It's possible to encounter to lost
of tangible civilization remnants in Batum and Acara region where Ottomons
handled for long years. In addition to these tangible civilization remmanats,
Ottomans have left an important mark in the region. Purpose of this research
is, besides educational instiitutions in this region, to evaluate the
informations about the educational environment of Ottoman, Batum scholars,
taken lessons and employment areas. Also, this information has been provided
about madrasahs and primary-middle schools which maintained the'r educational
activity in Sancak of Lazistan, with the help of the supplementary informations
which come from Sicill-i Ahval documents and Trabzon province's annuals and has
been also evaluated educational environments of the scholars.
Uzun yıllar
Osmanlı idaresinde kalan Batum ve Acara bölgesinde birçok maddî
medeniyet kalıntılarına rastlamak mümkündür. Osmanlı devleti maddî kültür kalıntılarına
ilave olarak bölgede önemli manevî izler de bırakmıştır. İşte bu incelemenin
amacı, bölgedeki eğitim-öğretim kurumları yanında Sicill-i Ahval defterlerindeki
kayıtlardan hareketle Batumlu Osmanlı âlimlerinin yetiştikleri eğitim
çevresi, aldıkları dersler ve istihdam alanlarıyla ilgili bilgilerin değerlendirilmesini
yapmaktır. Bunun yanında Sicill-i Ahval defterlerinden ve Trabzon
Vilâyet Salnamelerinden elde edilen bilgiler doğrultusunda Lazistan Sancağı'nda
eğitim-öğretim faaliyetlerinde bulunan sıbyan ve rüşdiye mektepleri ile
medreseler hakkında da bilgi verilmiş ve âlimlerin yetiştikleri ilim çevresi de
değerlendirilmeye çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Hakemli Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 13 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 10 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 7 |
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi © 2015 Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC-BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.