Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 10 Sayı: 1 (Special Issue), 207 - 225, 23.03.2020
https://doi.org/10.33403/rigeo.641614

Öz

Kaynakça

  • Ahn, J. H. ve Kwon, J. Y. (2007). A study of metaphor and metonomy of hand. Journal of Language Science, 14, 195-215.Akbaş, Y., & Gençtürk, E. (2013). Coğrafi bilgi sistemleri kavramına metaforik bakış. Dicle University Journal of Ziya Gokalp Education Faculty, 21.Aydın, F. (2011). Üniversite öğrencilerinin " çevre" kavramına ilişkin metaforik algıları. Eastern Geographical Review, 16(26).Aydin, İ. S. ve Pehlivan, A. (2010). Türkçe öğretmeni adaylarının öğretmen ve öğrenci kavramlarına ilişkin kullandıkları metaforlar. Turkish Studies, 5(3), 818-842.Bektaş, M. ve Karadağ, B. (2013). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin yardımlaşma değerine yönelik geliştirdikleri metaforların incelenmesi. Turkish Studies-International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(8), 271-286.Bektaş, M., Okur, A. ve Karadağ, B. (2014). İlkokul ve ortaokul son sınıf öğrencilerinde metaforik algı olarak kitap. Türk Kütüphaneciliği, 28(2), 154-168.Beyoğlu, A. ve Ergin, D. Y. (2018). Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü öğrencilerinin mekân kavramına ilişkin metaforik algıları. HUMANITAS-Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 6(11), 71-90.Bonde, L. O. (2005). “Finding a New Place...” Metaphor and Narrative in One Cancer Survivor's BMGIM Therapy. Nordic Journal of Music Therapy, 14(2), 137-154.Burmakova, E. A. ve Marugina, N. I. (2014). Cognitive approach to metaphor translation in literary discourse. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 154, 527-533.Cerit, Y. (2010). Öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin müdür kavramı ile ilgili metaforlara ilişkin görüşleri. Eğitim ve Bilim, 33(147), 3-13.Çağbayır, Y. (2009). Edib Ahmed Bin Mahmud Yüknekî Günümüz Diliyle Atebetü’l-Hakâyık Gerçeklerin Eşiği. İstanbul:Ötüken Neşriyat Caballero, R. (2014). Language, space and body: Sensing and construing built space through metaphor. Space, place and the discursive construction of identity, 107-134.Değirmenci, Y. ve Eskici, B. (2019). Öğretmen adaylarının etkin vatandaşlık algılarının incelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11(18), 1-1.Dos Santos, C. R., Gros, P., Abel, P., Loisel, D., Trichaud, N. ve Paris, J. P. (2000, October). Metaphor-aware 3d navigation. In IEEE Symposium on Information Visualization 2000. INFOVIS 2000. Proceedings (pp. 155-165). IEEE.Duran, Y. ve Aladağ, C. (2018). Ortaöğretim öğrencilerinin vatan kavramına ilişkin algılarının metaforla belirlenmesi. Electronic Turkish Studies, 13(19).Durmuş, E. ve Baş, K. (2016). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının coğrafya kavramına ilişkin metaforik algıları. Firat University Journal of Social Sciences/Sosyal Bilimler Dergisi, 26(1).Edilmen-Ocak, Ş. E., Çiydem, E., & Mindivanlı-Akdoğan, E. (2017). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kimlik ve kültür kavramlarına yönelik metafor algıları. E-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 59-71.Es, B. E. (2018). Metafor olarak ayna. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 7(52), 1473-1479.Geçit, Y. ve Gençer, G. (2011). Sınıf öğretmenliği 1. sınıf öğrencilerinin coğrafya algılarının metafor yoluyla belirlenmesi (Rize Üniversitesi Örneği). Marmara Coğrafya Dergisi, (23), 1-19.Gibbs Jr, R. W., Lima, P. L. C. ve Francozo, E. (2004). Metaphor is grounded in embodied experience. Journal of pragmatics, 36(7), 1189-1210.Güneş, C., & Tezcan, r. (2017). Metafor nedir, ne değildir? B. Kılcan içinde, metafor ve eğitimde metaforik çalışmalar için bir uygulama rehberi (s. 1-14). Ankara: Pegem Akademi. Fabrikant, S. I., Monteilo, D. R. ve Mark, D. M. (2006). The distance-similarity metaphor in region-display spatializations. IEEE Computer Graphics and Applications, 26(4), 34-44.Hopkins, J. (2002). Psychoanalysis, metaphor and the concept of mind. In Analytic Freud (pp. 23-47). Routledge.Karacabey, M. F. Ve Bozkuş, K. (2016). Öğretmen adaylarının fakülte kültürüne yönelik metaforları. Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (9), 397-410.Karapınar, B. Ç., & Arıbaş, K. (2017). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının doğa eğitimi hakkında metaforik algıları. Journal of Anatolian Cultural Research, 1(2), 40-66.Kavcar, C. (2002). Cumhuriyet Döneminde dal Öğretmeni yetiştirme. Anakara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakülte Dergisi 35(1-2), 1-14Kelleci, D. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının iklim kavramına ilişkin algılarının metafor yoluyla incelenmesi (yayınlanmamış doktora tezi). Giresun Üniversitesi, Giresun. Kılcan, B. (2017). Eğitim bilimlerinde metaforların veri toplama aracı olarak kullanılması, örnek bir uygulama (Ed. Bahadır Kılcan) metafor ve eğitimde metaforik çalışmalar için bir uygulama rehberi Ankara: Pegem AkademiKitchin, R. M. (1994). Cognitive maps: What are they and why study them?. Journal of environmental psychology, 14(1), 1-19.Lagopoulos, A. P. (2009). The social semiotics of space: Metaphor, ideology, and political economy. Semiotica, 2009 (173), 169-213.Lakoff, G. ve Johnson, M. (2015). Metaforlar Hayat, Anlam ve Dil (Çev. Gökhan Yavuz Demir). İstanbul: İthakiLefebvre, Henri. (2014). Mekânın üretimi (Çev: Işık Ergüden) 4. Baskı, İstanbul: Sel Yayıncılık.MEB, (2018a). Hayat Bilgisi Öğretim Programı (İlkokul 1, 2 ve 3. Sınıf) . Ankara 02 02, 2017 tarihinde www.meb.gov.tr. adresinden alındı.MEB, (2019b). Türkçe Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıf) . Ankara 02 02, 2017 tarihinde www.meb.gov.tr. adresinden alındı.MEB, (2018c). Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 4,5,6 ve 7. Sınıflar) . Ankara 02 02, 2017 tarihinde www.meb.gov.tr. adresinden alındı.Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). An expanded source book qualitative data analysis. (second edition). Thousand Oaks, California: Sage Publications.Nelson, L. D. veSimmons, J. P. (2009). On southbound ease and northbound fees: Literal consequences of the metaphoric link between vertical position and cardinal direction. Journal of Marketing Research, 46(6), 715-724.Özkan, R. ve Taşkın, M. A. (2014). İlköğretim öğrencilerinin vatan olgusuna ilişkin algılarının belirlenmesi. Tarih Okulu Dergisi, (XVII).Radden, G. (2003). The metaphor tıme as space across languages. Zeitschrift für interkulturellen Fremdsprachenunterricht, 8(2).Saban, A. (2008). Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve uygulamada eğitim yönetimi, 55(55), 459-496.Sarı, Ahmet (2009): Kafkaesk Anorexia, Franz Kafka’da açlık bilinci ve kültürü, Erzurum: Salkımsöğüt YayınlarıŞahin, Veysel. (2017). Dede Korkut hikâyelerinde mekân algısı ve kurgusu. Siirt Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8, 1-49.Slepian, M. L., & Ambady, N. (2014). Simulating sensorimotor metaphors: Novel metaphors influence sensory judgments. Cognition, 130(3), 309-314.Steen, G. J. (2010). Researching and applying metaphor. Toegepaste Taalwetenschap in Artikelen, 83(1), 91-102.TDK (2011). Türkçe Sözlük, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları. Turner, J. (1993). Falling into place: conceptual metaphor and western academic culture. Intercultural Communication Studies, III, 1, 49-61.Yazıcı, Ö., ve Kalın, Ö. U. “Doğal afet” için kavramsal metaforların karşılaştırmalı analizi. e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 25-40.Yıldırım, A.ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (7. Baskı). Ankara: Seçkin yayıncılık.

Examination of the Metaphors of Classroom and Social Sciences Teacher Candidates Related to the Concept of Direction

Yıl 2020, Cilt: 10 Sayı: 1 (Special Issue), 207 - 225, 23.03.2020
https://doi.org/10.33403/rigeo.641614

Öz

The aim of this research is to demonstrate the perception of the direction concept of the prospective teachers in the departments of classroom education and social sciences education through metaphors. For this purpose, the research was conducted in 2018-2019 academic year with a total of 174 teacher candidates studying in social sciences teaching and elementary education departments of the faculty of education of a state university in Turkey. One of the approaches to qualitative research, the phenomenology (phenomenology) design, was used in the study. The views and thoughts of the working group on the concept examined “the concept of direction .......... like/is similar to because ................."collected by ınterview form consisting of his statement. Content analysis technique was used in the analysis of data. According to the findings of the study, participants developed a total of 81 valid metaphors for the concept of direction. These metaphors have been collected under 11 different categories. As a result of the study, the most preferred metaphors for the direction concept of the participants were the words Sun, Pole Star, Road, Compass, book and clock.


Kaynakça

  • Ahn, J. H. ve Kwon, J. Y. (2007). A study of metaphor and metonomy of hand. Journal of Language Science, 14, 195-215.Akbaş, Y., & Gençtürk, E. (2013). Coğrafi bilgi sistemleri kavramına metaforik bakış. Dicle University Journal of Ziya Gokalp Education Faculty, 21.Aydın, F. (2011). Üniversite öğrencilerinin " çevre" kavramına ilişkin metaforik algıları. Eastern Geographical Review, 16(26).Aydin, İ. S. ve Pehlivan, A. (2010). Türkçe öğretmeni adaylarının öğretmen ve öğrenci kavramlarına ilişkin kullandıkları metaforlar. Turkish Studies, 5(3), 818-842.Bektaş, M. ve Karadağ, B. (2013). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin yardımlaşma değerine yönelik geliştirdikleri metaforların incelenmesi. Turkish Studies-International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(8), 271-286.Bektaş, M., Okur, A. ve Karadağ, B. (2014). İlkokul ve ortaokul son sınıf öğrencilerinde metaforik algı olarak kitap. Türk Kütüphaneciliği, 28(2), 154-168.Beyoğlu, A. ve Ergin, D. Y. (2018). Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü öğrencilerinin mekân kavramına ilişkin metaforik algıları. HUMANITAS-Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 6(11), 71-90.Bonde, L. O. (2005). “Finding a New Place...” Metaphor and Narrative in One Cancer Survivor's BMGIM Therapy. Nordic Journal of Music Therapy, 14(2), 137-154.Burmakova, E. A. ve Marugina, N. I. (2014). Cognitive approach to metaphor translation in literary discourse. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 154, 527-533.Cerit, Y. (2010). Öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin müdür kavramı ile ilgili metaforlara ilişkin görüşleri. Eğitim ve Bilim, 33(147), 3-13.Çağbayır, Y. (2009). Edib Ahmed Bin Mahmud Yüknekî Günümüz Diliyle Atebetü’l-Hakâyık Gerçeklerin Eşiği. İstanbul:Ötüken Neşriyat Caballero, R. (2014). Language, space and body: Sensing and construing built space through metaphor. Space, place and the discursive construction of identity, 107-134.Değirmenci, Y. ve Eskici, B. (2019). Öğretmen adaylarının etkin vatandaşlık algılarının incelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11(18), 1-1.Dos Santos, C. R., Gros, P., Abel, P., Loisel, D., Trichaud, N. ve Paris, J. P. (2000, October). Metaphor-aware 3d navigation. In IEEE Symposium on Information Visualization 2000. INFOVIS 2000. Proceedings (pp. 155-165). IEEE.Duran, Y. ve Aladağ, C. (2018). Ortaöğretim öğrencilerinin vatan kavramına ilişkin algılarının metaforla belirlenmesi. Electronic Turkish Studies, 13(19).Durmuş, E. ve Baş, K. (2016). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının coğrafya kavramına ilişkin metaforik algıları. Firat University Journal of Social Sciences/Sosyal Bilimler Dergisi, 26(1).Edilmen-Ocak, Ş. E., Çiydem, E., & Mindivanlı-Akdoğan, E. (2017). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kimlik ve kültür kavramlarına yönelik metafor algıları. E-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 59-71.Es, B. E. (2018). Metafor olarak ayna. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 7(52), 1473-1479.Geçit, Y. ve Gençer, G. (2011). Sınıf öğretmenliği 1. sınıf öğrencilerinin coğrafya algılarının metafor yoluyla belirlenmesi (Rize Üniversitesi Örneği). Marmara Coğrafya Dergisi, (23), 1-19.Gibbs Jr, R. W., Lima, P. L. C. ve Francozo, E. (2004). Metaphor is grounded in embodied experience. Journal of pragmatics, 36(7), 1189-1210.Güneş, C., & Tezcan, r. (2017). Metafor nedir, ne değildir? B. Kılcan içinde, metafor ve eğitimde metaforik çalışmalar için bir uygulama rehberi (s. 1-14). Ankara: Pegem Akademi. Fabrikant, S. I., Monteilo, D. R. ve Mark, D. M. (2006). The distance-similarity metaphor in region-display spatializations. IEEE Computer Graphics and Applications, 26(4), 34-44.Hopkins, J. (2002). Psychoanalysis, metaphor and the concept of mind. In Analytic Freud (pp. 23-47). Routledge.Karacabey, M. F. Ve Bozkuş, K. (2016). Öğretmen adaylarının fakülte kültürüne yönelik metaforları. Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (9), 397-410.Karapınar, B. Ç., & Arıbaş, K. (2017). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının doğa eğitimi hakkında metaforik algıları. Journal of Anatolian Cultural Research, 1(2), 40-66.Kavcar, C. (2002). Cumhuriyet Döneminde dal Öğretmeni yetiştirme. Anakara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakülte Dergisi 35(1-2), 1-14Kelleci, D. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının iklim kavramına ilişkin algılarının metafor yoluyla incelenmesi (yayınlanmamış doktora tezi). Giresun Üniversitesi, Giresun. Kılcan, B. (2017). Eğitim bilimlerinde metaforların veri toplama aracı olarak kullanılması, örnek bir uygulama (Ed. Bahadır Kılcan) metafor ve eğitimde metaforik çalışmalar için bir uygulama rehberi Ankara: Pegem AkademiKitchin, R. M. (1994). Cognitive maps: What are they and why study them?. Journal of environmental psychology, 14(1), 1-19.Lagopoulos, A. P. (2009). The social semiotics of space: Metaphor, ideology, and political economy. Semiotica, 2009 (173), 169-213.Lakoff, G. ve Johnson, M. (2015). Metaforlar Hayat, Anlam ve Dil (Çev. Gökhan Yavuz Demir). İstanbul: İthakiLefebvre, Henri. (2014). Mekânın üretimi (Çev: Işık Ergüden) 4. Baskı, İstanbul: Sel Yayıncılık.MEB, (2018a). Hayat Bilgisi Öğretim Programı (İlkokul 1, 2 ve 3. Sınıf) . Ankara 02 02, 2017 tarihinde www.meb.gov.tr. adresinden alındı.MEB, (2019b). Türkçe Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıf) . Ankara 02 02, 2017 tarihinde www.meb.gov.tr. adresinden alındı.MEB, (2018c). Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 4,5,6 ve 7. Sınıflar) . Ankara 02 02, 2017 tarihinde www.meb.gov.tr. adresinden alındı.Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). An expanded source book qualitative data analysis. (second edition). Thousand Oaks, California: Sage Publications.Nelson, L. D. veSimmons, J. P. (2009). On southbound ease and northbound fees: Literal consequences of the metaphoric link between vertical position and cardinal direction. Journal of Marketing Research, 46(6), 715-724.Özkan, R. ve Taşkın, M. A. (2014). İlköğretim öğrencilerinin vatan olgusuna ilişkin algılarının belirlenmesi. Tarih Okulu Dergisi, (XVII).Radden, G. (2003). The metaphor tıme as space across languages. Zeitschrift für interkulturellen Fremdsprachenunterricht, 8(2).Saban, A. (2008). Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve uygulamada eğitim yönetimi, 55(55), 459-496.Sarı, Ahmet (2009): Kafkaesk Anorexia, Franz Kafka’da açlık bilinci ve kültürü, Erzurum: Salkımsöğüt YayınlarıŞahin, Veysel. (2017). Dede Korkut hikâyelerinde mekân algısı ve kurgusu. Siirt Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8, 1-49.Slepian, M. L., & Ambady, N. (2014). Simulating sensorimotor metaphors: Novel metaphors influence sensory judgments. Cognition, 130(3), 309-314.Steen, G. J. (2010). Researching and applying metaphor. Toegepaste Taalwetenschap in Artikelen, 83(1), 91-102.TDK (2011). Türkçe Sözlük, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları. Turner, J. (1993). Falling into place: conceptual metaphor and western academic culture. Intercultural Communication Studies, III, 1, 49-61.Yazıcı, Ö., ve Kalın, Ö. U. “Doğal afet” için kavramsal metaforların karşılaştırmalı analizi. e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 25-40.Yıldırım, A.ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (7. Baskı). Ankara: Seçkin yayıncılık.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Memet Kuzey 0000-0002-9866-8134

Yavuz Değirmenci Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 23 Mart 2020
Gönderilme Tarihi 1 Kasım 2019
Kabul Tarihi 27 Mart 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 1 (Special Issue)

Kaynak Göster

APA Kuzey, M., & Değirmenci, Y. (2020). Examination of the Metaphors of Classroom and Social Sciences Teacher Candidates Related to the Concept of Direction. Review of International Geographical Education Online, 10(1 (Special Issue), 207-225. https://doi.org/10.33403/rigeo.641614
AMA Kuzey M, Değirmenci Y. Examination of the Metaphors of Classroom and Social Sciences Teacher Candidates Related to the Concept of Direction. Review of International Geographical Education Online. Mart 2020;10(1 (Special Issue):207-225. doi:10.33403/rigeo.641614
Chicago Kuzey, Memet, ve Yavuz Değirmenci. “Examination of the Metaphors of Classroom and Social Sciences Teacher Candidates Related to the Concept of Direction”. Review of International Geographical Education Online 10, sy. 1 (Special Issue) (Mart 2020): 207-25. https://doi.org/10.33403/rigeo.641614.
EndNote Kuzey M, Değirmenci Y (01 Mart 2020) Examination of the Metaphors of Classroom and Social Sciences Teacher Candidates Related to the Concept of Direction. Review of International Geographical Education Online 10 1 (Special Issue) 207–225.
IEEE M. Kuzey ve Y. Değirmenci, “Examination of the Metaphors of Classroom and Social Sciences Teacher Candidates Related to the Concept of Direction”, Review of International Geographical Education Online, c. 10, sy. 1 (Special Issue), ss. 207–225, 2020, doi: 10.33403/rigeo.641614.
ISNAD Kuzey, Memet - Değirmenci, Yavuz. “Examination of the Metaphors of Classroom and Social Sciences Teacher Candidates Related to the Concept of Direction”. Review of International Geographical Education Online 10/1 (Special Issue) (Mart 2020), 207-225. https://doi.org/10.33403/rigeo.641614.
JAMA Kuzey M, Değirmenci Y. Examination of the Metaphors of Classroom and Social Sciences Teacher Candidates Related to the Concept of Direction. Review of International Geographical Education Online. 2020;10:207–225.
MLA Kuzey, Memet ve Yavuz Değirmenci. “Examination of the Metaphors of Classroom and Social Sciences Teacher Candidates Related to the Concept of Direction”. Review of International Geographical Education Online, c. 10, sy. 1 (Special Issue), 2020, ss. 207-25, doi:10.33403/rigeo.641614.
Vancouver Kuzey M, Değirmenci Y. Examination of the Metaphors of Classroom and Social Sciences Teacher Candidates Related to the Concept of Direction. Review of International Geographical Education Online. 2020;10(1 (Special Issue):207-25.