). Öğretmenler için etkili mesleki gelişim faaliyetleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Özel sayı, 41-56.
  • İzci, E., & Eroğlu, M. (2016). Eğitimde Teknoloji Kullanımı Kursu hizmetiçi eğitim programının değerlendirilmesi. International Journal of Human Sciences, 13(1), 1666-1688.
  • Karasar, N., & Yöntemi, B. A. (2012). Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Knight, P. (2002). A systemic approach to professional development: learning as practice. Teaching and teacher education, 18(3), 229-241.
  • Küçük, M., Ayvacı, H.Ş. & Altıntaş, A. (2004). Zümre öğretmenler kurulu toplantı kararlarının eğitim ve öğretim uygulamaları üzerindeki yansımaları. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004. İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Kwakman, K. (2003). Factors affecting teachers’ participation in professional learning activities. Teaching and teacher education, 19(2), 149-170.
  • Lenski, S. J., & Caskey, M. M. (2009). Using the Lesson Study Approach to Plan for Student Learning. Middle School Journal, 40(3), 50-57.
  • Lewis, C. (2006). Lesson study in North America: Progress and challenges. Lesson study: International Perspective on Policy and Practice. Educational Science Publishing House, Beijing.
  • Lewis, C., & Tshuchida, I. (1998). A lesson is like a swiftly flowing river: How research lessons improve Japanese education. American Educator, 14–17, 50–52.
  • Lewis, C., Perry, R., & Murata, A. (2006). How should research contribute to instructional improvement? The case of lesson study. Educational researcher, 35(3), 3-14. Milli
  • http://mevzuat.meb.gov.tr/html/ilkogrkuryon_1%5Cilkogrkuryon_2.html adresinden 1 Kasım 2017 tarihinde erişilmiştir. (2013). İlköğretim Kurumları
  • Yönetmeliği. Murphy, G. A., & Calway, B. A. (2008). Professional development for professionals: beyond sufficiency learning. Australian Journal of Adult Learning, 48(3), 424-444.
  • Organisation for Economic Co-operation and Development(OECD), (2005). Teachers matter: Attracting, developing and retaining effective teachers. Araştırma Raporu, Organisation for Economic Co-operation and Development. 05.07.2017 tarihinde http://www.oecd.org/education/school/34990905.pdf adresinden indirilmiştir.
  • Organisation for Economic Co-operation and Development(OECD), (2009). Creating effective teaching and learning environments: First results from TALIS. Organisation for Economic http://www.oecd.org/education/school/43023606.pdf adresinden indirilmiştir. and Development. 05.07.2017
  • tarihinde Özdemir, E. (2014). Tarama yöntemi. İçinde Editör: Metin, M. Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Özmantar, M. F., & Önala, S. (2017). Matematik öğretmenlerinin mesleki gelişim programlarına ilişkin ihtiyaç, değerlendirme ve beklentileri. Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi, 3(1), 120-139.
  • Posnanski, T. J. (2002). Professional development programs for elementary science teachers: An analysis of teacher self-efficacy beliefs and a professional development model. Journal of Science Teacher Education, 13(3), 189-220.
  • Seferoğlu, S. S. (2004). Öğretmen yeterlilikleri ve mesleki gelişim. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, 58, 40-45.
  • Sıcak, A., & Parmaksız, R. Ş. (2016). İlköğretim kurumlarındaki mesleki çalışmaların etkililiğinin değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 17-33.
  • Stoll, L., Bolam, R., McMahon, A., Wallace, M., & Thomas, S. (2006). Professional learning communities: A review of the literature. Journal of educational change, 7(4), 221- 258.
  • Şahin, E., Maden, S., & Gedik, M. (2011). Zümre öğretmenler kurulu toplantılarının etkililiğinin Türkçe öğretmenlerinin görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi (Erzurum ili örneği). Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 155-172.
  • Terzi, Ç. (2014). European Union Education Policies and Continuing Professional Development of Teachers in Turkey. International Online Journal of Education and Teaching/ISSN: 2148-225X, 1(4), 297-307.
  • Timperley, H., Wilson, A., Barrar, H., & Fung, I. (2007). Teacher professional learning and development: Best evidence synthesis iteration. Ministry of Education. 10.07.2017 tarihinde http://www.oecd.org/education/school/48727127.pdf adresinden indirilmiştir.
  • Uştu, H., Mentiş-Taş, A., & Sever, B. (2016). Öğretmenlerin mesleki gelişime yönelik algılarına ilişkin nitel bir araştırma. Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi, 4(1), 82-106.
  • Wood, D. R. (2007). Professional learning communities: Teachers, knowledge, and knowing. Theory into Practice, 46(4), 281-290.
  • Yaylacı, A. F. (2013). Öğretmenlerin kendilerini geliştirmelerine ilişkin yaklaşım sorunu. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Özel sayı, 25-40.

Investigation Of The Branch Teachers Committee Meetings In The Context Of Professional Development

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 3, 255 - 271, 01.01.2018

Öz

The purpose of this research is to examine the contribution of the branch teachers committee meetings to the professional development according to teachers’ opinion. The research was prepared in survey model. The research data were collected from 113 teachers working in different levels of schools in Elazığ. The data were collected through a questionnaire developed by the researchers. Mean, standard deviation, independent groups t test, one way anova and Scheffe tests were used in the analysis of the data. According to the results of the research, the contribution of branch teachers committee meetings to the teachers' professional development is low. A significant difference was found in favor of male teachers in the sharing of teaching experiences in branch teachers committee meetings. Significant differences were found in favor of those who had some 1-5 year seniority, in some item such as examining professional works, reviewing current laws and legislation, examining school and its characteristics, and planning activities to support teachers' development. There was no significant difference between groups according to educational level variable. The results of the research show that the branch teachers committee meetings need to be carried out in a way that promotes professional collaboration and professional sharing of teachers

Kaynakça

  • Albez, C., Sezer, Ş., Akan, D. & Ada, Ş. (2014). İlköğretim okullarında zümre öğretmenleri kurulu çalışmalarının etkililiği üzerine bir inceleme. Middle Eastern & African Journal of Educational Research, 7, 4-19.
  • Altun, T., & Cengiz, E. (2012). Upper Primary School Teachers' Views about Professional Development Opportunities. International Online Journal of Educational Sciences, 4(3), 672- 690.
  • Bayrakci, M. (2009). In-service teacher training in Japan and Turkey: A comparative analysis of institutions and practices. Australian Journal of Teacher Education, 34(1), 10-22.
  • Bümen, N. T., Ateş, A., Çakar, E., Ural, G., & Acar, V. (2012). Türkiye bağlamında öğretmenlerin mesleki gelişimi: sorunlar ve öneriler. Milli Eğitim, Bahar 194, 31-50.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel , F. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi..
  • Çelen, Ü., Kösterelioğlu, İ., & Kösterelioğlu, M. A. (2016). Öğretmenlerin hizmet içi eğitime katılmaya yönelik tutum ve beklentilerine ilişkin durum değerlendirmesi. Journal of Human Sciences, 13(3), 3696-3710.
  • Daloglu, A. (2004). A professional development program for primary school English language teachers in Turkey: Designing a materials bank. International Journal of Educational Development, 24(6), 677-690.
  • Darling-Hammond, L. (2000). Teacher quality and student achievement. Education policy analysis archives, 8(1), 1-44.
  • Darling-Hammond, L., & Richardson, N. (2009). Research review/teacher learning: What matters. Educational leadership, 66(5), 46-53.
  • Demirtaş, H. ve Cömert, M. (2006). Zümre öğretmenler kurulu toplantılarının etkililiğinin öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6 (25), 96-108.
  • Demirtaş, H., Üstüner, M., Özer, N. & Cömert, M. (2008). Öğretmenler kurulu toplantılarının etkililiğine ilişkin öğretmen görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 55-74.
  • DuFour, R. (2003). Building a Professional learning community. The School Administrator, 13-18.
  • DuFour, R. (2004). What is a" professional learning community"?. Educational leadership, 61(8), 6-11.
  • DuFour, R., DuFour, R, Eaker, R., & Many, T. (2006). Learning by doing: A handbook for professional learning communities at work. Bloomington, IN: Solution Tree.
  • Elçiçek, Z., & Yaşar, M. (2016). Türkiye’de ve dünyada öğretmenlerin mesleki gelişimi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(9), 12-19.
  • Erdoğan, U. (2018). Kolektif öğretmen yeterliği, örgütsel vatandaşlık davranışı ve öğrencilerin akademik başarıları arasındaki ilişkilerin çok düzeyli analizi (Yayımlanmamış doktora tezi). İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Garet, M. S., Porter, A. C., Desimone, L., Birman, B. F., & Yoon, K. S. (2001). What makes professional development effective? Results from a national sample of teachers. American educational research journal, 38(4), 915-945.
  • Gökyer, N. (2011). İlköğretim okulu zümre öğretmenler kurulu toplantılarının gerçekleşme düzeyi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 127-148.
  • Gönen, S., & Kocakaya, S. (2006). Fizik öğretmenlerinin hizmet içi eğitimler üzerine görüşlerinin. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(19), 37-44.
  • Guskey, T. R. (2003). What makes professional development effective?. Phi delta kappan, 84(10), 748-750.
  • Güler, M., Altun, T., & Türkdoğan, A. (2015). Matematik Öğretmenlerinin Zümre Öğretmenler Kurulunun Etkililiği Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. İlköğretim Online, 14(2), 395-406.
  • Hill, H. C. (2009). Fixing teacher professional development. Phi Delta Kappan, 90(7), 470- 476.
  • Huffman, J., & Jacobson, A. (2003). Perceptions of professional learning communities. Int. Leadership in Education, 6(3), 239-250.
  • Hurd, J., & Licciardo-Musso, L. (2005). Lesson study: Teacher-led professional development in literacy instruction. Language Arts, 82(5), 388-395.
  • İlgan, A., Erdem, M., Çakmak, A., Erdoğmuş, E., & Sevinç, Ö.S. (2011). İlköğretim okullarının mesleki öğrenme topluluğu olma durumlarının değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(1) 151-166.
  • İlğan, A. (2013). Öğretmenler için etkili mesleki gelişim faaliyetleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Özel sayı, 41-56.
  • İzci, E., & Eroğlu, M. (2016). Eğitimde Teknoloji Kullanımı Kursu hizmetiçi eğitim programının değerlendirilmesi. International Journal of Human Sciences, 13(1), 1666-1688.
  • Karasar, N., & Yöntemi, B. A. (2012). Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Knight, P. (2002). A systemic approach to professional development: learning as practice. Teaching and teacher education, 18(3), 229-241.
  • Küçük, M., Ayvacı, H.Ş. & Altıntaş, A. (2004). Zümre öğretmenler kurulu toplantı kararlarının eğitim ve öğretim uygulamaları üzerindeki yansımaları. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004. İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Kwakman, K. (2003). Factors affecting teachers’ participation in professional learning activities. Teaching and teacher education, 19(2), 149-170.
  • Lenski, S. J., & Caskey, M. M. (2009). Using the Lesson Study Approach to Plan for Student Learning. Middle School Journal, 40(3), 50-57.
  • Lewis, C. (2006). Lesson study in North America: Progress and challenges. Lesson study: International Perspective on Policy and Practice. Educational Science Publishing House, Beijing.
  • Lewis, C., & Tshuchida, I. (1998). A lesson is like a swiftly flowing river: How research lessons improve Japanese education. American Educator, 14–17, 50–52.
  • Lewis, C., Perry, R., & Murata, A. (2006). How should research contribute to instructional improvement? The case of lesson study. Educational researcher, 35(3), 3-14. Milli
  • http://mevzuat.meb.gov.tr/html/ilkogrkuryon_1%5Cilkogrkuryon_2.html adresinden 1 Kasım 2017 tarihinde erişilmiştir. (2013). İlköğretim Kurumları
  • Yönetmeliği. Murphy, G. A., & Calway, B. A. (2008). Professional development for professionals: beyond sufficiency learning. Australian Journal of Adult Learning, 48(3), 424-444.
  • Organisation for Economic Co-operation and Development(OECD), (2005). Teachers matter: Attracting, developing and retaining effective teachers. Araştırma Raporu, Organisation for Economic Co-operation and Development. 05.07.2017 tarihinde http://www.oecd.org/education/school/34990905.pdf adresinden indirilmiştir.
  • Organisation for Economic Co-operation and Development(OECD), (2009). Creating effective teaching and learning environments: First results from TALIS. Organisation for Economic http://www.oecd.org/education/school/43023606.pdf adresinden indirilmiştir. and Development. 05.07.2017
  • tarihinde Özdemir, E. (2014). Tarama yöntemi. İçinde Editör: Metin, M. Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Özmantar, M. F., & Önala, S. (2017). Matematik öğretmenlerinin mesleki gelişim programlarına ilişkin ihtiyaç, değerlendirme ve beklentileri. Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi, 3(1), 120-139.
  • Posnanski, T. J. (2002). Professional development programs for elementary science teachers: An analysis of teacher self-efficacy beliefs and a professional development model. Journal of Science Teacher Education, 13(3), 189-220.
  • Seferoğlu, S. S. (2004). Öğretmen yeterlilikleri ve mesleki gelişim. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, 58, 40-45.
  • Sıcak, A., & Parmaksız, R. Ş. (2016). İlköğretim kurumlarındaki mesleki çalışmaların etkililiğinin değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 17-33.
  • Stoll, L., Bolam, R., McMahon, A., Wallace, M., & Thomas, S. (2006). Professional learning communities: A review of the literature. Journal of educational change, 7(4), 221- 258.
  • Şahin, E., Maden, S., & Gedik, M. (2011). Zümre öğretmenler kurulu toplantılarının etkililiğinin Türkçe öğretmenlerinin görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi (Erzurum ili örneği). Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 155-172.
  • Terzi, Ç. (2014). European Union Education Policies and Continuing Professional Development of Teachers in Turkey. International Online Journal of Education and Teaching/ISSN: 2148-225X, 1(4), 297-307.
  • Timperley, H., Wilson, A., Barrar, H., & Fung, I. (2007). Teacher professional learning and development: Best evidence synthesis iteration. Ministry of Education. 10.07.2017 tarihinde http://www.oecd.org/education/school/48727127.pdf adresinden indirilmiştir.
  • Uştu, H., Mentiş-Taş, A., & Sever, B. (2016). Öğretmenlerin mesleki gelişime yönelik algılarına ilişkin nitel bir araştırma. Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi, 4(1), 82-106.
  • Wood, D. R. (2007). Professional learning communities: Teachers, knowledge, and knowing. Theory into Practice, 46(4), 281-290.
  • Yaylacı, A. F. (2013). Öğretmenlerin kendilerini geliştirmelerine ilişkin yaklaşım sorunu. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Özel sayı, 25-40.
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mehmet Eroğlu Bu kişi benim

Ramazan Özbek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

IEEE M. Eroğlu ve R. Özbek, “Zümre Öğretmenler Kurulu Toplantılarının Mesleki Gelişim Bağlamında İncelenmesi”, Researcher, c. 6, sy. 3, ss. 255–271, 2018.
  • Yayın hayatına 2013 yılında başlamış olan "Researcher: Social Sciences Studies" (RSSS) dergisi, 2020 Ağustos ayı itibariyle "Researcher" ismiyle Ankara Bilim Üniversitesi bünyesinde faaliyetlerini sürdürmektedir.
  • 2021 yılı ve sonrasında Mühendislik ve Fen Bilimleri alanlarında katkıda bulunmayı hedefleyen özgün araştırma makalelerinin yayımlandığı uluslararası indeksli, ulusal hakemli, bilimsel ve elektronik bir dergidir.
  • Dergi özel sayılar dışında yılda iki kez yayımlanmaktadır. Amaçları doğrultusunda dergimizin yayın odağında; Endüstri Mühendisliği, Yazılım Mühendisliği, Bilgisayar Mühendisliği ve Elektrik Elektronik Mühendisliği alanları bulunmaktadır.
  • Dergide yayımlanmak üzere gönderilen aday makaleler Türkçe ve İngilizce dillerinde yazılabilir. Dergiye gönderilen makalelerin daha önce başka bir dergide yayımlanmamış veya yayımlanmak üzere başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekmektedir.